YoplaitDouble Skrevet 3. juni 2014 Skrevet 3. juni 2014 Dag 17 på 300mg nå. Kan ikke si jeg merker spesielt mye effekt på angst. Og hvertfall ikke på kroppslige symptomer. Kanskje bittelitt mer positiv tankegang, men det kan og være fordi ferien nærmer seg. Når man sier 2-4 uker, er det tiden før man merker noe som helst positiv effekt, eller tiden til den virker skikkelig? Hva er maks tid det bør gå før jeg skal være i stand til å føle en forskjell på mer enn normale dagsvariasjoner? 0 Siter
ISW Skrevet 3. juni 2014 Skrevet 3. juni 2014 Jeg tror det er VELDIG individuelt. Hvis du har en noe tvangspreget tankegang, kan det ta inntil 3 mnd før du får god effekt (mot OCD-lignende plager, altså). Ellers skal du vel ha merket noe innen 2-3 uker, men full effekt tar gjerne 6 uker eller mer. 0 Siter
YoplaitDouble Skrevet 3. juni 2014 Forfatter Skrevet 3. juni 2014 Jeg synes cipralex ikke ga meg noe som helst før etter rundt 25 dager på en høy dose. Så kanskje jeg skal være litt tålmodig. Del gjerne deres erfaring med SSRI/SNRI og tid før merkbar effekt på angst 0 Siter
ISW Skrevet 3. juni 2014 Skrevet 3. juni 2014 Da jeg startet med Zoloft, var første 2 ukene helt jævlige. Hadde masse angst, var kvalm, sov nesten ikke. Jeg tror det tok 4-5 uker før jeg begynte å merke noe (men man merker liksom ikke veldig stor forskjell fra dag til dag, det blir mer til at man ser tilbake og tenker: Nå er jeg bedre enn jeg var før). Etter 6 ukers tid sov jeg ganske mye bedre. Men det tok vel et knapt år (pga at dosen var for lav) og tillegg av Zeldox, før jeg følte meg "frisk". 0 Siter
slabbedask Skrevet 3. juni 2014 Skrevet 3. juni 2014 Jeg synes cipralex ikke ga meg noe som helst før etter rundt 25 dager på en høy dose. Så kanskje jeg skal være litt tålmodig. Del gjerne deres erfaring med SSRI/SNRI og tid før merkbar effekt på angst Tok vel 2-3 uker før brukbar effekt. Men syntes ikke SSRI er noen supermedisin mot angst. 0 Siter
YoplaitDouble Skrevet 6. juni 2014 Forfatter Skrevet 6. juni 2014 Nå har det straks gått tre uker. Jeg har begynt å sove mye bedre. Fortsatt noen oppvåkninger, men jeg sovner gjerne veldig raskt igjen etterpå. Fortsatt ingen spesielt stor effekt på angst. Er dette med bedring av søvnen et slags forstadie til den egentlige effekten, som at den har begynt å virke litt nå? Er det fortsatt gode odds for at effekten vil ta seg skikkelig opp selv om det har gått 20 dager uten det helt store? 0 Siter
ISW Skrevet 6. juni 2014 Skrevet 6. juni 2014 Nå har det straks gått tre uker. Jeg har begynt å sove mye bedre. Fortsatt noen oppvåkninger, men jeg sovner gjerne veldig raskt igjen etterpå. Fortsatt ingen spesielt stor effekt på angst. Er dette med bedring av søvnen et slags forstadie til den egentlige effekten, som at den har begynt å virke litt nå? Er det fortsatt gode odds for at effekten vil ta seg skikkelig opp selv om det har gått 20 dager uten det helt store? For meg var det absolutt det. Dog måtte jeg opp i dose, men søvnen bedret seg før (og på lavere dose enn) resten av effektene kom. Jeg tror du er på rett vei. Jeg også forsåvidt, bortsett fra denne h****** hjertebanken. Mestrer du den bra for tiden? 0 Siter
YoplaitDouble Skrevet 6. juni 2014 Forfatter Skrevet 6. juni 2014 For meg var det absolutt det. Dog måtte jeg opp i dose, men søvnen bedret seg før (og på lavere dose enn) resten av effektene kom. Jeg tror du er på rett vei. Jeg også forsåvidt, bortsett fra denne h****** hjertebanken. Mestrer du den bra for tiden? Hjertebanken har blitt noe redusert, men er der fortsatt. Men jeg er helt sikker på at det ikke er efexor som direkte forårsaker den, da den omtrent uten unntak kommer når jeg har mer angst. Så jeg har valgt å overse den, noe som fungerer greit nok. Satser på den forsvinner når effekten tar seg opp. Nå ligger jeg på en dose som ikke har noe mer enn mer nordadrenalin å tilby av en doseøkning, så jeg har vanskelig for å tro at det har noen hensikt. Men jeg har jo lest om flere som ikke opplever noe som helst positivt før etter hele fire uker, og først da gikk det oppover. Om jeg ikke får effekt av dette tror jeg det er på tide av en revurdering av diagnosen. Jeg har ikke hatt et eneste symptom som taler for bipolar lidelse, annet enn en litt happy effekt på latterlig lav serumverdi av cipralex første gangen. Ingenting i den retningen på en god dose efexor, med større påvirkning på serotonin enn jeg har hatt på noe annet. Så jeg tror egentlig diagnosen min er riktig. Hvis det skulle vært noe annet måtte det isåfall vært mild OCD. Og da står jeg uansett på rett behandling 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.