stjernestøv Skrevet 9. juni 2014 Skrevet 9. juni 2014 (endret) I går holdt jeg ut uten å ta medisiner for migrenen, men i dag klarte jeg ikke mer. Kan det komme seg fra psyken og vonde muskler i ryggen? Er det virkelig ikke farlig å ta relpax, paracet, pinex og voltaren hver dag? Der jeg var innlagt sist sa de at jeg missbrukte disse medisinene, men det er jo legen som har sakt jeg må ta det? De mente f.eks jeg burde vært på en smerteklinikk for å finne ut av ting, fysioterpapeuten der mente jeg burde ha treningskontakt. Det var så bra de anbefalingene de kom med, men det blir jo aldri fulgt opp i virkeligheten. Både legen her og dps ville ha epiktrisen derfra, men hvorfor forstår jeg ikke. Det var alvorlig dette missbruket mitt sa overlegen der, men er det virkelig missbruk? Han anbefalte legen å hjelpe meg med det. Vival måtte jeg heller ikk ta sa de.? Tar svært lite av det nå. Endret 9. juni 2014 av stjernestøv 0 Siter
stjernestøv Skrevet 9. juni 2014 Forfatter Skrevet 9. juni 2014 Hvilke doser tar du i løpet av et døgn? Det er 40 mg relpax, 50 mg voltaren, 500 mg paracet og 400 mg ibux, det pleier å holde. Når jeg var der tok jeg vival og fordi det er muskelavslappene, prøver å unngå det nå. Er dette missbruk? Husker han sa "Dette er alvorlig" og jeg lo, det er jo ikke alvorlig? De mente jeg burde prøve med relpax først og ikke ta alt på en gang, har fulgt det rådet. Men følte meg trygg der. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 9. juni 2014 Forfatter Skrevet 9. juni 2014 Men for det æteriske, astrale, mentale og kausale er piller ikke bra. Og da er det vel ikke bra for kroppen heller, ikke røyking, drikking og kjøttspising heller. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 9. juni 2014 Skrevet 9. juni 2014 http://www.relis.no/Publikasjoner/2009/Overforbruk_av_triptaner_og_medikamentindusert_hodepine http://tidsskriftet.no/article/580566/ 0 Siter
stjernestøv Skrevet 9. juni 2014 Forfatter Skrevet 9. juni 2014 http://www.relis.no/Publikasjoner/2009/Overforbruk_av_triptaner_og_medikamentindusert_hodepine http://tidsskriftet.no/article/580566/ Takk, dette var opplysende. Forstår at det beste er å bråseponere og holde ut i to uker, gruer meg...en kan bli gal av dette. 0 Siter
frosken Skrevet 9. juni 2014 Skrevet 9. juni 2014 Det er 40 mg relpax, 50 mg voltaren, 500 mg paracet og 400 mg ibux, det pleier å holde. Når jeg var der tok jeg vival og fordi det er muskelavslappene, prøver å unngå det nå. Er dette missbruk? Husker han sa "Dette er alvorlig" og jeg lo, det er jo ikke alvorlig? De mente jeg burde prøve med relpax først og ikke ta alt på en gang, har fulgt det rådet. Men følte meg trygg der. I det første innlegget ditt nevnte du også pinex, tar du det i tillegg til paracet ? Om det er riktig å klassifisere dette som misbruk eller ikke, kommer litt an på hvorfor du tar det i hvert enkelt tilfelle. Men uansett så kan det være sannsynlig at medisinene gir deg hodepine, du spurte jo for noen dager siden om det var vanlig å ha så hyppig migrene, men det spørs om dette er medikamentutløst hodepine like ofte som migrene. Jeg lurer også på hvorfor du tar både ibux og voltaren? Du øker sannsynligheten for bivirkninger ved å ta to nsaids, Selv om ibux og paracet selges reseptfritt, så betyr det ikke at det er bivirkningsfritt. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 9. juni 2014 Forfatter Skrevet 9. juni 2014 I det første innlegget ditt nevnte du også pinex, tar du det i tillegg til paracet ? Om det er riktig å klassifisere dette som misbruk eller ikke, kommer litt an på hvorfor du tar det i hvert enkelt tilfelle. Men uansett så kan det være sannsynlig at medisinene gir deg hodepine, du spurte jo for noen dager siden om det var vanlig å ha så hyppig migrene, men det spørs om dette er medikamentutløst hodepine like ofte som migrene. Jeg lurer også på hvorfor du tar både ibux og voltaren? Du øker sannsynligheten for bivirkninger ved å ta to nsaids, Selv om ibux og paracet selges reseptfritt, så betyr det ikke at det er bivirkningsfritt. Jeg mente ibux ikke pinex. Uff ja forstår det nå at det kan være medikamentutløst, det er jo vondt hver dag nå. Det var ikke det da jeg var innlagt, men vondt i kroppen har jeg hele tiden..spesielt rygg og nakke. Det var legen der vi bodde som skrev ut voltaren i tilegg, kan ta tre om dagen. Hvilke bivirkninger da? Føler ofte "det strømmer" som elektrisitet. 0 Siter
frosken Skrevet 9. juni 2014 Skrevet 9. juni 2014 Jeg mente ibux ikke pinex. Uff ja forstår det nå at det kan være medikamentutløst, det er jo vondt hver dag nå. Det var ikke det da jeg var innlagt, men vondt i kroppen har jeg hele tiden..spesielt rygg og nakke. Det var legen der vi bodde som skrev ut voltaren i tilegg, kan ta tre om dagen. Hvilke bivirkninger da? Føler ofte "det strømmer" som elektrisitet. Jeg synes du kanskje burde fått henvisning til en fysioterapeut slik at du både kunne fått undersøkt ryggen og nakken din, og samtidig fått et treningsprogram som kan hjelpe mot smertene. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 10. juni 2014 Forfatter Skrevet 10. juni 2014 Jeg synes du kanskje burde fått henvisning til en fysioterapeut slik at du både kunne fått undersøkt ryggen og nakken din, og samtidig fått et treningsprogram som kan hjelpe mot smertene. Takk, kan jo gå å få en henvisning ja. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.