Gå til innhold

jeg har lest journalen min

Anbefalte innlegg

Skrevet

fra da jeg var i manisk psykose… og det er helt forferdelig alt jeg gjorde… jeg er et grusomt menneske… det var virkelig heavy stuff :( jeg bare gråt og gråt

åssen kunne jeg oppføre meg sånn?

AnonymBruker
Skrevet

<3

Anonymous poster hash: a82c1...7b4

Skrevet

fra da jeg var i manisk psykose… og det er helt forferdelig alt jeg gjorde… jeg er et grusomt menneske… det var virkelig heavy stuff :( jeg bare gråt og gråt

Du var syk. Slik som jeg har forstått om psykose, så er det lite du kan styre med den selv. Det eneste du kan gjøre er å ta medisinene, følge behandligsopplegget, og ta kontakt med behandler når du merker forandringer.

Skrevet

Du er ikke et grusomt menneske. Du har en sykdom som periodevis kan få deg til å gjøre ting som er helt utypiske for deg som menneske, og det var det som skjedde da du hadde den maniske psykosen.

Jeg tror du har lært det du kan lære av det som skjedde. Du er usedvanlig motivert for å følge opp medisineringen din på en ryddig måte, og så vidt jeg forstår så prøver du også å leve relativt konstruktivt på andre måter også. Det er det eneste konstruktive med det som skjedde, du lærte at du aldri må rote med medisinene dine.

Prøv å legg det som skjedde bak deg.  Du hadde ikke kontroll, sykdommen styrte deg.

Skrevet

Du er fratatt ansvar når det gjelder en manisk psykose. Gjør som de andre sier, prøv så godt du klarer å legge det bak deg. Vær nøye med medisinering og se fremover.  

Det kan være godt å lufte journallesing med behandler i etterkant, det kan gi litt mer ro og trygghet enn å lese den alene, slikt kan være brutalt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...