Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samarbeider psykologene der vedr pasienter ( går ikke det i så fall på tverke med taushetsplikt?!) Min psykolog sa " det ikke var vesentlig" at jeg var opptatt av - mao feil fokus ( igjen) ja ja

Skrevet

De har møter hvor slikt diskuteres ja.

DexterMorgan
Skrevet

Kan legge til at de møtene er ikke for å gjøre narr av pasientene eller liknende. Det er for å få andre synspunkter på hva som er det mest optimale opplegget for at din situasjon skal bli forbedret. Flere hjerner tenker bedre enn en

Skrevet

Ok -, kan jo i beste fall være kvalitativt da.. At flere hoder tenker mener jeg..ikke rart jeg kjenner m flau av å gå dit og sope m bortover gangen m den kule psykologen min..i verste fall tenker de sitt.. I beste fall ser de ikke skogen for gale trær;) bør vel ikke være så opptatt av hva andre tenker - tror det er et av mine kjerneproblem. Det aller beste rådet min første psykolog ga meg var å gi mer " f"... Hvorfor i f skal det være så vrient! ?

DexterMorgan
Skrevet

Ok -, kan jo i beste fall være kvalitativt da.. At flere hoder tenker mener jeg..ikke rart jeg kjenner m flau av å gå dit og sope m bortover gangen m den kule psykologen min..i verste fall tenker de sitt.. I beste fall ser de ikke skogen for gale trær;) bør vel ikke være så opptatt av hva andre tenker - tror det er et av mine kjerneproblem. Det aller beste rådet min første psykolog ga meg var å gi mer " f"... Hvorfor i f skal det være så vrient! ?

Jeg gir "F" hver dag jeg, men jeg vet ikke hva som er trikset eller mirakelkuren for å få det til desverre =/

Skrevet

Tenker de egentlig gir f i meg - føler det slik:( men da får jeg gi f tilbake ! Nei! Er vel ingen go strategi ( he he) Kjenner m så sur og fæl i dag .. !!!! Vet ikke om det er rom for mer surmuling " her på huset " nå-! Tok en ekstra dose cipralex i dag ( ti mg ekstra, tenkte det ikke kunne skade for å overleve)Burde nok heller gå en tur ut i sola, men ble såååå medtatt av at jeg måtte være m barna mine på en liten handletur. Må jo ikke gi f i barna mine - de mest dyrebare på jord.Sov to timer etterpå, kan være gøy å handle - men ikke i dag:( tristhet og tomheten .. De ville gå litt på selvstyr og jeg vandret rundt i ørska.. Lurer egentlig på om det er vits i å kle seg pent .. Blir vel kanskje ikke ute i samfunnet m det første..:(( Ah

stjernestøv
Skrevet

Kan legge til at de møtene er ikke for å gjøre narr av pasientene eller liknende. Det er for å få andre synspunkter på hva som er det mest optimale opplegget for at din situasjon skal bli forbedret. Flere hjerner tenker bedre enn en

Syns de burde respektere pasientene. Min eks.behandler sa at her på møtene kaldte sjefen pasientene for gjenstander, en av gjenstandene var vandrepokal...det andre husker jeg ikke. Men har jo hørt om svingdørspasienter. Og sjefen hadde sagt "I dag trenger vi ikke lobotomi for vi har antipsykotika". Da tenkte min behandler "Kjemisk lobotomi, samme sak".

Skrevet

Mine Evt paranoide forestillinger blomster sist... På venterommet . Hørte latter u te gangen og glade stemmer .. Psykologen hadde "glemt" om det var kvart over el halv vi skulle møtes ( sa hun), det ble halv hun dukket opp. Men for all del.. I slike yrker som i svært mange andre er sikkert humor en måte å overleve i gamet på.. Min nære pårørende har bekreftet dette for meg, men det skal jo være internt. Dog kan det få min fantasi til å løpe løpsk!! Men helt sikkert feil å fokusere på for oss som benytter oss av slike tilbud. Likevel er det no som setter seg i magen , en mobbefølelse jeg har kjent før - dessverre:( sikkert på styr når jeg tenker slik, men innrømmer jeg gjør det ( her). Var flink nettopp og pisket m selv til en treningsøkt !!!

Skrevet

Syns de burde respektere pasientene. 

Det har jeg da inntrykk at de også gjør. 

stjernestøv
Skrevet

Det har jeg da inntrykk at de også gjør. 

Og hva er så en vandrepokal?

Ifølge eks.behandleren så sjefen ned på folk med psykiske lidelser, da får man tiltro til dps. Og når hun sier bygdesladder er tema i pausene, før respekterte jeg dem...før jeg visste hvordan de var.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Alle offentlige poliklinikker er organisert i team med minimum fire personer, vanligvis flere.

Hvert team har behandlingsmøter/diagnosemøter/epikrisemøter der pasientene diskuteres. På den måten kvalitetssikres diagnose og behandling. I hvert møte skal minst en spesialist være til stede. Spesialister er psykiatere og psykologspesialister..

Og ja, vi ler mye på jobben :-)

Skrevet

Og hva er så en vandrepokal?

Ifølge eks.behandleren så sjefen ned på folk med psykiske lidelser, da får man tiltro til dps. Og når hun sier bygdesladder er tema i pausene, før respekterte jeg dem...før jeg visste hvordan de var.

