Gå til innhold

Feildiagnostisering/-behandling i psykiatrien

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker
Skrevet

Hei. Jeg har for endel år siden blitt tvangsbehandlet med nevroleptika fordi psykiateren mente jeg var schizotyp/schizofren. Ulike psykologer har siden skrevet det var på tynt grunnlag, og at etter grundig gjennomgang av journalen ikke ble funnet en eneste psykotisk episode. At jeg trolig aldri har vært psykotisk. Psykiateren som behandlet meg sier han ikke ville gjort det i dag, men vil ikke beklage behandlingen.

Senere har det kommet frem at vanskelige familieforhold med alkoholisme og psykisk lidelse hos foreldre som mishandlet mer trolig

er årsaken til symptomer div. personlighetsforstyrrelser, eller spiller kraftig inn. Synes selv jeg har symptomer på PTSD. Orker ikke delta sosialt, og minnes ubehag fra fortiden. Hvor også følelsen av å ha blitt misforstått og skadet

i psykiatrien er en vesentlig del av plagen. I dag mener psykiatrien jeg har så store problemer i min ensomme tilværelse som uførepensjonist, at de ønsker frivillige innleggelser, noe jeg nekter, og har da flere ganger blitt hentet av politiet. Men grunnlaget om forkommenhet, også fysisk med utmagring har jeg hver gang tilbakevist ved å be om å bli veid med resultat vektøkning siden siste innleggelse. At tvangsinnleggelsene begrunnes fysisk kommer av at jeg pga uoppdaget cøliaki ved den første innleggelsen var på grensen til sykelig undervekt. Men glutenfri diett har gitt vektøkning og mer energi. Siste legen ved sykehuset bemerket da også hun kunne se jeg hadde lagt på meg.

Sykehuset tar naturligvis ikke noe initiativ til noen feilbehandlingssak.

Jeg tror ikke jeg kommer noen vei med bevisbyrden uten klare innrømmelser fra legene, og er usikker på om en

tilkjent erstatning vil endre noe særlig ved livskvaliteten. Om jeg visste om flere slike tilfeller, og advokater som er gode på dette området, så med en reell valgmulighet, kan dette virke bedrende på min tilstand.

Du som erfaren psykiater kjenner nok igjen problemstillingen der det er usikkerhet om diagnose/behandling, om det er lignende erstatningssaker, og kan gi et kvalifisert råd.

Med vennlig hilsen "Gjenganger i systemet"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...