Gondor Skrevet 13. juni 2014 Skrevet 13. juni 2014 Jeg var hos psykiateren min i går og fortalte at jeg er plaget av tankekjør og at det kan vare ganske lenge av gangen. Jeg opplever angrep, krenkelse og at jeg hele tiden må forsvare meg om og om igjen. Jeg hører også repeterende musikkstykker og dette ødelegger mine turer ute i naturen. Han hadde hatt en annen pasient den dagen som også klaget over repeterende musikkstykker. Det var veldig godt å høre at jeg ikke er den eneste. Jeg sa at jeg prøver meg på mindfulnessteknikker og at det hjelper, men at det øyeblikket jeg er ute av det, er kjøret der igjen. Det merkelige er at jeg aldri er i dårlig humør når disse periodene pågår.Psykiateren sa at det er en signalfeil i hodet mitt som meds tydeligvis ikke tar. Han sa at det kunne være en hypomani som utarter seg på den måten. Han satt å lurte på hvordan han skulle løse det farmakologisk. Så ble det til at han foreslo å øke ap og øke wellbutrin. Altså en bremsende og en stimulerende. Merkelig kombinasjon, men han foreslo at jeg skulle prøve det. Hvis jeg blir hyper skal jeg gå ned på wellbutrin og ta en sobril for å lugne ned, men fristelsen vil selfølgelig bli å fortsette å være hyper.Han sa at det ikke er rart jeg er så trett og trenger mye søvn. Hjernen og kroppen min trenger kanskje så mye som en uke for å ta seg inn etter en slik periode.Hva mener jeg med at bp pasienter kan ha nytte av å lese dette? Jo, for å dele det at psykdommen kan bryte igjennom selv om man er medisinert. At en hypomani kan manifistere seg på mange forskjellige måter. Noen blir kverulerende og sinte, andre blir bare glad og atter andre opplever det samme som meg. Det finnes sikkert andre uttrykk også. Og at hjernen og kroppen blir så filleristet etter en slik episode at den trenger hvile.Jeg følte meg i hvert fall veldig opplyst og glad da jeg dro fra kontoret hans.Det hadde vært interessant å høre om det er andre bp pasienter som opplever det samme. Det er alltid godt å vite at man er flere i samme båt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.