Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

G; ;) vel - få laurbær å hvile seg på for øyeblikket. Har en vemmelig følelse i kroppen at jeg ik går jobben ( jeg bruker å ha rett ift dette i etterkant sv intervju) sa både for lite og for mye er jeg redd, brente nok Evt muligheter - burde kanskje " spart" d søknaden til en annen gang hvor jeg forhåpentligvis har kommet m over det verste og litt mer på høyden. Frosken : ikke alt, snakket litt om barndom - nevnt d som skjedde i ungdomstiden . Hun refererte d feil i epikrise, lovt å rette opp:( sier Du kan ik vite hva jeg tenker! Helt sant , men hun vekker likevel div ubehagelige emosjoner i meg. Har det ikke slik m alle!! Tror vi har en betent personlig kjemi:((

Det kan godt hende at hun ikke er en optimal behandler for deg. Imidlertid skriver du en del andre ting om andre personer og instanser, som gjør meg usikker på om det er psykologens egnethet eller fin egen problematikk som er hovedproblemet i kommunikasjonen mellom dere. Du skriver om at det er vanskelig å skulle drøfte avslaget på aap med fastlegen og du har et svært negativt syn på NAV. Ut i fra det du skriver så virker du for tiden svært krenkbar, og det virker som om det er vanskelig for deg å ta inn over deg at du selv eier dine problemer og at det er du selv som må prøve å få til noen endringer som kan påvirke hvordan du oppfatter omgivelsene.

Jeg synes du skal prøve å være mer offensiv i forhold til behandlingen. Jeg skjønner overhodet ikke at du velger å si nei til samtale med lege på dps, og jeg tror også du kan ha mye å hente på å utforske dine reaksjoner sammen med psykologen. Hvis du er overbevist om at du og psykologen er dårlig match, så bør du be om behandlerbytte.

Skrevet

Frosken:Takk for innspill! Jeh skylder ik på noen og vet at jeg selv eier mine problemer.. !! Prøver å ikke være unyansert , dette er mine opplevelse / tar og inn at jeg Evt ikke selv bidrar optimalt el klarer å forholde m til " harde fakta' .:( men kjenner ting nå blir veldig feil- føler jeg blir oppfattet på en måte jeg ik er enig i er et mønster for meg.Tror ik det er unormalt å være skeptisk til nav forøvrig.Gjort noen erfaringer gjør at jeg nærsagt for enhver pris vil spares fra deres "hjelp"..

Skrevet

Frosken:Takk for innspill! Jeh skylder ik på noen og vet at jeg selv eier mine problemer.. !! Prøver å ikke være unyansert , dette er mine opplevelse / tar og inn at jeg Evt ikke selv bidrar optimalt el klarer å forholde m til " harde fakta' .:( men kjenner ting nå blir veldig feil- føler jeg blir oppfattet på en måte jeg ik er enig i er et mønster for meg.Tror ik det er unormalt å være skeptisk til nav forøvrig.Gjort noen erfaringer gjør at jeg nærsagt for enhver pris vil spares fra deres "hjelp"..

Det er nok ikke så uvanlig å være skeptisk til NAV, men de fleste vil ha mer nyanserte oppfatninger enn du gir uttrykk for . F.eks vil mange mene at det finnes både sympatiske og mindre sympatiske veiledere hos NAV, og de fleste vil også tenke at med litt flaks kan man få god hjelp.

Det høres ut som du og psykologen nærmest kjemper litt om hvem som har den mest dekkende forståelsen av deg. Et alternativ til denne maktkampen vil kunne være å utforske fin egen skepsis og tendens til å føle deg krenket.

Skrevet

Alt kan være " min skyld" :( føler m bare så elendig og blir møtt m person angrep når jeg ønsker hjelp:(( orker ik kontakt m helsevesen om fet er det som skal være utg punktet - kanskje bedre og styre seg selv sakte men sikkert inn i fortapelse ( har sikkert fortjent det) orker ik unnskylde m - nyansere svart hvitt tenkning ift nav el psykologen min- blir litt for mye for meg rett og slett :( beklager alle jeg har brydd m mine Evt syke og djevelske tankerekker - og forkastelige syn på verden . Føler m i krise og at ingen vil " ta meg i mot" uten å samtidig knekke meg :(

Skrevet

Har ik overskudd til å utforske min tendens til å føle m krenket:(

Skrevet

Skipper fastlege psyk og doktor online heretter - takk for " oppmerksomheten" og Evt god vilje dere har mobilisert :)

Skrevet

Skipper fastlege psyk og doktor online heretter - takk for " oppmerksomheten" og Evt god vilje dere har mobilisert :)

Denne konklusjonen er det vanskelig å se at er konstruktiv for deg, ut i fra hva du har skrevet de siste dagene. Det er også litt vanskelig å se hva som har ledet til denne konklusjonen. Skulle ikke du til fastlegen snart for å diskutere fremtiden, inkl. avslaget på AAP? Hva får deg nå til å tenke at du ikke skal følge opp dette?

