ISW Skrevet 9. juni 2014 Skrevet 9. juni 2014 (endret) Det kom av malabsorbsjon som førte til svært lave serumverdier for SSRI-ene. Jeg har ikke samme problemet med efexor, så det er første gang jeg går på noe som kan få effekt. Og da er vel drøye tre uker litt liten tid å avgjøre det på http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2654626/table/t2-ndt-3-185/ Denne tabellen viser ulike medikamenter (Lyrica, Xanor, Efexor, m.flere - fokuset er nok på Lyrica) mot GAD. Det viser jo at medikamenter kan ha ganske god effekt men rimelig mange responderer jo også på placebo Endret 9. juni 2014 av issomethingwrong 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2014 Skrevet 9. juni 2014 http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2654626/table/t2-ndt-3-185/ Denne tabellen viser ulike medikamenter (Lyrica, Xanor, Efexor, m.flere - fokuset er nok på Lyrica) mot GAD. Det viser jo at medikamenter kan ha ganske god effekt men rimelig mange responderer jo også på placebo Faktisk er SSRI knapt bedre enn placebo. Anonymous poster hash: 315c1...bf9 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2014 Skrevet 9. juni 2014 Faktisk er SSRI knapt bedre enn placebo.Anonymous poster hash: 315c1...bf9 Tullball. Anonymous poster hash: 0f504...775 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2014 Skrevet 9. juni 2014 Tullball.Anonymous poster hash: 0f504...775 A study just published in JAMA Jan 5, reported that SSRI antidepressants are no better than placebo for most cases of depression. The authors reviewed 30 years of data and concluded that "the benefit of antidepressant medication compared with placebo may be minimal or nonexistent in patients with mild or moderate symptoms". Anonymous poster hash: 315c1...bf9 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2014 Skrevet 9. juni 2014 En annen studie vier at 1/4 av pasientene som bruker SSRI faktisk blir DÅRLIGERE. Anonymous poster hash: 315c1...bf9 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2014 Skrevet 9. juni 2014 En annen studie vier at 1/4 av pasientene som bruker SSRI faktisk blir DÅRLIGERE.Anonymous poster hash: 315c1...bf9 Jaja, det finnes vel mange sprikende studier og erfaringer hva gjelder SSRI tenker jeg. Zoloft har iallfall hjulpet meg mye, og det er ikke placebo. Jeg hadde så dyp depresjon og angst at bare placebo hadde ikke bitt på meg. Vet om mange som har fått hjelp av SSRI. Mener fortsatt at du kommer med tullball. Anonymous poster hash: 0f504...775 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2014 Skrevet 9. juni 2014 Jaja, det finnes vel mange sprikende studier og erfaringer hva gjelder SSRI tenker jeg. Zoloft har iallfall hjulpet meg mye, og det er ikke placebo. Jeg hadde så dyp depresjon og angst at bare placebo hadde ikke bitt på meg. Vet om mange som har fått hjelp av SSRI. Mener fortsatt at du kommer med tullball.Anonymous poster hash: 0f504...775 Du får lese linken. Anonymous poster hash: 315c1...bf9 0 Siter
YoplaitDouble Skrevet 12. juni 2014 Forfatter Skrevet 12. juni 2014 Og her har vi årsaken til den manglende effekten: 492nmol/l når blodprøven ble tatt 24 timer etter. Det er bare rett over grensen. Faktisk lavere enn 150mg, når jeg tok 75mg 2 ganger i døgnet og tok prøven 14 timer etter. Det har jo med time release-kapselen å gjøre at jeg lå så høyt da. NHD: Bruker du å dosere efexor over maksgrensen når serumverdiene er lave, eller er det mer risky enn når du gjør det med ssri? Dette er på 300mg - hva slags dose vil du foreslå? Jeg skal til legen i morgen og få justert dosen. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 12. juni 2014 Skrevet 12. juni 2014 Har en først tatt SKM (serumkonsentrasjonsmåling), må en styre etter denne og ikke etter antall mg som tas inn i munnen. Har en ikke skjønt dette, kan en slutte med SKM. Dose/konsentrasjon har et lineært forhold. Resten er enkel matematikk. 0 Siter
YoplaitDouble Skrevet 12. juni 2014 Forfatter Skrevet 12. juni 2014 Jeg skal til en kvinnelig lege som er vikar for min lege i morgen. Noe sier meg at kvinnelige leger er mer forsiktige enn menn med å gå over maksdosen. Hvis hun ikke går med på det, kommer jeg til å dosere over likevel. Min vanlige lege har aldri tatt meg ned igjen fra doser jeg selv har økt etter serumverdi, så når det først er gjort og han ser jeg er blitt bedre er han garantert med på det. Han var jo med på 3x maksdose Cipralex. Jeg er så lei av leger som er overforsiktige på dette området og plager meg unødvendig lenge med trege opptrappinger 450-600mg og jeg bør være i mål. Da får jeg maks effekt på serotonin, som er det jeg er ute etter 0 Siter
YoplaitDouble Skrevet 13. juni 2014 Forfatter Skrevet 13. juni 2014 Har en først tatt SKM (serumkonsentrasjonsmåling), må en styre etter denne og ikke etter antall mg som tas inn i munnen. Har en ikke skjønt dette, kan en slutte med SKM. Dose/konsentrasjon har et lineært forhold. Resten er enkel matematikk. Legen var med på 450mg med en gang. Du synes vel det er fornuftig å se hva slags effekt jeg får av dette før neste økning? 50% økning, som går fra såvidt innenfor ref område, til godt innenfor, bør vel være merkbart hvis Efexor har effekt på meg? Da snakker vi økning til rundt 750nmol/l. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.