xxløvetannxx Skrevet 9. juni 2014 Skrevet 9. juni 2014 Jeg lurte litt på en ting, siden jeg er litt ute av trening på disse terapigreiene...kan jeg i morgen bare be om at jeg blir testet for GAD? Jeg har nå siden desember i fjor gått med en lammende angst, og føler at den er helt annerledes enn PTSD- angsten. Mye mer tankespinn og resonnering,som ikke fører til noe, såklart. Mer angst for de tingene som er i hverdagen, ikke traumerelatert. Angsten gjør så jeg ikke får gjort ting jeg vanligvis ikke ville hatt store problemer med,som f eks å gå i butikken eller hente barn på barnehage og sfo. Jeg tenker mye på hva mennesker tenker om meg, og derpå noe paranoide tanker,men det er angsten som er verst. Har jeg god nok grunn til å be om en test, eller er det rett og slett bortkastet? Jeg tenker at det vil ha relevans for medisinering om jeg fyller kriterier for GAD. Og at behandlingen hos psykologen vil bli lagt opp annerledes. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 10. juni 2014 Skrevet 10. juni 2014 Jeg synes det er en god ide :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.