Gjest Skrevet 2. juni 2014 Skrevet 2. juni 2014 Vi som bor på steder der dette tilbudet ikke finnes. Må vi bare glemme det, eller skjer det litt på den fronten så tilbudet også kan komme her? Jeg synes det høres interessant ut det du skriver lenger nede. 0 Siter
frosken Skrevet 2. juni 2014 Skrevet 2. juni 2014 Har du sjekket med alle de dps'ene som du evt. er i stand til å reise til dersom de har tilbudet? Du kan bruke fritt sykehusvalg-ordningen også i forhold til dps, så vidt jeg vet. 0 Siter
Gjest Skrevet 2. juni 2014 Skrevet 2. juni 2014 Har du sjekket med alle de dps'ene som du evt. er i stand til å reise til dersom de har tilbudet? Du kan bruke fritt sykehusvalg-ordningen også i forhold til dps, så vidt jeg vet. Jeg har spurt behandleren hvilke tilbud det er i området. Jeg går på jobb så jeg kan ikke reise bort flere dager. 0 Siter
frosken Skrevet 2. juni 2014 Skrevet 2. juni 2014 Jeg har spurt behandleren hvilke tilbud det er i området. Jeg går på jobb så jeg kan ikke reise bort flere dager. Jobber behandleren din på dps? Hvis ikke, så hadde jeg ringt nærmeste dps og spurt dem. Slike grupper settes i gang med jevne mellomrom ved mange dps. Jeg mente ikke at du skulle reise bort flere dager, men siden jeg ikke vet hvor du bor i landet så vet jeg ikke om det finnes flere dps'er innen reiseavstand for deg. 0 Siter
Gjest Skrevet 2. juni 2014 Skrevet 2. juni 2014 Jobber behandleren din på dps? Hvis ikke, så hadde jeg ringt nærmeste dps og spurt dem. Slike grupper settes i gang med jevne mellomrom ved mange dps. Jeg mente ikke at du skulle reise bort flere dager, men siden jeg ikke vet hvor du bor i landet så vet jeg ikke om det finnes flere dps'er innen reiseavstand for deg. Behandleren jobber ikke på dps. Jeg har aldri hatt noe kontakt med dps, og av grunner som jeg ikke ønsker å skrive om her ønsker jeg ikke å ha det heller. Er disse behandlingsgruppene også koblet opp mot dps? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 2. juni 2014 Skrevet 2. juni 2014 Det vil nok komme stadig nye steder. Vår avdeling har stadig henvendelser fra avdelinger som vil komme og lære. Dessverre et ikke ditt DPS kjent for å være fremst på faglighet for å si det forsiktig. Men hvem vet, kanskje begynner de også med PE en dag :-) 0 Siter
frosken Skrevet 2. juni 2014 Skrevet 2. juni 2014 Behandleren jobber ikke på dps. Jeg har aldri hatt noe kontakt med dps, og av grunner som jeg ikke ønsker å skrive om her ønsker jeg ikke å ha det heller. Er disse behandlingsgruppene også koblet opp mot dps? Det er ofte DPS som organiserer slike grupper. 0 Siter
Gjest Skrevet 2. juni 2014 Skrevet 2. juni 2014 Det er ofte DPS som organiserer slike grupper. Ok. Jeg kan sjekke litt. Men i egen kommune er det uaktuelt. 0 Siter
Gjest Skrevet 2. juni 2014 Skrevet 2. juni 2014 Det vil nok komme stadig nye steder. Vår avdeling har stadig henvendelser fra avdelinger som vil komme og lære. Dessverre et ikke ditt DPS kjent for å være fremst på faglighet for å si det forsiktig. Men hvem vet, kanskje begynner de også med PE en dag :-) Det kan jo skje. Jeg har kommet frem til at jeg har en litt atypisk BP. Noe både du og behandleren min har antydet. Er det likevel noe jeg kunne hatt nytte av, selv om jeg ikke er typisk slik de andre er? 0 Siter
Gjest Skrevet 3. juni 2014 Skrevet 3. juni 2014 Det vil nok komme stadig nye steder. Vår avdeling har stadig henvendelser fra avdelinger som vil komme og lære. Dessverre et ikke ditt DPS kjent for å være fremst på faglighet for å si det forsiktig. Men hvem vet, kanskje begynner de også med PE en dag :-) Jeg har søkt litt rundt og har begynt å lure på om partneren også må være med på slik behandling? Forstod det slik når jeg leste om det på det ene stedet jeg kom over. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 3. juni 2014 Skrevet 3. juni 2014 I vårt opplegg, Bipolarskolen del 1-3, deltar partner i del 1 og 3. 0 Siter
Gjest Skrevet 3. juni 2014 Skrevet 3. juni 2014 I vårt opplegg, Bipolarskolen del 1-3, deltar partner i del 1 og 3. Ok. Akkurat det synes jeg er litt vanskelig. Jeg holder det meste av sykdommen for meg selv så langt jeg klarer. Men først må tilbudet eventuelt komme før jeg behøver å tenke mer på det. At det både er undervisning og kunne dele erfaringer synes jeg høres interessant ut. Men jeg vet ikke hvilke nytte jeg vil ha av det siden jeg har hatt en del andre svingninger enn det som er vanlig ved BP. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.