Gå til innhold

inndragelse av førerkort etter å ha vært innlagt på psyk

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker
Skrevet

hei der

jeg var innlagt 7 uker på psyk pga depresjon,ble utskrevet for ca 3 uker siden. det går fint med meg nå,er i full jobb og sluttet med remeron pga alle bivirkningene.hvilket har gått bra. så får jeg altså brev fra fylkesmannen idag om at førerkortet skal inndras for jeg ikke oppfyller helsekravene.blandt annet pga medisiner og at jeg hadde en episode med alkoholintox.kan de bare gjøre dette?når jeg ikke bruker medisiner lenger og aldri har kjørt eller blitt tatt for fyllekjøring? hvordan går jeg frem hvis jeg skal klage? har ikke vært hos legen etter jeg ble skrevet ut og har ikke sagt at jeg har sluttet med medisiner. mvh meg

stjernestøv
Skrevet

hei der

jeg var innlagt 7 uker på psyk pga depresjon,ble utskrevet for ca 3 uker siden. det går fint med meg nå,er i full jobb og sluttet med remeron pga alle bivirkningene.hvilket har gått bra. så får jeg altså brev fra fylkesmannen idag om at førerkortet skal inndras for jeg ikke oppfyller helsekravene.blandt annet pga medisiner og at jeg hadde en episode med alkoholintox.kan de bare gjøre dette?når jeg ikke bruker medisiner lenger og aldri har kjørt eller blitt tatt for fyllekjøring? hvordan går jeg frem hvis jeg skal klage? har ikke vært hos legen etter jeg ble skrevet ut og har ikke sagt at jeg har sluttet med medisiner. mvh meg

Tror ikke du kan klage :( Du kan søke dispensasjon. Har de først bestemt seg så er de ikke til å rikke, men synes de burde sagt dette til deg før du ble utskrevet.

Skrevet

hm,men hvordan kan de egentlig det når jeg ikke lenger bruker medisiner?

og hvor lenge kan de inndra førerkortet tror du?

Skrevet

Dette blir forvirrende. Er du trådstarter?

Skrevet

hei der

Dette er hva veiledningen sier om hva du bør gjøre:

Hva gjør jeg når min lege har sendt melding til Fylkesmannen, men jeg er uenig?

Det er svært sjelden legen sender melding uten at det er grunnlag for det. I noen tilfelle kan meldingen være sendt på grunnlag av en misforståelse. Du kan da skrive til Fylkesmannen og forklare hvorfor du mener meldingen er feilaktig. Fylkesmannen vil da ofte måtte kontakte legen for å få flere opplysninger, eventuelt ved utskrift av journal. I noen tilfelle er det da klart at det har skjedd en feil, og Fylkesmannen kan da fastslå at kravene er oppfylt, og trekke tilbake sin melding til politiet. Oftest er meldingen sendt på korrekt grunnlag. Du kan da søke om dispensasjon fra det

Ut i fra hva du forteller, så antar jeg at legen mener at du sliter med impulskontroll? Du kan lese om kriteriene ved psykiske lidelser i http://helsedirektoratet.no/publikasjoner/retningslinjer-for-fylkesmennene-ved-behandling-av-forerkortsaker-/Publikasjoner/retningslinjer-for-fylkesmennene-ved-behandling-av-forerkortsaker.pdf

Jeg blir for øvrig litt betenkt når du sier at du først var innlagt i 7 uker og deretter ikke har vært til oppfølgning og har sluttet med medisinene.

stjernestøv
Skrevet (endret)

Jeg fikk brev fra fylkesmannen om å levere inn førerkortet, det gjorde jeg ikke. Så jeg fikk brev fra politiet at om jeg ikke leverte det kom de og hentet det, helt toskete! Så da måtte jeg gå til lege å få han til å skrive noe, noe han sa en psykiater måtte gjøre. Psykiateren sa jeg måtte være stabil i seks måneder først, jeg var jo stabil. Han var en dust! Helt koko var han. Egentlig kan legen skrive til fylkesmannen, be legen din om å gjøre det. Ellers kan du få legen til å skrive at dette er feil, forstår ikke hvorfor de gjorde dette mot deg. Mange med lappen som har depresjon og tar medisiner OG kjører bil, stupid! OG du tar ikke medisiner en gang, klag i vei! Går visst an ifølge frosken.

Endret av stjernestøv

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...