Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bør muligens holde meg unna medisin når jeg får gruvekkende affekttanker, ? Vedr meg selv og at jeg rett og slett velger selv hva jeg gjør med meg selv. særlig på ettermiddag , og når det stilles krav til meg og jeg kjenner jeh ikke klarer å mestre dem og blir så lei og har det vondt med meg selv. Dårlig samvittighet og selvforakt.Og tenker løpet er kjørt og st jeg ikke kan reparere , evne å bygge om den personen jeg egentlig tenker jeg er. Driver og blir på grensen til uhøflig i møte med helsevesen,.. Kanskje ik rart jeg vekker avsky? Har aldri hatt problemer m impulser før. Oppgitt hilsen- burde muligens holdt m unna her og-- blir så opprørt; men rådløs og trist også:(

Skrevet

Og lurer på om jeg spiller skuespill!? Men gjør jo ikke det..; for jeg gjør jo forsøk på å være snill god flink oa men dunkle tanker river i sinnet.. Andre kan si: du var da så gla sist jeg møtte deg; ingen av mine nærmeste ser hvor jeg sliter, men orker knapt å snakke om det. Ligger mye og sover, gidder ingenting- kun trening- men droppa dette siste uken:( blir lett sint for ingenting og kjente en urovekkende aggresjon i meg i møte m lege i dag - synes vedk var likegyldig og " på parti" m dps for en hver pris. Ingen vits? Slitsomt m hudkontakt og kos fra barna mine, vil bare være alene:((((((()

Skrevet

Jeg synes du skal gå inn for å samarbeide best mulig med dps, ta i mot tilbudet om å få snakke med en lege der om medisiner og gjøre en innsats for å få det til å fungere med psykologen. Kanskje er ikke psykologen perfekt, men du har mest å vinne på å se på din egen atferd og dine egne mønstre i stedet for å fordype deg i helsevesenets svakheter og mangler.

Siden du er så passiv på dagtid, så ville det kanskje være lurt om du forhørte deg om lavterskeltilbud til mennesker med psykiske vansker der du bor, og at du brukte et slikt tilbud noe i løpet av uken.

Skrevet

Helsevesen svakheter - jeg snakker vel ik om alle vesnene , men de som såkalt skal hjelpe meg. Men tilliten min er svekket - også til lege som ik engasjerer seg noe - men bare overlater slt til psykologen jeh sitter og forteller jeg sliter med:(( hm - men burde kanskje prøve ut lege dps ... Synes det er slitsomt m nytt helsevesen jeg- av en pussig grunn føler jeg meg i det minste ikke utrygg m de jeg kjenner litt.. Men kjenner at det er nytteløst- er vel håpløs og terapiresistent og ekkel uten at jeg tror det selv.. :( orker ik møte andre m psykiske vansker -, orker ik bli satt i en bås og kategorisert på en slik måte!

Skrevet

Det er forståelig at du ikke ønsker å bli satt i bås eller kategorisert, men du beskriver jo et relativt lavt funksjonsnivå, så da skjønner jeg ikke helt at du ikke kan være villig til å svelge noen kameler i håp om å  bli bedre.

Du har beskrevet mistillit til både nav, dps og nå også fastlegen. Denne mistilliten kan du ha godt grunnlag for, men kanskje finnes det muligheter for å snu en negativ spiral gjennom økt åpenhet og vilje til utforskning og endring fra din side?

Av og til skriver du relativt du ting her på doktoronline som kan være vanskelig å forstå. Jeg har lyst til å utfordre deg på å uttrykke deg klarere og med større mottakerbevissthet enn du av og til gjør fordi jeg  tror dette vil kunne være til nytte for deg senere i samhandling med helsevesenet.

AnonymBruker
Skrevet

Det er forståelig at du ikke ønsker å bli satt i bås eller kategorisert, men du beskriver jo et relativt lavt funksjonsnivå, 

Det jeg ikke forstår er hvordan nav mener hun er i stand til å arbeide 100%.

Anonymous poster hash: 06c23...57c

Skrevet

Det jeg ikke forstår er hvordan nav mener hun er i stand til å arbeide 100%.

Anonymous poster hash: 06c23...57c

NAV mener sannsynligvis at det ikke er hensiktsmessig at hun fortsetter å være hundre prosent sykemeldt. Ideelt sett tror jeg det ville vært en fordel med en gradert sykemelding, men for å få til det så må hun vel klage på avslaget om AAP og forsøke å inngå et samarbeide med NAV. 

Dersom NAVs vedtak er feil, så vil det kunne bli endret gjennom en klage og utfyllende attester fra dps og fastlege.

Skrevet

Takk for svar.Beklager det med mottakerbevisstheten- litt vanskelig å sortere ut alle mine motsetningsfylte tanker i blant. Kan egentlig skrive ,men her " spyr" jeg visst bare ut Gruff og det blir litt klossete formulert i blant.Vinglete i tankegangen og tror jeg forsøker å tøffe meg for helsevesenet, vil være " flink" og uavhengig og selvstendig -!! Snublet verbalt hos fastlegen i dag og han ble sikkert ikke klok på meg. Tydelig de tenker jeg selv er skyld i alle problemet og at det sitter i strategier og pers . Personlig tenker jeg sosial angst også er en sykdom det ikke er lett p få tak på selv fordi div mønstre er blitt fastgrodd og vanskelig å komme ut av. Virker håpløst å utfordre og livet svinner . Vil gjerne være fungerende , lurer på om det er de dom kommer mest frem hos helsevesen, sammen m motstand. Er i motstand mot meg sel og verden kjennes det ut som.Er stadig i kriseføleser og de brer seg som ild i tørt gress i mitt indre. Lyst til å ringe ambulant team i blant , men redd!Vært redd for å bli oppfattet dom svak siden jeg var liten. Ble helt fortvilt om noen sa jeg var varm og hadde feber. Har kjempet for å holde hele livet prestasjonsnessig . Ble litt sammenliknet med et " super" søsken en tid.. :( han et forøvrig også depressiv til tider, skjuler det fordi slikt ikke er lov i hans bransje uten at cv får stygge rift. Du kan kanskje tenke deg hvilken...

Lurer litt på hva du mener skriverier her betyr for min senere samhandling med helsevesenet? Tenker du noen identifiserer meg eller tenker du for min egen del. ? Tydeliggjøre tanker. Regner med det siste..? Håper det!

Skrevet

Ser dette også ble uryddig og tastene har limt inn noe fra en tekstmelding .. Sendt rapport og vennligst fjern !

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...