AnonymBruker Skrevet 1. juni 2014 Skrevet 1. juni 2014 Jeg har tidligere hatt flere depresjoner, den siste behandlet med Cipralex (ett par år siden). Jeg føler meg ikke deprimert nå, og fungerer greit i hverdagen. Det eneste jeg kan sette fingeren på er en vedvarende uro som har vart de siste to årene. Jeg har lyst til å prøve Wellbutrin likevel. For det første, har jeg lyst til å slutte å røyke. For det andre, opplevde jeg for ett halvt år tid siden noen uker (uten bruk av medisiner) en energi jeg ikke kan huske jeg har hatt siden barndom/tidlig ungdom, og ting var ikke ett ork. Jeg kunne løpe opp trapper bare fordi jeg hadde lyst til det. Men det vedvarte ikke, og jeg vet ikke om noe jeg gjorde annerledes da enn før og nå. Jeg trener regelmessig, spiser nogenlunde fornuftig, og holder meg i aktivitet, men daglige gjøremål føles mer som ett ork, enn noe som sklir lett unna, og jeg føler meg lat. Ingen endret livssituasjon. Da jeg hadde denne perioden og husket at det går ann å ha det slik, fikk jeg ett savn etter å ha det slik til vanlig. Er det slik andre har det enn normal dag, de som synes å være preget av overskudd og strutter av livslyst, og at jeg bare var så vant til å ikke ha det overskuddet, at jeg trodde det var sånn det skulle være før denne perioden? Så det eneste jeg ønsker fra Wellbutrin er vel en liten ekstra dytt, pluss at det kanskje kan hjelpe meg røykingen? (Det kan kanskje sette litt fart på sexlivet med mannen også, som er preget av rutine og en følelse av det er ett tiltak det også?) Da jeg fikk Cipralex sluttet jeg med denne brått når jeg begynte å føle meg bedre,mog fulgte ikke opp videre behandling fra lege. (møtte ikke til avtalt time da jeg forsov meg, og var så flau at jeg ikke bestillte ny). Ville du gitt meg Wellbutrin på bakgrunn av dette, og er det sannsynlig at fastlegen vil gjøre det? Er det ufornuftig/dumt av meg å dra til legen med en slik forespørsel, eller er slikt vanlig/akseptert? Jeg føler meg jo ikke syk. Anonymous poster hash: 0f359...f6a 0 Siter
DexterMorgan Skrevet 1. juni 2014 Skrevet 1. juni 2014 Har ikke svar på spørsmålet ditt, men ville bare skyte inn Har selv lyst til å prøve Welbutrin, jeg er ganske død følelsesmessig med anhedoni, og vil prøve pillene for å se om det gir noen bedring. Det jeg ikke vil er å dra til leger/psykologer og kaste bort tiden min og deres. Jeg vil bare prøve pillen. Har det effekt flott da fortsetter jeg. Har det ikke god nok effekt, flott da har jeg prøvd det og kan gå videre i livet. Jeg synes de av oss som er ansvarlige mennesker og i stand til å styre våre egne liv ikke burde blitt "beskyttet" mot oss selv med diverse lover som faktisk ender opp med å skade oss Huff sorry for offtopic rant, håper du finner svaret ditt =) 0 Siter
frosken Skrevet 1. juni 2014 Skrevet 1. juni 2014 Har ikke svar på spørsmålet ditt, men ville bare skyte inn Har selv lyst til å prøve Welbutrin, jeg er ganske død følelsesmessig med anhedoni, og vil prøve pillene for å se om det gir noen bedring. Det jeg ikke vil er å dra til leger/psykologer og kaste bort tiden min og deres. Jeg vil bare prøve pillen. Har det effekt flott da fortsetter jeg. Har det ikke god nok effekt, flott da har jeg prøvd det og kan gå videre i livet. Jeg synes de av oss som er ansvarlige mennesker og i stand til å styre våre egne liv ikke burde blitt "beskyttet" mot oss selv med diverse lover som faktisk ender opp med å skade oss Huff sorry for offtopic rant, håper du finner svaret ditt =) Jeg synes det er litt merkelig om du som et ansvarlig menneske ikke er i stand til å møte opp hos fastlegen din og be om å få prøve ut Welbutrin ? 0 Siter
DexterMorgan Skrevet 1. juni 2014 Skrevet 1. juni 2014 Jeg synes det er litt merkelig om du som et ansvarlig menneske ikke er i stand til å møte opp hos fastlegen din og be om å få prøve ut Welbutrin ? Greia er at jeg er selvdiagnostisert, også da blir det sikkert mye drama og mas, hei idag skal vi snakke om følelser. Også 5-6 sesjoner med svada. Også får jeg pillene. Men jeg har ikke troa på "snakking" jeg har troa på medikamenter. Men jeg skjønner at det ikke er politisk korrekt ihvertfall ikke på et forum hvor alle tror at ting bedres gjennom snakking med psykiatere/psykologer og sosialisering 0 Siter
Arnold Stallone Skrevet 1. juni 2014 Skrevet 1. juni 2014 Greia er at jeg er selvdiagnostisert, også da blir det sikkert mye drama og mas, hei idag skal vi snakke om følelser. Også 5-6 sesjoner med svada. Også får jeg pillene. Men jeg har ikke troa på "snakking" jeg har troa på medikamenter. Men jeg skjønner at det ikke er politisk korrekt ihvertfall ikke på et forum hvor alle tror at ting bedres gjennom snakking med psykiatere/psykologer og sosialisering De fleste kjenner seg selv bedre enn noen annen. 0 Siter
