Gå til innhold

Rettigheter ifm jobb/aap/ufør..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært ute av jobb pga psyk sykdom i over fire år, og meningen nå er at jeg skal prøve meg ut i jobb etter sommeren. Dersom ting blir bedre/mer stabile enn de er i dag...

Men jeg lurer på.......hvordan er det dersom jeg pga mine "psykiske utfordringer" ikke vil klare å jobbe 100 %, men kanskje bare 75 eller 80% ? Har jeg da rett til å være de prosentene ufør ?

Jeg ønsker veldig å jobbe. Men jeg tror kanskje jeg må være litt fornuftig å ikke kjøre meg selv for hardt igjen. Selv om jeg føler det forventes av en i 30-åra å jobbe fullt...

(Også lurer jeg på om noen vet hvordan aap påvirker pensjonen ? )

Anonymous poster hash: 9fc3e...9a5
Skrevet

Det beste er nesten å spørre NAV om hva de har tenkt. Jeg vil tro at etter flere år utenfor arbeidslivet er det mest vanlig å begynne rolig, spesielt om man fremdeles er syk. Har du AAP nå? Eller har det vært snakk om å søke om uføretrygd?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aap nå. Fått forlenget utover fire år.Er i et tiltak via NAV, der meningen er at jeg skal jobbe rolig oppover i prosent. Med oppfølging. Det er sagt at de mener jeg mest sannsynlig ikke vil fungere så bra om jeg skal jobbe 100%, men jeg vet ikke hva de tenker er alternativet egentlig. Jeg syns det er vanskelig å forstå alle regler og forskrifter. .. 

Anonymous poster hash: 9fc3e...9a5
Skrevet

(Også lurer jeg på om noen vet hvordan aap påvirker pensjonen ? 

AAP er pensjonsgivende inntekt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...