Gå til innhold

Sexuelle følelser etter overgrep i barndommen.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette høres sykt ut, men... Er dette normalt? Jeg vokste opp med mitt søskenbarn. Han ble tatt vekk i fosterhjem. I disse årene var vi mye med hverandre. Han hadde sex med meg., mange år senere slet heg veldig med det.. Men nå i voksen alder å masse terapitimer har jeg funnet han igjen. Å jeg har sterke følelser for han. Jeg har jo savnet han.. Men mine følelser er mye sexuelle.... Dette føles helt galt... Hvordan kan dette skje?? Å samtidig kjenner jeg, at jeg bare elsker han. Nå vet jeg ikke engang om jeg ble så veldig misbrukt som liten, jeg vet det jo, men.... Jeg savner det... Jeg har også i voksen alder blitt mere å mere tennt på slike syke ting, som de som har sex med familie og sex med eldre..

Anonymous poster hash: d0f48...54e

Skrevet

Dette høres sykt ut, men... Er dette normalt? Jeg vokste opp med mitt søskenbarn. Han ble tatt vekk i fosterhjem. I disse årene var vi mye med hverandre. Han hadde sex med meg., mange år senere slet heg veldig med det.. Men nå i voksen alder å masse terapitimer har jeg funnet han igjen. Å jeg har sterke følelser for han. Jeg har jo savnet han.. Men mine følelser er mye sexuelle.... Dette føles helt galt... Hvordan kan dette skje?? Å samtidig kjenner jeg, at jeg bare elsker han. Nå vet jeg ikke engang om jeg ble så veldig misbrukt som liten, jeg vet det jo, men.... Jeg savner det... Jeg har også i voksen alder blitt mere å mere tennt på slike syke ting, som de som har sex med familie og sex med eldre..

Har du tatt dette opp i terapitimene? Det syns jeg i hvert fall at du skulle gjøre. Det er jo derfor man går i terapi...for å ta opp vanskelige ting....?

(Sex med familie og eldre generelt...høres ikke riktig ut. Det skal ikke være sånn, men du har jo opplevd det, tror likevel ikke at du skal la det bli en norm for deg.)

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Du tar opp det aller mest tabubelagte emne jeg kjenner til:

Positive seksuelle følelser som oppstår under uønsket seksuell aktivitet.

Dette tema kommer sjelden opp i terapi evt meget sent i behandlingen fordi det er så tabubelagt. På den annen side vet jeg at terapien går til en naturlig og god slutt når en kommer så langt at dette kan drøftes.

Det som bl.a. er viktig å erkjenne, er at et overgrep er like mye et overgrep selv om den utsatte får positive seksuelle følelser. Dette er fysiske reaksjoner som ikke er underlagt viljestyring.

Samliv med familie (søskenbarn) er jo helt vanlig hos store folkegrupper i verden bl.a. den pakistanske. Det er vel ikke noe mer negativt med det enn at det øker faren for videreføring av ikke-dominante, arvelige sykdommer.

Det er heller ikke uvanlig eller sykt å ha en partner som er betydelig eldre eller yngre enn seg selv. Poenget er at det er frivillig, gjensidig og at begge har glede av det.

Bella Dotte
Skrevet

Jeg likte dette svaret ditt veldig godt, NHD. Så empatisk om et ekstremt vanskelig tema.

Og jeg håper du får god hjelp og finner ut av ting, trådstarter.

AnonymBruker
Skrevet

(Sex med eldre generelt...høres ikke riktig ut. 

Hva er problemet med det? Syntes du det er ekkelt?

Anonymous poster hash: c735c...083

Skrevet

Hva er problemet med det? Syntes du det er ekkelt?

Anonymous poster hash: c735c...083

Det kommer vel an på hvor mye eldre, hvis man tenner på 80-åringer og sjøl er 25. Men nei, ikke ellers. Dumme meg..

Skrevet

Kan nevne at jeg sjøl har litt erfaring med "incest" i barndommen, Dvs seksuelle opplevelser i forbindelse med kroppskontakt etter leggetid. Men ser på det som et behov for trøst i en turbulent tilværelse. (bror /søster) Det er ikke noe traume for meg, men har selvfølgelig aldri snakka om det.(tabu ja)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...