Mulig ditt DPS er noe spesielt.

stjernestøv
Skrevet

Mulig ditt DPS er noe spesielt.

Det kan jeg love deg. Og jeg har vært andre plasser og opplevd opplegg der de er proffesjonelle, det er noe helt annet og mye tryggere.

AnonymBruker
Skrevet

Behandleren min har nevnt at de snakker om pasientene for å få andre synspunkter, men at de da ikke nevner fullt navn på pasienten, kun kjønn og alder. 

Anonymous poster hash: 2c752...ded
Skrevet

Mine Evt paranoide forestillinger blomster sist... På venterommet . Hørte latter u te gangen og glade stemmer .. Psykologen hadde "glemt" om det var kvart over el halv vi skulle møtes ( sa hun), det ble halv hun dukket opp. Men for all del.. I slike yrker som i svært mange andre er sikkert humor en måte å overleve i gamet på.. Min nære pårørende har bekreftet dette for meg, men det skal jo være internt. Dog kan det få min fantasi til å løpe løpsk!! Men helt sikkert feil å fokusere på for oss som benytter oss av slike tilbud. Likevel er det no som setter seg i magen , en mobbefølelse jeg har kjent før - dessverre:( sikkert på styr når jeg tenker slik, men innrømmer jeg gjør det ( her). Var flink nettopp og pisket m selv til en treningsøkt !!!

Hva var det du reagerte negativt på? At hun var et kvarter for sen eller at hun og hennes kollegaer lo av et eller annet?  Og hva mener du egentlig med at det skal være internt? At de ikke kan le utenfor kontorene sine?

Skrevet

Som jeg antyder fremkalte dette div emosjoner i meg jeg prøvde å " oppdra" der jeg satt.. Ikke nødvendigvis meg de ler av selv om jeg fortiden kjenner meg som noe i retning av en mislykket vits. Jeg var ikke del all denne morsomheten akkurat .. Og tenkte hun trekker sikkert ut tida ( som vanlig) for å få mindre tid m meg. Er outsider jeg - plassert meg selv i denne posisjonen .. Mulig jeg er snerpete men lurer på På om de kunne gjemt latteren bak lukkede dører. Har hatt en følelse av å være iaktatt der, gjør m så anspent. Litt sånn bliksveksling bortetter gangen.-- aha - du kommer m hun " tilfelle" der liksom. Da jeg gikk sist satt en mann som liknet en lege og regelrett glodde på m ute på en benk.. Skal jeg heller tenke han sikre seg- var for meg påfallende. Snudde meg brått et par ganger og blikket like festet. Ja ja- sikkert tilfeldig.. M internt tenkte jeg på taushetsplikt / at min pårørende forteller de spøker og ler internt - men ik utad.

Gjest Gargamel
Skrevet

Hei, namnlaus. Jeg tror altså du må klare å leve med at folk tenker forskjellige ting om deg, men også innse at de fleste ikke følger så nøye med på hva du gjør.

Overdreven bekymring for hva andre tror er nok vanlig, synes jeg du reagerer veldig overdrevent på små blikk som kan bety hva som helst.

Det er bra at psykologen din har andre å diskutere med. Ellers ville du vært prisgitt vurderingene til en enkelt person.

stjernestøv
Skrevet

Som jeg antyder fremkalte dette div emosjoner i meg jeg prøvde å " oppdra" der jeg satt.. Ikke nødvendigvis meg de ler av selv om jeg fortiden kjenner meg som noe i retning av en mislykket vits. Jeg var ikke del all denne morsomheten akkurat .. Og tenkte hun trekker sikkert ut tida ( som vanlig) for å få mindre tid m meg. Er outsider jeg - plassert meg selv i denne posisjonen .. Mulig jeg er snerpete men lurer på På om de kunne gjemt latteren bak lukkede dører. Har hatt en følelse av å være iaktatt der, gjør m så anspent. Litt sånn bliksveksling bortetter gangen.-- aha - du kommer m hun " tilfelle" der liksom. Da jeg gikk sist satt en mann som liknet en lege og regelrett glodde på m ute på en benk.. Skal jeg heller tenke han sikre seg- var for meg påfallende. Snudde meg brått et par ganger og blikket like festet. Ja ja- sikkert tilfeldig.. M internt tenkte jeg på taushetsplikt / at min pårørende forteller de spøker og ler internt - men ik utad.

Dette er jo paranoide tanker, det må du ta opp med din behandler. Eller må de jo få lov å le, hva er vel bedre enn glade mennesker? Værre om de gikk rundt og var gravalvorlige og sure.

Skrevet

Hvor sannsynlig tenker du det er at

1- Psykologen din prøver å få mindre tid med deg enn hva som er vanlig

2- At du blir iakttatt på venterommet på dps

3- At behandlerne veksler blikk bortetter gangen som har med deg å gjøre

4- At det satt en lege på benken utenfor og glodde på deg fordi han hadde fått vite noe taushetsbelagt om deg

Foreslår at du både tar stilling til hvor sannsynlig du synes hver av disse punktene er - og at du samtidig sørger for å diskutere dette konkret med din behandler neste gang.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...