Gå til innhold

Missbruk?

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Skrevet (endret)

I går holdt jeg ut uten å ta medisiner for migrenen, men i dag klarte jeg ikke mer. Kan det komme seg fra psyken og vonde muskler i ryggen?

Er det virkelig ikke farlig å ta relpax, paracet, pinex og voltaren hver dag?

Der jeg var innlagt sist sa de at jeg missbrukte disse medisinene, men det er jo legen som har sakt jeg må ta det? De mente f.eks jeg burde vært på en smerteklinikk for å finne ut av ting, fysioterpapeuten der mente jeg burde ha treningskontakt. Det var så bra de anbefalingene de kom med, men det blir jo aldri fulgt opp i virkeligheten. Både legen her og dps ville ha epiktrisen derfra, men hvorfor forstår jeg ikke. Det var alvorlig dette missbruket mitt sa overlegen der, men er det virkelig missbruk? Han anbefalte legen å hjelpe meg med det. Vival måtte jeg heller ikk ta sa de.? Tar svært lite av det nå.

Endret av stjernestøv
Skrevet

Hvilke doser tar du i løpet av et døgn?

stjernestøv
Skrevet

Hvilke doser tar du i løpet av et døgn?

Det er 40 mg relpax, 50 mg voltaren, 500 mg paracet og 400 mg ibux, det pleier å holde. Når jeg var der tok jeg vival og fordi det er muskelavslappene, prøver å unngå det nå. Er dette missbruk?

Husker han sa "Dette er alvorlig" og jeg lo, det er jo ikke alvorlig?

De mente jeg burde prøve med relpax først og ikke ta alt på en gang, har fulgt det rådet. Men følte meg trygg der.

stjernestøv
Skrevet

Men for det æteriske, astrale, mentale og kausale er piller ikke bra. Og da er det vel ikke bra for kroppen heller, ikke røyking, drikking og kjøttspising heller.

Skrevet

Det er 40 mg relpax, 50 mg voltaren, 500 mg paracet og 400 mg ibux, det pleier å holde. Når jeg var der tok jeg vival og fordi det er muskelavslappene, prøver å unngå det nå. Er dette missbruk?

Husker han sa "Dette er alvorlig" og jeg lo, det er jo ikke alvorlig?

De mente jeg burde prøve med relpax først og ikke ta alt på en gang, har fulgt det rådet. Men følte meg trygg der.

I det første innlegget ditt nevnte du også pinex, tar du det i tillegg til paracet ?

Om det er riktig å klassifisere dette som misbruk eller ikke, kommer litt an på hvorfor du tar det i hvert enkelt tilfelle. Men uansett så kan det være sannsynlig at medisinene gir deg hodepine, du spurte jo for noen dager siden om det var vanlig å ha så hyppig migrene, men det spørs om dette er medikamentutløst hodepine like ofte som migrene.

Jeg lurer også på hvorfor du tar både ibux og voltaren? Du øker sannsynligheten for bivirkninger ved å ta to nsaids, Selv om ibux og paracet selges reseptfritt, så betyr det ikke at det er bivirkningsfritt.

stjernestøv
Skrevet

I det første innlegget ditt nevnte du også pinex, tar du det i tillegg til paracet ?

Om det er riktig å klassifisere dette som misbruk eller ikke, kommer litt an på hvorfor du tar det i hvert enkelt tilfelle. Men uansett så kan det være sannsynlig at medisinene gir deg hodepine, du spurte jo for noen dager siden om det var vanlig å ha så hyppig migrene, men det spørs om dette er medikamentutløst hodepine like ofte som migrene.

Jeg lurer også på hvorfor du tar både ibux og voltaren? Du øker sannsynligheten for bivirkninger ved å ta to nsaids, Selv om ibux og paracet selges reseptfritt, så betyr det ikke at det er bivirkningsfritt.

Jeg mente ibux ikke pinex. Uff ja forstår det nå at det kan være medikamentutløst, det er jo vondt hver dag nå. Det var ikke det da jeg var innlagt, men vondt i kroppen har jeg hele tiden..spesielt rygg og nakke.

Det var legen der vi bodde som skrev ut voltaren i tilegg, kan ta tre om dagen. Hvilke bivirkninger da? Føler ofte "det strømmer" som elektrisitet.

Skrevet

Jeg mente ibux ikke pinex. Uff ja forstår det nå at det kan være medikamentutløst, det er jo vondt hver dag nå. Det var ikke det da jeg var innlagt, men vondt i kroppen har jeg hele tiden..spesielt rygg og nakke.

Det var legen der vi bodde som skrev ut voltaren i tilegg, kan ta tre om dagen. Hvilke bivirkninger da? Føler ofte "det strømmer" som elektrisitet.

Jeg synes du kanskje burde fått henvisning til en fysioterapeut slik at du både kunne fått undersøkt ryggen og nakken din, og samtidig fått et treningsprogram som kan hjelpe mot smertene.

stjernestøv
Skrevet

Jeg synes du kanskje burde fått henvisning til en fysioterapeut slik at du både kunne fått undersøkt ryggen og nakken din, og samtidig fått et treningsprogram som kan hjelpe mot smertene.

Takk, kan jo gå å få en henvisning ja.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...