AnonymBruker Skrevet 11. juni 2014 Skrevet 11. juni 2014 Er ei kvinne med psykiske problemer og tar medisiner for dette. Det fungerer bra. Har barn og det medfører foreldremøter, skoleavslutninger o.l. For å klare dette tar jeg 10 mg Pranolol når jeg skal på slike tilstelninger.. Da unngår jeg hjertebank og skjelvinger og det går fint. Er det greit å leve på denne måten og ta litt Pranolol når jeg står i slike situasjoner. Ca 6-10 ganger i året. Har litt dårlig samvittighet for at jeg medisinerer meg.. Anonymous poster hash: bb099...467 Anonymous poster hash: bb099...467 0 Siter
frosken Skrevet 11. juni 2014 Skrevet 11. juni 2014 Hvorfor i all verden har du dårlig samvittighet for dette? Det som er viktig er jo at du deltar på slike arenaer hvor det har betydning for dine barn at du er tilstede:-) 0 Siter
gamle_blakken Skrevet 11. juni 2014 Skrevet 11. juni 2014 Er ei kvinne med psykiske problemer og tar medisiner for dette. Det fungerer bra. Har barn og det medfører foreldremøter, skoleavslutninger o.l. For å klare dette tar jeg 10 mg Pranolol når jeg skal på slike tilstelninger.. Da unngår jeg hjertebank og skjelvinger og det går fint. Er det greit å leve på denne måten og ta litt Pranolol når jeg står i slike situasjoner. Ca 6-10 ganger i året. Har litt dårlig samvittighet for at jeg medisinerer meg.. Anonymous poster hash: bb099...467 Anonymous poster hash: bb099...467 Kan umulig være noe problem når det skjer så sjelden? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2014 Skrevet 11. juni 2014 Hva med en høy dose SSRI? Anonymous poster hash: 96209...5ba 0 Siter
gamle_blakken Skrevet 11. juni 2014 Skrevet 11. juni 2014 Hva med en høy dose SSRI? Anonymous poster hash: 96209...5ba Ja, det hjelper sikkert! 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2014 Skrevet 11. juni 2014 Ja, det hjelper sikkert! 20-30mg Sobril er også fint, så blir man i tillegg litt gele i beina og deilig avslappet. Anonymous poster hash: 96209...5ba 0 Siter
gamle_blakken Skrevet 11. juni 2014 Skrevet 11. juni 2014 20-30mg Sobril er også fint, så blir man i tillegg litt gele i beina og deilig avslappet. Anonymous poster hash: 96209...5ba Sobril er valium for sjelen. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 11. juni 2014 Skrevet 11. juni 2014 Jeg bruker betablokker hver dag og lever fint med det :-) Da bør vel du kunne leve godt med 2% av mitt inntak. 0 Siter
ISW Skrevet 11. juni 2014 Skrevet 11. juni 2014 Jeg bruker betablokker hver dag og lever fint med det :-) Da bør vel du kunne leve godt med 2% av mitt inntak. Jeg er glad jeg har en fastlege med god erfaring i bruk av Pranolol. Nå er det jo ikke min jobb å mene noe om dette, men personlig synes jeg at det absolutt er et underforbruk av Pranolol i dag. Denne medisinen hadde en nesten mirakuløs effekt på både panikk og situasjonsbestemt angst hos meg. Den hjalp også på søvnen i sin tid. I tillegg koster den nesten ingenting og er ikke vanedannende. Det eneste Pranolol ikke hjelper meg mot, er bekymringstanker. Jeg er nesten overbevist om at mange av de som tar benzo, godt kunne tatt Pranolol med god effekt. 0 Siter
Gjest Skrevet 11. juni 2014 Skrevet 11. juni 2014 Jeg er glad jeg har en fastlege med god erfaring i bruk av Pranolol. Nå er det jo ikke min jobb å mene noe om dette, men personlig synes jeg at det absolutt er et underforbruk av Pranolol i dag. Denne medisinen hadde en nesten mirakuløs effekt på både panikk og situasjonsbestemt angst hos meg. Den hjalp også på søvnen i sin tid. I tillegg koster den nesten ingenting og er ikke vanedannende. Det eneste Pranolol ikke hjelper meg mot, er bekymringstanker. Jeg er nesten overbevist om at mange av de som tar benzo, godt kunne tatt Pranolol med god effekt. Kan den ha effekt på uro også? 0 Siter
