FGT Skrevet 13. juni 2014 Skrevet 13. juni 2014 (endret) En Mannlig terapeut var så opptatt av fremgangen i det han gjorde med en pasient at han alltid skulle begynne der de slapp sist. Hvis pasienten kom med noe annet som han ikke hadde regnet med, ble det bare rot for han og ble litt irritert også. Hva kaller vi den type terapi ? Er det diagnose terapi ? Endret 13. juni 2014 av FGT 0 Siter
Bella Dotte Skrevet 13. juni 2014 Skrevet 13. juni 2014 Haha, kanskje vedkommende har Asperger 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2014 Skrevet 13. juni 2014 En Mannlig terapeut var så opptatt av fremgangen i det han gjorde med en pasient at han alltid skulle begynne der de slapp sist. Hvis pasienten kom med noe annet som han ikke hadde regnet med, ble det bare rot for han og ble litt irritert også. Hva kaller vi den type terapi ? Er det diagnose terapi ? Hei! Stereotaktisk terapi, heter det.Anonymous poster hash: f2f89...fbb 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2014 Skrevet 13. juni 2014 Ca 10 typer terapi fins, avhengig av innndelingform. , Anonymous poster hash: f2f89...fbb 0 Siter
FGT Skrevet 13. juni 2014 Forfatter Skrevet 13. juni 2014 Haha, kanskje vedkommende har Asperger Ja jeg skulle ikke forundre meg om han hadde det. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2014 Skrevet 14. juni 2014 Ja jeg skulle ikke forundre meg om han hadde det. Da hadde han neppe blitt gammel i jobben.Anonymous poster hash: 95ebd...4ae 0 Siter
FGT Skrevet 14. juni 2014 Forfatter Skrevet 14. juni 2014 Da hadde han neppe blitt gammel i jobben.Anonymous poster hash: 95ebd...4ae Hvorfor ikke ? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2014 Skrevet 14. juni 2014 Hvorfor ikke ? En med asperger er neppe skikket til å være psykolog. Anonymous poster hash: fa838...435 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2014 Skrevet 14. juni 2014 En med asperger er neppe skikket til å være psykolog. Anonymous poster hash: fa838...435 Hei! Det har du rett i.. Mangel på theory of mind og forestillingsevne , rigiditet m.m. Det er ikke forenlig med yrke som terapaut.Anonymous poster hash: f2f89...fbb 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2014 Skrevet 14. juni 2014 Hei! Det har du rett i.. Mangel på theory of mind og forestillingsevne , rigiditet m.m. Det er ikke forenlig med yrke som terapaut.Anonymous poster hash: f2f89...fbb Nettopp det NHD skrev for ikke lenge siden! Anonymous poster hash: fa838...435 0 Siter
FGT Skrevet 14. juni 2014 Forfatter Skrevet 14. juni 2014 Noen trenger bare å ha en søppelbøtte også. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2014 Skrevet 14. juni 2014 Noen trenger bare å ha en søppelbøtte også. Søppelbøtte er satt på spissen.. De vil ha at noen forstår! Derfor er autister uegnet!Anonymous poster hash: f2f89...fbb 0 Siter
slabbedask Skrevet 14. juni 2014 Skrevet 14. juni 2014 Noen trenger bare å ha en søppelbøtte også. Hva mener du? 0 Siter
FGT Skrevet 14. juni 2014 Forfatter Skrevet 14. juni 2014 (endret) At noen trenger bare noen som hører på det, slik at de for tømt seg, få ut frustrasjoner, bekymringer som har hopet seg opp uten at noen skal notere, komme med råd. Kanskje er det slike en trenger flere av, altså det som kan være som en søppelbøtte Endret 14. juni 2014 av FGT 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2014 Skrevet 15. juni 2014 At noen trenger bare noen som hører på det, slik at de for tømt seg, få ut frustrasjoner, bekymringer som har hopet seg opp uten at noen skal notere, komme med råd. Kanskje er det slike en trenger flere av, altså det som kan være som en søppelbøtte Nettopp søppelbøtte viser din oppfatning av hva terapi el.l. er. Det holder ikke lytte bare, men ha gode spørsmål, innvendinger, som kan føre til konstruktiv nyorientering. I vertfall jeg misliker snakke for å snakke, da kan man jo like godt snakke til veggen. Nei jeg tror autisme er uforenlig med terapiyrke.Anonymous poster hash: f2f89...fbb 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2014 Skrevet 15. juni 2014 Nettopp det NHD skrev for ikke lenge siden!Anonymous poster hash: fa838...435 Hvor skrev nhd det jeg skrev nå?Anonymous poster hash: f2f89...fbb 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2014 Skrevet 15. juni 2014 Hvor skrev nhd det jeg skrev nå?Anonymous poster hash: f2f89...fbb http://forum.doktoronline.no/index.php?/topic/399028-%C3%A5-jobbe-i-psykisk-helsevern/#entry3544620 Anonymous poster hash: fa838...435 0 Siter
FGT Skrevet 15. juni 2014 Forfatter Skrevet 15. juni 2014 (endret) Nettopp søppelbøtte viser din oppfatning av hva terapi el.l. er. Det holder ikke lytte bare, men ha gode spørsmål, innvendinger, som kan føre til konstruktiv nyorientering. I vertfall jeg misliker snakke for å snakke, da kan man jo like godt snakke til veggen. Nei jeg tror autisme er uforenlig med terapiyrke.Anonymous poster hash: f2f89...fbb Nei selvfølgelig holder det ikke å bare lytte, for å være en god terapeut. En må også kunne stille det rette spørsmålene, gode argumenter osv. Men jeg tror, og har også erfart, at det å være nærværende, bryr seg om andres følelser, uten å komme med noe innvendinger, eller forhastet råd er viktig. Tror det er mange dyktige terapeuter som bryr seg om sine klienter, men noen kan være litt for fokusert på løsninger, slik også mange mannfolk er. Endret 15. juni 2014 av FGT 0 Siter
FGT Skrevet 15. juni 2014 Forfatter Skrevet 15. juni 2014 noen blir bedre å snakke høyt med seg selv også, om så til en vegg, det blir jo en form for å meditere om sin tilstand, eller hva det måtte være. men enda bedre er det å vite at noen lytter til deg fordi de bryr seg om deg, der den andre ikke avbryter, eller kommer med kritikk. Altså er interessert i dine følelser der og da. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2014 Skrevet 15. juni 2014 Nei selvfølgelig holder det ikke å bare lytte, for å være en god terapeut. En må også kunne stille det rette spørsmålene, gode argumenter osv. Men jeg tror, og har også erfart, at det å være nærværende, bryr seg om andres følelser, uten å komme med noe innvendinger, eller forhastet råd er viktig. Tror det er mange dyktige terapeuter som bryr seg om sine klienter, men noen kan være litt for fokusert på løsninger, slik også mange mannfolk er. Hei! Er mannfolk mer løsningsorientert? ( sånn generelt sett)Anonymous poster hash: f2f89...fbb 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.