Gå til innhold

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er sliten. Lei av mine destruktive tanker og at jeg aldri føler meg god nok. Lei av å tenke at jeg ikke fortjener å ha det bra.

Jeg har ADHD, og lett depressiv. Har nettopp blitt utredet å fått diagnosen. Står ikke på noe medisin, da dette gjorde meg trøtt, apatisk og flat. Jeg jobber som folk flest, bare at jeg jobber nattevakt. Kommer jeg ikke ut av den stillingen pga mangel på bemanning. Dette tærer på meg, jeg blir humørsyk og mer deprimert. Jeg blir raskere sint og irritert, og føler meg ikke glad. Jeg har en kjæreste som er helt utrolig raus og forståelsesfull, og jeg er redd jeg mister han om jeg fortsetter i samme bane. Prøver å søke ny jobb, men er vanskelig å finne en stilling som ikke innehar nattevaktsjobbing.

Jeg vet ikke om jeg klarer å fortsette slik, men føler ikke dette er god nok grunn for sykemelding? Har ikke oppfølging hos DPS, kan jeg høre med fastlegen om evt oppstart av anidepressiva? Eller er det kun hos DPS med oppfølging man kan gjøre det?

Jeg trenger hjelp fra meg selv!! Takknemlig for tips og tilbakemeldinger :)

Skrevet

Det er veldig bra at du prøver å forandre ting i livet ditt som ikke fungerer! Jeg tror nok at DPS kan hjelpe deg, ikke bare med medisiner men også med samtaler.

Skrevet

Jeg står på venteliste på nytt, på grunn av at hun jeg hadde skulle ut i permisjon. Og hun mente det ikke var noe hastverk med samtaler:) Men jeg må gjøre noe i mellomtiden, for jeg er på bristepunktet nå.

Jeg har ingen grunn til å være nedstemt, men er det likevel. Føler det er så galt å ha det slik når mange andre har det verre. Jeg burde vært positiv, forelsket og fornøyd. Men er negativ, nedstemt og ulykkelig i stede.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det du beskriver kan godt være depresjon. Ja, fastlegen kan skrive ut antidepressiva til deg. Jeg tror du trenger det.

Lykke til :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...