Gå til innhold

Angstanfall

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei trenger litt hjelp. Var hos legen min idag ang skulder, har ikke ville sagt til legen at jeg den siste tiden har hatt to panikkanfall, men bestemte meg på slutten av timen og ta det opp allikevel. Det jeg ble møtt med da var at dette hadde hun ikke tid til å ta opp. Jeg forklarte henne at jeg for to mnd siden hadde ett panikkanfall, og ett igjen for to uker siden og hadde blitt anbefalt av en venninne at dette måtte jeg ta opp med henne. Hun sa til meg at angst ikke var farlig selv om det kunne oppleves som det og at jeg måtte tenke at når jeg nådde høyden for angsten kom det til å gå nedover igjen, jeg sa at dette synes jeg ikke var lett og at jeg selvsagt prøvde å roe meg ned men følte at jeg ikke hadde noe kontroll over kroppen og hodet mitt. Jeg måtte da bestille en ny time for å snakke om dette, så hun kunne lære meg hvordan jeg skulle tenke. Jeg går fra før av på cipralex, noe som jeg har gode erfaringer med bortsett fra at de ikke hjelper mot anfall. Jeg føler at jeg ikke har mulighet til å klare å bare roe meg ned selv, har dere noen tips til dette og hvordan jeg skal klare å formidle til legen min at jeg ikke tror en time med henne om å snakke om hvordan jeg skal roe meg selv ned ikke fungerer for meg? Har hørt med en som sliter med det samme selv og hun har sagt at rivotril hjelper henne, noen andre som har denne erfaringen eller andre? Setter veldig pris på svar.

Skrevet

En time for å lære å roe seg selv ned hørtes litt rart ut. Angst kan oppleves veldig skummelt og det er ikke enkelt å bare roe seg ned under et anfall og det som hjelper for en hjelper nødvendigvis ikke for alle. 

Du skriver du går på cipralex, har du depresjon? Isåfall, får du noe hjelp for dette bortsett fra medisiner? (Medisiner kurerer ikke så synes du burde få det). 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har noen strategier på å roe meg selv der jeg forestiller meg at jeg er på et trygt sted. Og noen strategier som hjelper for angst for angsten. Tar ikke piller. Kanskje du skal prøve den timen og se om det kan være til hjelp likevel... Lykke til.

Anonymous poster hash: 518a8...ec0

AnonymBruker
Skrevet

Hei trenger litt hjelp. Var hos legen min idag ang skulder, har ikke ville sagt til legen at jeg den siste tiden har hatt to panikkanfall, men bestemte meg på slutten av timen og ta det opp allikevel. Det jeg ble møtt med da var at dette hadde hun ikke tid til å ta opp. Jeg forklarte henne at jeg for to mnd siden hadde ett panikkanfall, og ett igjen for to uker siden og hadde blitt anbefalt av en venninne at dette måtte jeg ta opp med henne. Hun sa til meg at angst ikke var farlig selv om det kunne oppleves som det og at jeg måtte tenke at når jeg nådde høyden for angsten kom det til å gå nedover igjen, jeg sa at dette synes jeg ikke var lett og at jeg selvsagt prøvde å roe meg ned men følte at jeg ikke hadde noe kontroll over kroppen og hodet mitt. Jeg måtte da bestille en ny time for å snakke om dette, så hun kunne lære meg hvordan jeg skulle tenke. Jeg går fra før av på cipralex, noe som jeg har gode erfaringer med bortsett fra at de ikke hjelper mot anfall. Jeg føler at jeg ikke har mulighet til å klare å bare roe meg ned selv, har dere noen tips til dette og hvordan jeg skal klare å formidle til legen min at jeg ikke tror en time med henne om å snakke om hvordan jeg skal roe meg selv ned ikke fungerer for meg? Har hørt med en som sliter med det samme selv og hun har sagt at rivotril hjelper henne, noen andre som har denne erfaringen eller andre? Setter veldig pris på svar.

Du lærer ikke det på en time (altså 10 min) hos fastlegen! Bestill time hos psykolog. Ellers er benzo veldig effektivt.

Anonymous poster hash: cf5ac...1df

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...