ISW Skrevet 11. juni 2014 Skrevet 11. juni 2014 Kan den ha effekt på uro også? Hei, Ja i mitt tilfelle gjorde den det. Det står jo "mot uro og hjertebank" på resepten jeg fikk av legen :-) 0 Siter
Gjest Skrevet 11. juni 2014 Skrevet 11. juni 2014 Hei, Ja i mitt tilfelle gjorde den det. Det står jo "mot uro og hjertebank" på resepten jeg fikk av legen :-) Hvorfor har aldri noen foreslått det for meg før? Dette ønsker jeg å prøve. Håper det går greit sammen med resten av medisinene jeg bruker. 0 Siter
ISW Skrevet 11. juni 2014 Skrevet 11. juni 2014 Hvorfor har aldri noen foreslått det for meg før? Dette ønsker jeg å prøve. Håper det går greit sammen med resten av medisinene jeg bruker. Er jo ikke sikkert den virker for deg da (jeg kan jo bare snakke for meg selv), men jeg hadde i alle fall god effekt. En fordel er også at den ikke er sløvende, og den virker raskt (innen en halvtime). Det koster ca 40 kr for en boks med 100 stk, så det er jo sikkert verdt å prøve hvis legen din er enig :-) 0 Siter
Gjest Skrevet 11. juni 2014 Skrevet 11. juni 2014 Er jo ikke sikkert den virker for deg da (jeg kan jo bare snakke for meg selv), men jeg hadde i alle fall god effekt. En fordel er også at den ikke er sløvende, og den virker raskt (innen en halvtime). Det koster ca 40 kr for en boks med 100 stk, så det er jo sikkert verdt å prøve hvis legen din er enig :-) Jeg kan jo ikke vite uten å ha prøvd, og jeg har ingenting å tape med å prøve. Men jeg søkte på interaksjoner og fikk dette C07A A05 Propranolol - N06A B03 Fluoxetine Økt konsentrasjon av propranolol. Kraftig bradykardi rapportert i et tilfelle. Løpenr = 570Søk i PubMed N05A N Lithium - N06A B Selective serotonin reuptake inhibitors Økt risiko for serotonerge bivirkninger. Den øverste der gjorde meg litt usikker. Jeg vet ikke helt hva det betyr. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2014 Skrevet 11. juni 2014 Jeg er glad jeg har en fastlege med god erfaring i bruk av Pranolol. Nå er det jo ikke min jobb å mene noe om dette, men personlig synes jeg at det absolutt er et underforbruk av Pranolol i dag. Denne medisinen hadde en nesten mirakuløs effekt på både panikk og situasjonsbestemt angst hos meg. Den hjalp også på søvnen i sin tid. I tillegg koster den nesten ingenting og er ikke vanedannende. Det eneste Pranolol ikke hjelper meg mot, er bekymringstanker. Jeg er nesten overbevist om at mange av de som tar benzo, godt kunne tatt Pranolol med god effekt. Ikke for meg, jeg får aldri hjernebank av ansg. Anonymous poster hash: 1ca35...542 0 Siter
ISW Skrevet 11. juni 2014 Skrevet 11. juni 2014 (endret) Jeg kan jo ikke vite uten å ha prøvd, og jeg har ingenting å tape med å prøve. Men jeg søkte på interaksjoner og fikk detteC07A A05 Propranolol - N06A B03 Fluoxetine Økt konsentrasjon av propranolol. Kraftig bradykardi rapportert i et tilfelle. Løpenr = 570+AND+Human[MH]]Søk i PubMedN05A N Lithium - N06A B Selective serotonin reuptake inhibitors Økt risiko for serotonerge bivirkninger. Den øverste der gjorde meg litt usikker. Jeg vet ikke helt hva det betyr. Det betyr at SSRI øker konsentrasjonen av Pranolol (betyr sikkert ikke så mye på lav dose) og at man kan få langsom puls av det. Endret 11. juni 2014 av issomethingwrong 0 Siter
Gjest Skrevet 11. juni 2014 Skrevet 11. juni 2014 Det betyr at SSRI øker konsentrasjonen av Pranolol (betyr sikkert ikke så mye på lav dose) og at man kan få langsom puls av det. Takk. Det hørtes ikke så farlig ut 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.