Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er plaget med tankekjør selv om jeg står på 8 mg fluanxol. Forrige uke hadde jeg en dag da jeg kunne le av tankene mine, men så satte det igang igjen. Det er stort sett tanker om å bli ydmyket og overkjørt av andre som plager meg og jeg må kjempe og kjempe for å forsvare meg, men det nytter ikke. Jeg taper bestandig.

Hvor mye fluanxol kan jeg egentlig ta før det er for mye? Jeg føler at jeg burde hamle opp med tankene uten kjemisk hjelp, men de biter seg fullstendig fast. Jeg er sliten.

Skrevet

Jeg er plaget med tankekjør selv om jeg står på 8 mg fluanxol. Forrige uke hadde jeg en dag da jeg kunne le av tankene mine, men så satte det igang igjen. Det er stort sett tanker om å bli ydmyket og overkjørt av andre som plager meg og jeg må kjempe og kjempe for å forsvare meg, men det nytter ikke. Jeg taper bestandig.Hvor mye fluanxol kan jeg egentlig ta før det er for mye? Jeg føler at jeg burde hamle opp med tankene uten kjemisk hjelp, men de biter seg fullstendig fast. Jeg er sliten.

Har det sånn jeg også, men føler meg mye bedre nå som det er sommer. Er visst mere bipolar om vinteren :-).

Akkurat nå bruker jeg kun wellbutrin. Er i mye bedre fysisk form, men mistenksomheten mot mennesker er jo der. Prøver hardt å tenke kognitivt. Tanker er tanker, ikke alltid sannheten. De kan produsere utrolig mye tøys og tull. Ikke enkelt når det går en tankekvern som kjører det samme opp og opp igjen hele tiden. Jeg sovner med dette, drømmer, og våkner av akkurat det samme. Tankene stopper ikke opp i søvne engang, har ekko i hodet når jeg våkner.

Prøver å lære meg å leve med de vonde følelsene som disse tankene skaper. Fysisk aktivitet hjelper, enn så lenge. Nå som jeg er friskere, redder jeg med disse grepene. Vet jo at om jeg blir sykere må jeg nok på mere medisiner igjen. Er ikke ute etter å bli helt stabil, kan leve med noe av dette. Det går imidlertid ikke bra når de verste svingningene kommer, med tanker om å forlate alt.

Min erfaring er ihvertfall at kun AP og litium virker på tankekjør. Kanskje du bør snakke med legen din angående dosering?

Skrevet

Har det sånn jeg også, men føler meg mye bedre nå som det er sommer. Er visst mere bipolar om vinteren :-).

Akkurat nå bruker jeg kun wellbutrin. Er i mye bedre fysisk form, men mistenksomheten mot mennesker er jo der. Prøver hardt å tenke kognitivt. Tanker er tanker, ikke alltid sannheten. De kan produsere utrolig mye tøys og tull. Ikke enkelt når det går en tankekvern som kjører det samme opp og opp igjen hele tiden. Jeg sovner med dette, drømmer, og våkner av akkurat det samme. Tankene stopper ikke opp i søvne engang, har ekko i hodet når jeg våkner.

Prøver å lære meg å leve med de vonde følelsene som disse tankene skaper. Fysisk aktivitet hjelper, enn så lenge. Nå som jeg er friskere, redder jeg med disse grepene. Vet jo at om jeg blir sykere må jeg nok på mere medisiner igjen. Er ikke ute etter å bli helt stabil, kan leve med noe av dette. Det går imidlertid ikke bra når de verste svingningene kommer, med tanker om å forlate alt.

Min erfaring er ihvertfall at kun AP og litium virker på tankekjør. Kanskje du bør snakke med legen din angående dosering?

Tusen takk for fint svar! Det er godt å lese at det er andre som også erfarer det samme. Det demrer for meg at jeg har tatt opp dette før og kommet med en løsning på hele problemstillingen. "Tanker er bare tanker og jeg trenger ikke å ta dem så dødsseriøst." Det er på tide å børste støv av mindfulnesskunnskapene mine.

Lett å være eplekjekk når det går fint. Verre er det når det svirrer som verst.

Jeg ble virkelig inspirert av svaret ditt. Jeg får vel bare gå på med krum hals. Og spise ap. Slutter ikke med det altså.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...