Gå til innhold

Sant.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er et viktig poeng. Samtidig så tenker jeg at det heller ikke kan være slik at mennesker med psykiske lidelser til enhver tid skal slippe å bli oppfordret til å bruke egne ressurser bedre.

stjernestøv
Skrevet

Dette er et viktig poeng. Samtidig så tenker jeg at det heller ikke kan være slik at mennesker med psykiske lidelser til enhver tid skal slippe å bli oppfordret til å bruke egne ressurser bedre.

Selvfølgelig skal de bruke sine ressurser, kunne ønske alle fant en plass der de passet og noe meningsfylt å gjøre. Noen burde bli oppfordret mer og ikke blitt lett gitt opp, alle har noe å bidra med.

AnonymBruker
Skrevet

Problemet er at mennesker med psykiske lidelser ikke får anledning til å bruke egen ressurser bedre.

Anonymous poster hash: e5047...720

DexterMorgan
Skrevet

Problemet er at mennesker med psykiske lidelser ikke får anledning til å bruke egen ressurser bedre.

Mange folk med psykiske lidelser er i en viss kontroll over sin egen kropp, dermed vil de være i stand til å ta dårlige valg eller gode valg en gang i blant, da gjelder det å ta de gode valgene. Dette gjelder selvsagt også for friske folk

AnonymBruker
Skrevet

Mange folk med psykiske lidelser er i en viss kontroll over sin egen kropp, dermed vil de være i stand til å ta dårlige valg eller gode valg en gang i blant, da gjelder det å ta de gode valgene. Dette gjelder selvsagt også for friske folk

Det helper ikke det når man ike får jonbb.

DexterMorgan
Skrevet

Det helper ikke det når man ike får jonbb.

Ta en jobb i frivilligheten dersom du ikke får en jobb eller tiltak eller andre ting. Dermed får du alle de positive sidene ved jobb (sosialt, mestringsfølelse, gjøre noe positivt for andre, bedre selvtillit, aktivisering etc etc) Kanskje du dermed blir litt friskere ettersom du kommer deg ut av passiviteten og da vil du faktisk ha noe du kan vise til fremtidige arbeidsgivere. "Jeg var ikke i stand til å få meg en jobb tidligere da jeg var syk, jeg valgte å bruke tiden min på å hjelpe andre og nå føler jeg meg klar for en jobb, tar du sjangsen?"

AnonymBruker
Skrevet

Ta en jobb i frivilligheten dersom du ikke får en jobb eller tiltak eller andre ting. Dermed får du alle de positive sidene ved jobb (sosialt, mestringsfølelse, gjøre noe positivt for andre, bedre selvtillit, aktivisering etc etc) Kanskje du dermed blir litt friskere ettersom du kommer deg ut av passiviteten og da vil du faktisk ha noe du kan vise til fremtidige arbeidsgivere. "Jeg var ikke i stand til å få meg en jobb tidligere da jeg var syk, jeg valgte å bruke tiden min på å hjelpe andre og nå føler jeg meg klar for en jobb, tar du sjangsen?"

Hva er poenget da jeg har en psykdom jeg aldri kommer til å bli frisk av?

AnonymBruker
Skrevet

Ta en jobb i frivilligheten dersom du ikke får en jobb eller tiltak eller andre ting. Dermed får du alle de positive sidene ved jobb (sosialt,

Dessuten liker jeg ikke andre mennesker.

DexterMorgan
Skrevet (endret)

Okei, da beklager jeg, det er vanskelig å vite nøyaktig hva som feiler en anonym person som ikke har fortalt noen ting om sin diagnose eller situasjon, derfor var jeg nødt til å gjette litt....

Edit: forøvrig er de aller fleste psykdommer mulig å bli "friskere" av, selv om man ikke blir helt "frisk". MEN jeg vet altså ikke om det er tilfellet i ditt tilfelle så hvis psykologen din har sagt "du kommer aldri til å bli frisk/friskere" så er det sikkert sant

Endret av DexterMorgan
AnonymBruker
Skrevet

Edit: forøvrig er de aller fleste psykdommer mulig å bli "friskere" av, selv om man ikke blir helt "frisk". 