Skrevet

Grur meg alltid til å møte fastlege.. Stirrer sånn gjennom meg .Men kanskje jeg sleper meg av gårde.. Tror ikke jeg ber om støtte til å klage:( men sovemedisin og Evt anbefaling i ft mer cipralex ( trenger no angsdempende.. ) vil helst være tapper og redd for å drive m selv inn uførhet . Sp mål er om jeg får no jobb og om jeg klarer å stå i den. Også redd han tror jeg er lat el ikke vil:(

AnonymBruker
Skrevet

Grur meg alltid til å møte fastlege.. Stirrer sånn gjennom meg .Men kanskje jeg sleper meg av gårde.. Tror ikke jeg ber om støtte til å klage:(

Hvorofr ikke?

Anonymous poster hash: 815ff...5d0

Skrevet

Jeg tenker at terapi ikke handler om å få dekket sine behov (f.eks. for trøst), men å få hjelp til å se sine egne behov og reaksjonsmønstre nærmere. Dette vil kunne hjelpe deg til å få dekket dine behov i livet for øvrig; trøst kan kjennes godt ut der og da, men bidrar som regel ikke til vekst.

Selv om jeg mener trøst ikke hører til i terapi, så betyr ikke det at jeg mener behandlere ikke skal møte deg på en god måte.

Du har skrevet noen ganger om at du er fortvilet over din psykologs vurdering av deg. Kanskje du ville hatt nytt av å lese gjennom din egen journal og så ta opp med henne det du reagerer negativt på.

At trøst ikke hører til i terapi er tull.

AnonymBruker
Skrevet

Ydmykende :(

For noe tull!

Anonymous poster hash: 79b80...180

Skrevet

Forventninger om at jeg skal klare meg- og alt eget valg ingen råd- vet ikke selv:(

Gjest Gargamel
Skrevet

Å ta imot hjelp er jo en måte å ta ansvar for eget liv, men det krever at man eksponerer noen svakheter for noen. Det virker som om du prøver på en vanskelig spagat hvor du ønsker å få hjelp uten fremstå som hjelpetrengende. (Men det kan hende jeg har misforstått).

Skrevet

Gargamel: mulig jeg føler meg truffet av det du sier.. Mulig jeg taler m to tunger.. Grusomt Fastlegen skjønte knapt hva jeg sa i dag ..,:( ba m gjenta- og jeg ting i hytt og piiiine.. At jeg ik gadd arb avklaring , men ønsket angst dempende midler el mer medisin om jeg skal overleve. Vedk sa han ik vil gjøre noe m dette uten psykologs uttalse..,, og hun fikk råd der hun jobbet.. Generelt blir en trøtt av " slikt".Og at jeg i stedet måtte endre " strategier" og at jeg kanskje forts var depressiv..? Sa jeg var sint på psykologen og det sku jeg ta m henne.. Det gjør jeg og- men føler m hatet:( og ser snart ingen løsninger. Psyken min er helt på styr , veldig nede og avdanket. Orket ikke klage heller.. Men ønsket vedk kunne se hvor mye jeg sliter ...Så var jeg ferdig ! Adjøss!

AnonymBruker
Skrevet

Gargamel: mulig jeg føler meg truffet av det du sier.. Mulig jeg taler m to tunger.. Grusomt Fastlegen skjønte knapt hva jeg sa i dag ..,:( ba m gjenta- og jeg ting i hytt og piiiine.. At jeg ik gadd arb avklaring , men ønsket angst dempende midler el mer medisin om jeg skal overleve. Vedk sa han ik vil gjøre noe m dette uten psykologs uttalse..,, og hun fikk råd der hun jobbet.. Generelt blir en trøtt av " slikt".Og at jeg i stedet måtte endre " strategier" og at jeg kanskje forts var depressiv..? Sa jeg var sint på psykologen og det sku jeg ta m henne.. Det gjør jeg og- men føler m hatet:( og ser snart ingen løsninger. Psyken min er helt på styr , veldig nede og avdanket. Orket ikke klage heller.. Men ønsket vedk kunne se hvor mye jeg sliter ...Så var jeg ferdig ! Adjøss!

Hvorforb er du sint på pykologen?

Anonymous poster hash: 79b80...180

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...