AnonymBruker Skrevet 28. mai 2014 Skrevet 28. mai 2014 Jeg synes du gjør helt rett i å klage på dårlig behandling. Det finnes ikke en eneste grunn i verden til at man skal bli behandlet dårlig når man er syk og oppsøker legevakt, uavhengig av hvilken sykdom det måtte være man oppsøker den for. Anonymous poster hash: d6e17...381 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2014 Skrevet 28. mai 2014 Godt å høre at de fikk svar på spørsmålet ditt. Vil bare gi en generell bemerkning av hvordan leger/medmennesker over Internett fungerer. Man leser et par linjer, så gjør man antagelser ut over dette. Stemmer antagelsene ikke med virkeligheten kan svarene ikke matche din situasjon perfekt. Men det nytter ikke å bli sur for det er slik Internett fungerer vi har ikke din livshistorie etc. Skal ikke kommentere ytterligere aksepterer at tråden ønskes død. Kloke ord det der har gjort meg samme oppdagelse.Anonymous poster hash: adeee...501 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2014 Skrevet 29. mai 2014 Jeg synes du gjør helt rett i å klage på dårlig behandling. Det finnes ikke en eneste grunn i verden til at man skal bli behandlet dårlig når man er syk og oppsøker legevakt, uavhengig av hvilken sykdom det måtte være man oppsøker den for. Anonymous poster hash: d6e17...381 Nå kan opplevelsen av å være dårlig behandlet være veldig subjektiv da. Anonymous poster hash: 7c30d...591 0 Siter
Kayia Skrevet 29. mai 2014 Skrevet 29. mai 2014 Nå kan opplevelsen av å være dårlig behandlet være veldig subjektiv da. Det er dette en klageinnstans skal avgjøre. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2014 Skrevet 29. mai 2014 Det er dette en klageinnstans skal avgjøre. De er neppe kapable til å avgjøre dette i ettertid. Anonymous poster hash: 7c30d...591 0 Siter
Kayia Skrevet 29. mai 2014 Skrevet 29. mai 2014 De er neppe kapable til å avgjøre dette i ettertid. Joda, om overgrepet er dokumentert så. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2014 Skrevet 29. mai 2014 Joda, om overgrepet er dokumentert så. Hvilket overgrep? Anonymous poster hash: 7c30d...591 0 Siter
Kayia Skrevet 29. mai 2014 Skrevet 29. mai 2014 (endret) Hvilket overgrep? Les trådene til ts, så får du sikkert en forståelse av hva hun mener. Endret 29. mai 2014 av Kayia 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2014 Skrevet 29. mai 2014 Les trådene til ts, så får du sikkert en forståelse av hva hun mener. Du kan da seriøst ikke kalle dette et overgrep??Anonymous poster hash: ab538...ddc 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2014 Skrevet 29. mai 2014 Du kan da seriøst ikke kalle dette et overgrep??Anonymous poster hash: ab538...ddc Dårlig behandling kanskje, men ikke noe overgrep nei. Anonymous poster hash: 7c30d...591 0 Siter
Kayia Skrevet 29. mai 2014 Skrevet 29. mai 2014 Du kan da seriøst ikke kalle dette et overgrep?? Som jeg sa, det kan hverken du eller jeg avgjøre, men en klageinstans kan. 0 Siter
Solemnity Skrevet 29. mai 2014 Skrevet 29. mai 2014 Jeg synes generelt legevakter er ganske nyttesløse med mindre man vet med sikkerhet at man er i livsfare. Jeg har hørt de merkeligste ting fra leger der. Noen eksempler: Kom inn med pustevansker, var veldig redd. Viste seg å være kraftig bronkitt. Almennlegen (samme som fastlege, bare tilgjengelig i helgen) sa: "Hvorfor i all verden kommer du hit?" med mistenksomhet i stemmen. Jentungen var ett år og jeg fant henne med munnen full av glass. Plukket ut hva jeg kunne og dro til legevakten. Legen: "Kom du hit uten å vite HELT SIKKERT at hun har svelgt glass?!" Tok en tenåring som jeg hadde omsorg for til legevakten etter at hun dukket opp ruset på morgenen, uten å ane hva hun hadde tatt. Noen hadde i tillegg puttet en tablett i drinken hennes, som hun heller ikke kjente igjen. Legen: "Ja, hva skal vi gjøre med det, da?" Dette er ikke en kommentar til den øvrige debatten, bare et notat om at legevakten er et av de verste stedene å være om man ikke har det så greit. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2014 Skrevet 29. mai 2014 Jeg synes generelt legevakter er ganske nyttesløse med mindre man vet med sikkerhet at man er i livsfare. Jeg har hørt de merkeligste ting fra leger der. Noen eksempler: Kom inn med pustevansker, var veldig redd. Viste seg å være kraftig bronkitt. Almennlegen (samme som fastlege, bare tilgjengelig i helgen) sa: "Hvorfor i all verden kommer du hit?" med mistenksomhet i stemmen. Jentungen var ett år og jeg fant henne med munnen full av glass. Plukket ut hva jeg kunne og dro til legevakten. Legen: "Kom du hit uten å vite HELT SIKKERT at hun har svelgt glass?!" Tok en tenåring som jeg hadde omsorg for til legevakten etter at hun dukket opp ruset på morgenen, uten å ane hva hun hadde tatt. Noen hadde i tillegg puttet en tablett i drinken hennes, som hun heller ikke kjente igjen. Legen: "Ja, hva skal vi gjøre med det, da?" Dette er ikke en kommentar til den øvrige debatten, bare et notat om at legevakten er et av de verste stedene å være om man ikke har det så greit. Hva gjør legen med bronkitt? Går ikke det over av seg selv hos vanlige friske voksne mennesker? I likhet med lungebetennelse og influensa? Skjønner at du ikke har noe godt forhold til legevakten etter de opplevelsene der. Anonymous poster hash: 2b05e...e68 0 Siter
Solemnity Skrevet 29. mai 2014 Skrevet 29. mai 2014 Hva gjør legen med bronkitt? Går ikke det over av seg selv hos vanlige friske voksne mennesker? I likhet med lungebetennelse og influensa? Skjønner at du ikke har noe godt forhold til legevakten etter de opplevelsene der. Anonymous poster hash: 2b05e...e68 Du har rett, de gjør ingenting med bronkitt, men nå visste ikke jeg at det var bronkitt jeg hadde Lungebetennelse får man som oftest antibiotika for, har ikke hørt at legen venter på at akkurat -det- går over av seg selv Jeg har ingenting i mot legevakta, men jeg tenker det ikke er stedet jeg ville ønsket å være når jeg har angstanfall. De fleste opplever legevakta som forholdsvis avvisende. Om det er greit eller ikke, er selvfølgelig et spørsmål, men det gjelder altså ikke kun psykiske greier. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.