AnonymBruker Skrevet 29. mai 2014 Skrevet 29. mai 2014 http://www.nrk.no/nordland/traumeenheten-blir-lagt-ned-1.11689391Anonymous poster hash: 64c91...5f0 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2014 Skrevet 29. mai 2014 http://www.nrk.no/nordland/traumeenheten-blir-lagt-ned-1.11689391Anonymous poster hash: 64c91...5f0 Skal det spares penger nå da? Anonymous poster hash: 10090...b06 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2014 Skrevet 29. mai 2014 Skal det spares penger nå da? Anonymous poster hash: 10090...b06 Det skal visst det. Men resultatet av denne nedleggelsen kan resultere i svingdøspasienter og enda flere på trygd. Så det er ikke særlig lønnsom tenkningAnonymous poster hash: 64c91...5f0 0 Siter
slabbedask Skrevet 29. mai 2014 Skrevet 29. mai 2014 Det skal visst det. Men resultatet av denne nedleggelsen kan resultere i svingdøspasienter og enda flere på trygd. Så det er ikke særlig lønnsom tenkningAnonymous poster hash: 64c91...5f0 Slik går det når blårussen får styre og alt skal være bedriftøkonomisk lønnsomt på kort sikt. 0 Siter
DexterMorgan Skrevet 29. mai 2014 Skrevet 29. mai 2014 Men hvordan har det gått med de andre enhetene som ble flyttet til DPS , har tilbudet blitt bedre eller dårligere?. Jeg vet at NHD er sterk motstander av det men har noen noen undersøkelser av den faktiske effekten ? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2014 Skrevet 29. mai 2014 Det blir jo spennende å se... Kanskje det ikke blir så ille likevel. Det er to avdelinger som flyttes til Dps i nær framtid, betania malvik i midt Norge og denne avdelingen i nord. Anonymous poster hash: 64c91...5f0 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2014 Skrevet 29. mai 2014 Men hvordan har det gått med de andre enhetene som ble flyttet til DPS , har tilbudet blitt bedre eller dårligere?. Jeg vet at NHD er sterk motstander av det men har noen noen undersøkelser av den faktiske effekten ? DPS'er har vel dårlig rykte rent generelt? Anonymous poster hash: 10090...b06 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 29. mai 2014 Skrevet 29. mai 2014 Lurer på hva NHD mener om denne saken? Jeg kjenner ikke denne avdelingen ved Nordlandssykehuset. Generelt kan jeg si følgende: Traumeterapi er absolutt en spesialistoppgave. Jeg er sterk tilhenger av spesialavdelinger for vanskelige kasus, og mange traumeutsatte er det. Spesialavdelinger som ligger isolert og med lite kontakt med det øvrige fagmiljøet kan lett utvikle dårlige subkulturer hvor det faglige nivået er meget dårlig, men hvor troen på egen kompetanse er enorm og uten selvkritikk. Det har jeg sett flere ganger - også schizofreniavdelinger. Spesialavdelinger er viktige og nødvendige, men de skal ligge som en del av et større fagmiljø, og hvor det er en del utveksling av personale mellom de ulike avdelinger. Hvis det er riktig som jeg tror, at den nevnte avdeling faktisk var en slik avdeling jeg etterlyser, er det tragisk at den er nedlagt. 0 Siter
larimar Skrevet 29. mai 2014 Skrevet 29. mai 2014 Jeg kjenner ikke denne avdelingen ved Nordlandssykehuset. Generelt kan jeg si følgende: Traumeterapi er absolutt en spesialistoppgave. Jeg er sterk tilhenger av spesialavdelinger for vanskelige kasus, og mange traumeutsatte er det. Spesialavdelinger som ligger isolert og med lite kontakt med det øvrige fagmiljøet kan lett utvikle dårlige subkulturer hvor det faglige nivået er meget dårlig, men hvor troen på egen kompetanse er enorm og uten selvkritikk. Det har jeg sett flere ganger - også schizofreniavdelinger. Spesialavdelinger er viktige og nødvendige, men de skal ligge som en del av et større fagmiljø, og hvor det er en del utveksling av personale mellom de ulike avdelinger. Hvis det er riktig som jeg tror, at den nevnte avdeling faktisk var en slik avdeling jeg etterlyser, er det tragisk at den er nedlagt. Takk for svar. Det er jo også veldig synd for de ansatte når de har spesialisert seg på traumer og så må de jobbe på DPS hvor det ikke bare er fokus på det, men også andre ting. Da blir jo ikke deres kompetanse brukt godt nok, og det er synd både for de og pasientene. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.