Gå til innhold

Hvor mange typer terapi har en egenlig på lager ?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

En Mannlig terapeut var så opptatt av fremgangen i det han gjorde med en pasient at han alltid skulle begynne der de slapp sist. Hvis pasienten kom med noe annet som han ikke hadde regnet med, ble det bare rot for han og ble litt irritert også. Hva kaller vi den type terapi ? Er det diagnose terapi ?

Endret av FGT
Bella Dotte
Skrevet

Haha, kanskje vedkommende har Asperger  B)

AnonymBruker
Skrevet

En Mannlig terapeut var så opptatt av fremgangen i det han gjorde med en pasient at han alltid skulle begynne der de slapp sist. Hvis pasienten kom med noe annet som han ikke hadde regnet med, ble det bare rot for han og ble litt irritert også. Hva kaller vi den type terapi ? Er det diagnose terapi ?

Hei!

Stereotaktisk terapi, heter det.

Anonymous poster hash: f2f89...fbb

AnonymBruker
Skrevet

Ca 10 typer terapi fins, avhengig av innndelingform.

,

Skrevet

Haha, kanskje vedkommende har Asperger  B)

Ja jeg skulle ikke forundre meg om han hadde det.

AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg skulle ikke forundre meg om han hadde det.

Da hadde han neppe blitt gammel i jobben.

Anonymous poster hash: 95ebd...4ae

Skrevet

Da hadde han neppe blitt gammel i jobben.

Anonymous poster hash: 95ebd...4ae

Hvorfor ikke ?

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ikke ?

En med asperger er neppe skikket til å være psykolog.

Anonymous poster hash: fa838...435

AnonymBruker
Skrevet

En med asperger er neppe skikket til å være psykolog. Anonymous poster hash: fa838...435

Hei!

Det har du rett i..

Mangel på theory of mind og forestillingsevne , rigiditet m.m. Det er ikke forenlig med yrke som terapaut.

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Det har du rett i..

Mangel på theory of mind og forestillingsevne , rigiditet m.m. Det er ikke forenlig med yrke som terapaut.

Nettopp det NHD skrev for ikke lenge siden!

Skrevet

Noen trenger bare å ha en  søppelbøtte også.

AnonymBruker
Skrevet

Søppelbøtte er satt på spissen..

De vil ha at noen forstår! Derfor er autister uegnet!

Skrevet

Hva mener du?

Skrevet (endret)

At noen trenger bare noen som hører på det, slik at de for tømt seg, få ut frustrasjoner, bekymringer som har hopet seg opp uten at noen skal notere, komme med råd. Kanskje er det slike en trenger flere av, altså det som kan være som en søppelbøtte 

Endret av FGT
AnonymBruker
Skrevet

At noen trenger bare noen som hører på det, slik at de for tømt seg, få ut frustrasjoner, bekymringer som har hopet seg opp uten at noen skal notere, komme med råd. Kanskje er det slike en trenger flere av, altså det som kan være som en søppelbøtte

Nettopp søppelbøtte viser din oppfatning av hva terapi el.l. er.

Det holder ikke lytte bare, men ha gode spørsmål, innvendinger, som kan føre til konstruktiv nyorientering.

I vertfall jeg misliker snakke for å snakke, da kan man jo like godt snakke til veggen.

Nei jeg tror autisme er uforenlig med terapiyrke.

AnonymBruker
Skrevet

Nettopp det NHD skrev for ikke lenge siden!

Hvor skrev nhd det jeg skrev nå?

Skrevet (endret)

Nettopp søppelbøtte viser din oppfatning av hva terapi el.l. er.

Det holder ikke lytte bare, men ha gode spørsmål, innvendinger, som kan føre til konstruktiv nyorientering.

I vertfall jeg misliker snakke for å snakke, da kan man jo like godt snakke til veggen.

Nei jeg tror autisme er uforenlig med terapiyrke.

Nei selvfølgelig holder det ikke  å bare lytte, for å være en god terapeut. En må også kunne stille det rette spørsmålene, gode argumenter osv. Men jeg tror, og har også erfart, at det å være nærværende, bryr seg om andres følelser, uten å komme med noe innvendinger, eller forhastet råd er viktig. Tror det er mange dyktige terapeuter som bryr seg om sine klienter, men  noen kan være litt for fokusert på løsninger, slik også mange mannfolk er. 

Endret av FGT
Skrevet

noen blir bedre å snakke høyt med seg selv også, om så til en vegg,  det blir jo  en form for å meditere om sin tilstand, eller hva det måtte være. men enda bedre er det å vite at noen lytter til deg fordi de bryr seg om deg, der den andre ikke avbryter, eller kommer med kritikk. Altså er interessert i dine følelser der og da. 

AnonymBruker
Skrevet

Nei selvfølgelig holder det ikke  å bare lytte, for å være en god terapeut. En må også kunne stille det rette spørsmålene, gode argumenter osv. Men jeg tror, og har også erfart, at det å være nærværende, bryr seg om andres følelser, uten å komme med noe innvendinger, eller forhastet råd er viktig. Tror det er mange dyktige terapeuter som bryr seg om sine klienter, men  noen kan være litt for fokusert på løsninger, slik også mange mannfolk er.

Hei!

Er mannfolk mer løsningsorientert? ( sånn generelt sett)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...