Mulig du har rett...

stjernestøv
Skrevet

Hva er poenget da jeg har en psykdom jeg aldri kommer til å bli frisk av?

Det er mange som ikke kommer seg i jobb igjen, og har man en kronisk sykdom må man gjøre det beste ut av det. Lage så mange gode minner man kan når man har gode perioder, fylle tiden med noe man liker...kan jo være alt fra a til å.

DexterMorgan
Skrevet

Kan jeg spørre deg om en ting anonym? Hva er meningen med livet?

AnonymBruker
Skrevet

Kan jeg spørre deg om en ting anonym? Hva er meningen med livet?

Aner ikke.

Madelenemie
Skrevet (endret)

10447550_798858823466921_136405830483756

Hei!

Du har nok rett som ofte:-)

Unntatt når du tuller deg bort i det overnaturlige:-)

Du er ekte stjernestøv, og stjernestøv er det som ER ett menneske.

Du lyver ikke og bidrar alltid solid, trygt, ærlig og usminket i gode tråder/ debatter, skulle ønsket mer stjernestøv i mennesker :-)

Endret av Madelenemie
stjernestøv
Skrevet

Hei!

Du har nok rett som ofte:-)

Unntatt når du tuller deg bort i det overnaturlige:-)

Du er ekte stjernestøv, og stjernestøv er det som ER ett menneske.

Du lyver ikke og bidrar alltid solid, trygt, ærlig og usminket i gode tråder/ debatter, skulle ønsket mer stjernestøv i mennesker :-)

Tusen takk og du er snill med meg som vanlig :) Du er et godt menneske, håper dagen ble fin i går?

Det overnaturlige er en del av livet mitt, det har det alltid vært. Jeg vet ikke hvorfor men det bare er sånn, så det er nok mer naturlig enn overnaturlig. Men i dag er jeg koko, merker det.

Madelenemie
Skrevet

Tusen takk og du er snill med meg som vanlig :) Du er et godt menneske, håper dagen ble fin i går?

Det overnaturlige er en del av livet mitt, det har det alltid vært. Jeg vet ikke hvorfor men det bare er sånn, så det er nok mer naturlig enn overnaturlig. Men i dag er jeg koko, merker det.

Hei!

:-D

Hvis du er koko, trenger du meg:-)

Det er det som er så fint når man erkjenner at uten litt koko, eller uten logikk, uten alt dette så hadde verden vært mindre frmgangsrik.

Vi trenger uenigheten, diskusjonen, trening med å tåle hverandre, tåle ulikhet og forskjeller, :-)

Det er absolutt ikke så godt å trene på å tåle andre, men i lengden er det mest hensiktsmessig :-)

Det ble en fantastisk dag, jeg fikk så mange gode varme ord om mat, og raushet, glede og åpenhet, respekt og komplimenter :-)

Så mange og mye at jeg syns fester er vitamininnsprøytninger....ok man blir sliten der og da, men sånn i ettertid gir det mange gode tanker minner og gleder:-)

stjernestøv
Skrevet

Hei!

:-D

Hvis du er koko, trenger du meg:-)

Det er det som er så fint når man erkjenner at uten litt koko, eller uten logikk, uten alt dette så hadde verden vært mindre frmgangsrik.

Vi trenger uenigheten, diskusjonen, trening med å tåle hverandre, tåle ulikhet og forskjeller, :-)

Det er absolutt ikke så godt å trene på å tåle andre, men i lengden er det mest hensiktsmessig :-)

Det ble en fantastisk dag, jeg fikk så mange gode varme ord om mat, og raushet, glede og åpenhet, respekt og komplimenter :-)

Så mange og mye at jeg syns fester er vitamininnsprøytninger....ok man blir sliten der og da, men sånn i ettertid gir det mange gode tanker minner og gleder:-)

Enig ;)

Så flott at dere hadde en fantastisk dag :) Ja slike dager gir gleder og gode minner :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...