Gå til innhold

Diagnose som hevn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg lurer på om et psykiatrisk sykehus kan ha rett til å gå inn i journalen til en pasient som er utskrevet (for over ett år siden) og legge til diagnoser der på bakgrunn av en formell / uformell klagesak. Altså bli irritert og hevne seg på den tidligere pasienten ved å skrive på nye diagnoser i journalen på bakgrunn av klager fra eks pasienten (etter utskrivelsen)

Anonymous poster hash: 7f11a...90a

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du tenker på den måten hr du muligens noen vrangforestillinger?

Anonymous poster hash: ba782...3dc
Skrevet

Hei. Jeg lurer på om et psykiatrisk sykehus kan ha rett til å gå inn i journalen til en pasient som er utskrevet (for over ett år siden) og legge til diagnoser der på bakgrunn av en formell / uformell klagesak. Altså bli irritert og hevne seg på den tidligere pasienten ved å skrive på nye diagnoser i journalen på bakgrunn av klager fra eks pasienten (etter utskrivelsen)

Hvis du evt. har vært i kontakt med behandler der du var innlagt, så skal denne kontakten journalføres.

En formell klagesak vil ikke gi grunnlag for ny diagnose, men evt. gjentatt kontakt med tidligere behandler kan vel medføre også diagnostiske vurderinger fra behandlers side.

Jeg anser det som utelukket at sykehuset bruker diagnose som hevn.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du tenker på den måten hr du muligens noen vrangforestillinger? Anonymous poster hash: ba782...3dc

Får håpe det. Jeg trenger å få greie på om det er teknisk sett mulig for dem å gjøre det.

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke vært i kontakt som pasient med sykehuset etter utskrivelsen. Men har en klagesak mot dem

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er som frosken skriver. Diagnoser settes kun i forbindelse med behandling. Hvis du ikke har hatt behandlingskontakt i dette året, skal du heller ikke ha noen ny diagnose.

AnonymBruker
Skrevet

Det er som frosken skriver. Diagnoser settes kun i forbindelse med behandling. Hvis du ikke har hatt behandlingskontakt i dette året, skal du heller ikke ha noen ny diagnose.

Tusen takk. Nå ble jeg lettet!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...