Gondor Skrevet 9. juni 2014 Skrevet 9. juni 2014 Vi har vært på sommerstedet vårt i pinsen og jeg la merke til hvor mye mer sliten og utmattet jeg er i forhold til i fjor. Jeg skjønner ikke hvorfor men har begynt å tenke ut forskjellige årsaker, for jeg vil ikke ha det sånn!1. Sjøluften gjorde meg trett2. Jeg jobber ikke og har derfor mistet litt "drive"3. Jeg har lite kontakt med andre enn mine nærmeste og blir derfor fort sliten når jeg må være sosial4. Jeg synes det er deilig å være alene og våkner kun opp når jeg har med barna å gjøre5. Jeg er ennå ikke tilstrekkelig regulert for mitt lave stoffskifte6. Jeg begynner å bli eldre7. Medisinene gjør meg trett8. Det er psykdommen som driver å raser i meg og langsomt tapper meg. I følge min psykiater er dette årsaken og det fortviler megJeg har fra tid til annen rush av energi og da gjør jeg alt. Ellers klarer jeg å gjøre det jeg må når jeg tar meg sammen men det er med mye møye. Jeg er fullstendig avhengig av rutiner for å fungere.Jeg har begynt på et senter nå hvor jeg kan drive med aktiviteter, bidra til felleskapet og være sosial. Første gang jeg var der ble jeg fullstendig farveblind og så sliten at jeg nesten ikke hang sammen. Burde jeg allikevel fortsette på dette senteret?Hva tror dere? Hva skal jeg gjøre?Hva tror dere er årsaken til min dårlige energi og mine fallende sosiale egenskaper? 0 Siter
Nycora Skrevet 9. juni 2014 Skrevet 9. juni 2014 Vi har vært på sommerstedet vårt i pinsen og jeg la merke til hvor mye mer sliten og utmattet jeg er i forhold til i fjor. Jeg skjønner ikke hvorfor men har begynt å tenke ut forskjellige årsaker, for jeg vil ikke ha det sånn!1. Sjøluften gjorde meg trett2. Jeg jobber ikke og har derfor mistet litt "drive"3. Jeg har lite kontakt med andre enn mine nærmeste og blir derfor fort sliten når jeg må være sosial4. Jeg synes det er deilig å være alene og våkner kun opp når jeg har med barna å gjøre5. Jeg er ennå ikke tilstrekkelig regulert for mitt lave stoffskifte6. Jeg begynner å bli eldre7. Medisinene gjør meg trett8. Det er psykdommen som driver å raser i meg og langsomt tapper meg. I følge min psykiater er dette årsaken og det fortviler megJeg har fra tid til annen rush av energi og da gjør jeg alt. Ellers klarer jeg å gjøre det jeg må når jeg tar meg sammen men det er med mye møye. Jeg er fullstendig avhengig av rutiner for å fungere.Jeg har begynt på et senter nå hvor jeg kan drive med aktiviteter, bidra til felleskapet og være sosial. Første gang jeg var der ble jeg fullstendig farveblind og så sliten at jeg nesten ikke hang sammen. Burde jeg allikevel fortsette på dette senteret?Hva tror dere? Hva skal jeg gjøre?Hva tror dere er årsaken til min dårlige energi og mine fallende sosiale egenskaper? Jeg er også sånn i lange perioder. Nå har jeg hatt en stigende form over noen uker, nesten så det bekymrer meg litt. Men det er en annen historie. Er du deprimert? 0 Siter
Gondor Skrevet 10. juni 2014 Forfatter Skrevet 10. juni 2014 Jeg føler meg ikke deprimert, bare uendelig sliten. Har du noen forslag til hva jeg kan gjøre evnt ikke gjøre?Det høres deilig ut med stigende form. Tror du at du holder på å bli hypoman? Jeg skulle gjerne vært hypoman i sommer. Det er jo så morsomt? 0 Siter
Nycora Skrevet 10. juni 2014 Skrevet 10. juni 2014 Jeg føler meg ikke deprimert, bare uendelig sliten. Har du noen forslag til hva jeg kan gjøre evnt ikke gjøre?Det høres deilig ut med stigende form. Tror du at du holder på å bli hypoman? Jeg skulle gjerne vært hypoman i sommer. Det er jo så morsomt? Har du stått på den samme dosen med medisiner lenge? Kan jo ta en stund å venne seg til evt doseendringer/ medikamentskifte? Ellers tenker jeg lavt stoffskifte. Kan bli utrolig slapp og energiløs på grunn av dette. I tillegg frossen og uvel. Selv på blodprøver innenfor normalen, men i nedre skiktet, er jeg slik. En liten økning i dose kan gjøre små mirakler. Jeg er irritabel, sover dårlig og mye mindre. Kverner tanker rundt i hodet hele tiden om ting jeg må få gjort. Er kanskje litt hyper ja. Kjenner det igjen fra tidligere. Pleier å ha slike små oppoversvingninger innimellom. Bare det ikke blir verre så går det nok bra. Sommeren for fem år siden fikk jeg en opptur over flere måneder hvor jeg dummet meg loddrett ut, både i RL og her inne. Mye tull. Rart da. Jeg er ikke paranoid nå, selv om jeg ikke bruker AP? Er dette noe som følger bipolaritet i nedstemte faser tro? Jeg som pleier å ha sinte, ondskapsfulle mennesker etter meg, er sint og bryr meg " katta" i hva folk måtte mene. Snakker og tuller, men idag er jeg sint på all urettferdighet i verden. Har lyst til å diskutere ( krangle) med noen. Bare kom liksom. Tror du dette er hypomani? 0 Siter
Gondor Skrevet 10. juni 2014 Forfatter Skrevet 10. juni 2014 Jeg har stått på den samme dosen medisiner i flere år, så jeg tror ikke det kan være årsaken.Jeg har lavt stoffskifte og er på opptrapping.Jeg er fullstendig paranoid uten ap. Jeg husker ikke helt, men tror jeg var minst like paranoid da jeg var deprimert.Hmmm... ja, hva er hypomani. Jeg tror det kan variere fra individ til individ, men jeg vet at irritasjon over andre er vanlig. Synes du det er deilig å være sint? 0 Siter
Nycora Skrevet 11. juni 2014 Skrevet 11. juni 2014 Jeg har stått på den samme dosen medisiner i flere år, så jeg tror ikke det kan være årsaken.Jeg har lavt stoffskifte og er på opptrapping.Jeg er fullstendig paranoid uten ap. Jeg husker ikke helt, men tror jeg var minst like paranoid da jeg var deprimert.Hmmm... ja, hva er hypomani. Jeg tror det kan variere fra individ til individ, men jeg vet at irritasjon over andre er vanlig. Synes du det er deilig å være sint? Okey, kan jo være stoffskiftet da. Isåfall må du nok smøre deg med litt tålmodighet. Arbeidet hardt og mye igår, det hjalp på irritasjonen. Nå er jeg så sliten i kroppen og hyper i hodet, at jeg har problemer med å sove. Hodet vil opp å gjøre noe, men jeg har veldig vondt alle steder. Fikk ihvertfall unna veldig mye igår. Håper du kommer deg igjen Gondor, ikke bra å ha det slik. Sender deg masse energi ;-). 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.