Gå til innhold

Vanskelig valg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som yngre opplevde jeg en god del tramuer som har resultert i at jeg har fått diagnosen PTSD i tillegg til noe angst. Jeg har gått i behandling for dette i rundt ett år nå og har begynte å meke betraktelig bedring. Behandleren min mener allikevel at vi har en god vei igjen før jeg vil kunne erklæres som psykisk frisk. H*n har en god del planer for meg fra høsten av som invoverer gruppeterapi i tillegg til individuell oppfølgning. 

I vinter snakket vi derimot om å avslutte til sommeren og jeg søkte dermed på psykologistudiet i en annen by, slik at jeg ikke lenger kan fortsette med terapien. Jeg er nå veldig usikker på hva jeg bør gjøre, jeg kan jo velge et annet studie som ligger i denne byen og fortsette terapien. Er kanskje ikke så lurt at jeg blir psykolog når jeg fortsatt er så syk som jeg er? 

Blir litt fortvilet over at behandleren og jeg har hatt så ulike syn på det videre terapiforløpet. Skulle tro jeg ikke hadde noen selvinnsikt. 

Anonymous poster hash: e1dce...4ce
Skrevet

Som yngre opplevde jeg en god del tramuer som har resultert i at jeg har fått diagnosen PTSD i tillegg til noe angst. Jeg har gått i behandling for dette i rundt ett år nå og har begynte å meke betraktelig bedring. Behandleren min mener allikevel at vi har en god vei igjen før jeg vil kunne erklæres som psykisk frisk. H*n har en god del planer for meg fra høsten av som invoverer gruppeterapi i tillegg til individuell oppfølgning. 

I vinter snakket vi derimot om å avslutte til sommeren og jeg søkte dermed på psykologistudiet i en annen by, slik at jeg ikke lenger kan fortsette med terapien. Jeg er nå veldig usikker på hva jeg bør gjøre, jeg kan jo velge et annet studie som ligger i denne byen og fortsette terapien. Er kanskje ikke så lurt at jeg blir psykolog når jeg fortsatt er så syk som jeg er? 

Blir litt fortvilet over at behandleren og jeg har hatt så ulike syn på det videre terapiforløpet. Skulle tro jeg ikke hadde noen selvinnsikt. 

Er dette noe du har snakket med behandler din om? Hvis du ikke har gjort det kan det jo være en god idé og høre hva h*n mener om saken. Du kan jo også nevne at du synes beskjedene har vært litt uklare i forbindelse med videre terapiforløp etc. 

Skrevet

Jeg synes du bør velge et annet studium og fortsette terapien. Jeg synes ikke det er hensiktsmessig å begynne på psykologi mens du fortsatt er såpass plaget av psykisk lidelse. Generelt sett tror jeg også det er litt for mange som begynner på psykologi og som sliter ganske mye selv. Bedre å ta endelig stilling til yrkesvalg når du er ferdig med intensiv terapi.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...