aase k. Skrevet 3. juni 2014 Skrevet 3. juni 2014 Nok en gang har det skjedd. Brannstifter tatt. Så da lurer jeg på hva slags hjelp slike får. Hva slags behandling og oppfølging har de best nytte av? Ofte er det jo psykiske problemer og ikke ondskap som ligger i bunn av en slik handling. Samtaleterapi med psykiatritjenesten i kommunen eller dps? Hva hadde en lege gjort hvis en pasient hadde sagt h*n vil gjøre en så alvorlig handling? Innleggelse? Så et spørsmål om noe litt annet. Hva kan konsekvensene være av å holde inne følelser og ikkeå ha noen å prate med? Har forsøkt samtalebehandlig til ingen nytte, men problemet var jo at jeg ikke visste det var følelser det skulle snakkes om, men jeg vet jo heller ikke hvordan jeg skal snakke om følelser. Tror jeg trenger en "opplæring" eller noe. Jeg har lærevansker og det merker jeg selv, men får likevel ikke informasjonen jeg trenger for å klare noen behandling. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 3. juni 2014 Skrevet 3. juni 2014 Jeg oppfatter ikke brannstiftere som åpenbart mer psykisk syke enn andre kriminelle. Hvilken psykiatrisk hjelp de evt skal få, må avhenge av resultatene i en psykiatrisk utredning. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.