frosken Skrevet 1. juni 2014 Skrevet 1. juni 2014 Greia er at jeg er selvdiagnostisert, også da blir det sikkert mye drama og mas, hei idag skal vi snakke om følelser. Også 5-6 sesjoner med svada. Også får jeg pillene. Men jeg har ikke troa på "snakking" jeg har troa på medikamenter. Men jeg skjønner at det ikke er politisk korrekt ihvertfall ikke på et forum hvor alle tror at ting bedres gjennom snakking med psykiatere/psykologer og sosialisering Selvdiagnostisert med hva? Dersom du går til fastlegen og hevder at du har en depresjon og ønsker å prøve Welbutrin, så tror jeg neppe du vil bli henvist til verken psykiater eller psykolog. Greit nok at du ikke har tro på samtaleterapi, men dersom du ikke er i stand til å gjennomføre et ordinært legebesøk, så er det jo ting som tyder på at du kunne trenge litt eksponeringsterapi. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2014 Skrevet 1. juni 2014 Greia er at jeg er selvdiagnostisert, også da blir det sikkert mye drama og mas, hei idag skal vi snakke om følelser. Også 5-6 sesjoner med svada. Også får jeg pillene. Men jeg har ikke troa på "snakking" jeg har troa på medikamenter. Mener å huske at du nettopp linket til en artikkel som hevdet at man ble sykere av slike medikamenter. Anonymous poster hash: b76a8...d37 0 Siter
DexterMorgan Skrevet 1. juni 2014 Skrevet 1. juni 2014 Selvdiagnostisert med hva? Dersom du går til fastlegen og hevder at du har en depresjon og ønsker å prøve Welbutrin, så tror jeg neppe du vil bli henvist til verken psykiater eller psykolog. Greit nok at du ikke har tro på samtaleterapi, men dersom du ikke er i stand til å gjennomføre et ordinært legebesøk, så er det jo ting som tyder på at du kunne trenge litt eksponeringsterapi. Okei, neimen da prøver jeg kanskje det da, trodde de ville bli veldig vrange å ikke gi meg de uten å sende med til psykologer jeg men da tenkte jeg nok feil Mener å huske at du nettopp linket til en artikkel som hevdet at man ble sykere av slike medikamenter. Anonymous poster hash: b76a8...d37 Nei, men det er noen som tror at jeg har et annet brukernavn som du sikkert tenker på men det er ikke meg 0 Siter
fløtepus Skrevet 1. juni 2014 Skrevet 1. juni 2014 Okei, neimen da prøver jeg kanskje det da, trodde de ville bli veldig vrange å ikke gi meg de uten å sende med til psykologer jeg men da tenkte jeg nok feil Tror du tar feil. Leger er veldig gla for å kunne dra frem reseptblokka. Da får de deg raskt ut av kontoret, og slipper mye ekstraarbeid. Nei, men det er noen som tror at jeg har et annet brukernavn som du sikkert tenker på men det er ikke meg Mulig det var n'Arnold jeg tenkte på ja. 0 Siter
DexterMorgan Skrevet 1. juni 2014 Skrevet 1. juni 2014 (endret) Tror du tar feil. Leger er veldig gla for å kunne dra frem reseptblokka. Da får de deg raskt ut av kontoret, og slipper mye ekstraarbeid. Mulig det var n'Arnold jeg tenkte på ja. Okei, ja det burde jeg skjønt egentlig Skjønner ikke at folk tror jeg er Arnold, alle som følger litt med skjønner jo at jeg er slabbe---sk Og ja han Arnold sier mye rart han må du ikke høre på Endret 1. juni 2014 av DexterMorgan 0 Siter
slabbedask Skrevet 1. juni 2014 Skrevet 1. juni 2014 Okei, ja det burde jeg skjønt egentlig Skjønner ikke at folk tror jeg er Arnold, alle som følger litt med skjønner jo at jeg er slabbe---sk Nei, det er du ikke! 0 Siter
AnonymBruker? Skrevet 1. juni 2014 Skrevet 1. juni 2014 Nei, det er du ikke! Slutt å snakke til deg selv 0 Siter
slabbedask Skrevet 1. juni 2014 Skrevet 1. juni 2014 Slutt å snakke til deg selv Er det "Arnold" som har fått seg nok et nick? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2014 Skrevet 3. juni 2014 Er manglende svar bekreftelse på at det er tåpelig for meg å tenke på Wellbutrin mon tro? Anonymous poster hash: 0f359...f6a 0 Siter
DexterMorgan Skrevet 3. juni 2014 Skrevet 3. juni 2014 Er manglende svar bekreftelse på at det er tåpelig for meg å tenke på Wellbutrin mon tro? Anonymous poster hash: 0f359...f6a NHD svarer bare på en 30-40% av spørsmålene. Ville ikke trukket noe informasjon ut ifra det 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2014 Skrevet 3. juni 2014 NHD svarer bare på en 30-40% av spørsmålene. Ville ikke trukket noe informasjon ut ifra det Aha Takk! Anonymous poster hash: 0f359...f6a 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.