Gå til innhold

NHD abstinenser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg tok min siste sobril for tre uker siden. Hadde stått på 15mg i ca 4 mnd og 20 mg i ca 2mnd. En dose om dagen. Trappet ned i ca tre uker. Jeg har lest at man kan oppleve personlighetssvekkelse etter langvarig benzobruk. Jeg vet ikke helt hva det vil si, men jeg har i det siste slitt med å få fornuften min til å bryte igjennom når jeg begynner å gruble, og jeg grubler veldig mye innover i meg selv. Er dette personlighetssvekkelse? Hvor lenge vil det isåfall vare og er det farlig? Jeg har slitt med langvarig intens angst i nesten ett år, og jeg tenker at denne grublingen kan jo sikkert komme av det også. Min psykolog sier at det ikke er farlig, og at det er noe som vil gå over, men jeg er så redd for at sobrilen kan ha skadet meg ordentlig. Nå har det som sagt gått tre uker siden jeg sluttet, så jeg vet ikke om dette kan være abstinenser. Idag tok jeg 10mg bare for å prøve å ha en hyggelig kveld med min kusine som er på besøk. Har blitt enig med psykologen at jeg kan ta bittelitt sobril i ny og ne hvis jeg trenger en liten pause, og siden det har gått tre uker siden siste sobril tenkte jeg at det sikkert ikke var så farlig. Vil igrunn bare vite hvordan jeg kan komme over en personlighetssvekkelse hvis det er det jeg har.. mvh

Skrevet

Jeg har forsåvidt alltid vært en grubler altså, så dette er ikke noe nytt, men jeg har helseangst og er veldig redd for alle slags bivirkninger og lar meg lett skremme av ting som står i pakningsvedlegg. Blir redd for å få ALT og kjenner meg alltid igjen i ting jeg leser. Dette er kanskje det som kalles noceboeffekt..?

Skrevet

Hei. Jeg tok min siste sobril for tre uker siden. Hadde stått på 15mg i ca 4 mnd og 20 mg i ca 2mnd. En dose om dagen. Trappet ned i ca tre uker. Jeg har lest at man kan oppleve personlighetssvekkelse etter langvarig benzobruk. Jeg vet ikke helt hva det vil si, men jeg har i det siste slitt med å få fornuften min til å bryte igjennom når jeg begynner å gruble, og jeg grubler veldig mye innover i meg selv. Er dette personlighetssvekkelse? Hvor lenge vil det isåfall vare og er det farlig? Jeg har slitt med langvarig intens angst i nesten ett år, og jeg tenker at denne grublingen kan jo sikkert komme av det også. Min psykolog sier at det ikke er farlig, og at det er noe som vil gå over, men jeg er så redd for at sobrilen kan ha skadet meg ordentlig. Nå har det som sagt gått tre uker siden jeg sluttet, så jeg vet ikke om dette kan være abstinenser. Idag tok jeg 10mg bare for å prøve å ha en hyggelig kveld med min kusine som er på besøk. Har blitt enig med psykologen at jeg kan ta bittelitt sobril i ny og ne hvis jeg trenger en liten pause, og siden det har gått tre uker siden siste sobril tenkte jeg at det sikkert ikke var så farlig. Vil igrunn bare vite hvordan jeg kan komme over en personlighetssvekkelse hvis det er det jeg har.. mvh

Har ikke nhd beroliget deg på dette temaet ganske mange ganger allerede?

Skrevet

Har ikke nhd beroliget deg på dette temaet ganske mange ganger allerede?

jo, så sannsynligvis er det nok bare angsten min. Jeg bare føler meg så rar om dagen, og jeg synes det er vanskelig å snakke fornuft med meg selv. Litt dårlig forklart. Det er vel kanskje litt typisk angst det også, at man lar følelsene styre, men nå tolker jeg alt som et tegn på at sobrilen har "ødelagt" meg. Det gjorde det ikke noe bedre at turnuslegen jeg var hos i forrige uke sa at han var imponert over at jeg klarte å slutte, og at mange får personlighetssvekkelse. Dette sa han uten at jeg hadde nevnt noe om min frykt for dette. Personlighetssvekkelse er liksom så kryptisk, jeg aner ikke hva det vil si, og når jeg da tenker at jeg føler meg rar så fungerer min hjerne sånn at jeg tenker det verste. Skulle ønske jeg bare kunne droppet hele greia, men grublingen tar litt overhånd, også blir det en ond sirkel. .
AnonymBruker
Skrevet

Hva er personlighetssvekkelse?

Anonymous poster hash: 22bf1...a9d
Skrevet

Hva er personlighetssvekkelse? Hehe, nettopp, wtf er det?! :P er det en peesonlighetsforstyrrelse?

Anonymous poster hash: 22bf1...a9d

Skrevet

jo, så sannsynligvis er det nok bare angsten min. Jeg bare føler meg så rar om dagen, og jeg synes det er vanskelig å snakke fornuft med meg selv. Litt dårlig forklart. Det er vel kanskje litt typisk angst det også, at man lar følelsene styre, men nå tolker jeg alt som et tegn på at sobrilen har "ødelagt" meg. Det gjorde det ikke noe bedre at turnuslegen jeg var hos i forrige uke sa at han var imponert over at jeg klarte å slutte, og at mange får personlighetssvekkelse. Dette sa han uten at jeg hadde nevnt noe om min frykt for dette. Personlighetssvekkelse er liksom så kryptisk, jeg aner ikke hva det vil si, og når jeg da tenker at jeg føler meg rar så fungerer min hjerne sånn at jeg tenker det verste. Skulle ønske jeg bare kunne droppet hele greia, men grublingen tar litt overhånd, også blir det en ond sirkel. .

Jeg ville uansett ikke ha vektlagt særlig mye hva en _turnuslege_ sier.  Uttrykket "personlighetssvekkelse" har jeg ikke sett brukt annet enn på pakningsvedlegget til visse legemidler, så det er ikke noe rart at du synes det er et uklart begrep.

Skrevet

Jeg ville uansett ikke ha vektlagt særlig mye hva en _turnuslege_ sier. Uttrykket "personlighetssvekkelse" har jeg ikke sett brukt annet enn på pakningsvedlegget til visse legemidler, så det er ikke noe rart at du synes det er et uklart begrep.

takk, du har helt rett. Jeg må jobbe med å endre tankemåten min, jeg bare synes det er veldig vanskelig. Har problemer med å slippe kontrollen og klarer ikke helt å la ting gå før jeg får bekreftet at ting ikke er farlig. Frustrerende og veldig slitsomt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...