Gå til innhold

Pasientrettigheter; NHD

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har gått til samtale med psykiatrisk sykepleier en stund. Det fungerer ikke. Jeg har ADD, alvorlig depresjon, angst, både sosial og panikk osv osv. I tillegg under utredning for bl.a MS. Damen jeg har gått hos er sikkert grei nok, men hun kan faktisk ikke svare på spørsmålene mine. Samt at hun liker veldig godt å snakke om seg selv.

Da jeg hadde samtale med psykiater helt i starten, så anbefalte han at jeg startet hos psyk sykepleier fordi det var kortest ventetid. Har hele tiden trodd jeg skulle få begynne med enten psyko el kognitiv terapi etterhvert. Dette ble sagt på innkomstsamtalen.

Etter å ha blitt oversett av psyk pol siden 25 april, så sendte min fastlege en henvisning om ny vurdering.( bl.a på bakgrunn av suicidal episode) Noe jeg har rett på etter loven vel? I alle fall, jeg fikk avslag på ny vurdering. Og hvis jeg ikke ville fortsette hos "behandleren" jeg har, så ble pasientforholdet avsluttet. Så det ble det i dag. Det har ingen hensikt for meg å gå til samtale hos en som gjør meg mer deprimert etterpå en før. Det finnes ingen private psykologer her jeg bor. Må i så fall reise til en annen by. Og må sikkert vente lenge. Min fastlege ville at jeg skulle innlegges så jeg fikk skikkelig hjelp. Noe jeg foreløpig har sagt nei til. 

Kan dps(poliklinikk) bare gjøre sånn, kjøre over både meg og legen min? 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...