XbellaX Skrevet 16. juni 2014 Skrevet 16. juni 2014 Er utrygg hos psykologen ( lurer på hun fremkaller vonde minnet i meg) og har sikkert uansett tapt så da er det neppe noen vits. (( Ta dette opp med henne, det kan være nyttig å drøfte slike eventuelle hindringer. Du har hverken vunnet eller tapt noe som helst, å gå i terapi er en krevende reise. Brett opp armene og gå løs på neste time ved å skrive ned hva som er vanskelig for deg i møte med henne, hva du strever med, hvordan du ser for deg veien videre. 0 Siter
gamle_blakken Skrevet 16. juni 2014 Skrevet 16. juni 2014 Er utrygg hos psykologen ( lurer på hun fremkaller vonde minnet i meg) og har sikkert uansett tapt så da er det neppe noen vits. (( Nå er du unødvendig negativ. 0 Siter
frosken Skrevet 16. juni 2014 Skrevet 16. juni 2014 Å så ufyselig da:((((((((((((( takk likevel ! Hilsen en knust namnlaus . Skal spørre psyk om diagnose / Evt tentative i morgen. Lurer på om jeg overlever Hvorfor blir du knust av dette? Jeg synes forslaget til nhd om seroquel er godt, det virker jo både antidepressivt (når doser er slik nhd foreslår), samt vil kunne redusere omfanget av paranoid tenkning. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 17. juni 2014 Skrevet 17. juni 2014 Det er først og fremst en selv som lider under en paranoid pf. Ved å motta behandling vil ens egen lidelse bli langt mindre, og i tillegg vil en bli lettere å samarbeide med for sitt nettverk. 0 Siter
Gjest Skrevet 17. juni 2014 Skrevet 17. juni 2014 Samarbeider ikke dårlig m nettverket - menisolerer m fra det- beskylder ingen - men det tror du nok ik no på!? 0 Siter
Gjest Skrevet 17. juni 2014 Skrevet 17. juni 2014 Samarbeider ikke dårlig m nettverket - menisolerer m fra det- beskylder ingen - men det tror du nok ik no på!? 0 Siter
XbellaX Skrevet 17. juni 2014 Skrevet 17. juni 2014 Hvor lenge har du tenkt å ha det slik som dette? Det du går igjennom nå er et mareritt. Medisiner vil mest sannsynlig hjelpe deg til å få det litt bedre med deg selv, jeg spør igjen- hva i all verden har du egentlig å tape på å forsøke? 0 Siter
stjernestøv Skrevet 17. juni 2014 Skrevet 17. juni 2014 Samarbeider ikke dårlig m nettverket - menisolerer m fra det- beskylder ingen - men det tror du nok ik no på!? Jeg tror ikke du lyger, men du har jo selv fortalt at du er paranoid. Gjelder det bare psykologen din? 0 Siter
Madelenemie Skrevet 17. juni 2014 Skrevet 17. juni 2014 Hvordan skal jeg tolke dette tro? At hun mener hun ikke kommer noen vei med å drøfte dette med meg ( fordi jeg står på midt og argumenterer mot at hun skal se meg innenfor d diagnostiske rammen)-eller at hun vurderer andre diagnoser. --??Skal spørre henne selv forresten , vi har en relativt åpen tone. Selv om det kan være aspekter det er vrient og vondt å tematisere , finne ord for.Forresten kan paranoide ideer være tvangstanker? Vil jo ikke at de skal være der, føler meg ikke blant ulver for moroskyld ( eh , og gjør det heller ikke alltid- varierer, noen ganger sterke følelser andre ganger klarer jeg å fortrenge/ forkaste dem). Avhengig av setting - de jeg møter og dagsform. Påtrengende før sykemelding i fjor- men da var jeg nok ikke villig til å erkjenne " min mistenksomhet". Sa de var normal- - ikke alle som blir sykmeldt for den sa fastlegen .. Vil gjerne være bevegelig og utvikle meg i terapiforløpet , men vanskelig å leve opp til dette dessverre. Hei! Jeg har ikke noe godt svar. Men jeg VET at hvis noen ville pådyttet meg paranoid pf ville jeg protestert, og det ville gjort dem mer sikre :-( Min psykiater sa til meg at uavhengig av hva jeg mente om asperger syndrom, ville hun satt denne diagnosen, hun ville satt den om jeg gråt. ?? (men jeg elsker min psykiater likevel) Det syns jeg er rart, for jeg syns det bør være et samarbeide, for slike diagnoser, er basert på det, det er ingen konkret test som måler og gir utslag. For min del var det skjemaer(muligens), men hadde jeg forstått konsekvensene av mine svar? Viste jeg hva de lette etter? Nei ikke da, men nå gjør jeg det. Jeg forstår bedre og kan "velge" i hvilken ende jeg vil komme ut,skoleeksempel eller ikke. Nå er jeg sikker på at flertallet har rett, at jeg har autisme, men jeg tror diagnostisering inneholder mye feil spesielt psykiatrisk diagnostisering, som er lite annet enn "jeg føler at..." 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2014 Skrevet 17. juni 2014 Samarbeider ikke dårlig m nettverket - menisolerer m fra det- beskylder ingen - men det tror du nok ik no på!? Du samarbeider ikke i det hele tatt da. Anonymous poster hash: 0ec9b...20e 0 Siter
Gjest Skrevet 17. juni 2014 Skrevet 17. juni 2014 Vet du det? Forresten så tenker jeg st om jeg er så fæl som det beskrives i disse diagnosekriteriet må jeg skåne sndre fra meg; barna mine , mann - arbeidsliv oa. Jeg mister meg selv og hva jeg trodde jeh sto for m en slik diagnostikk og har ikke lenger noe å leve for:(((( 0 Siter
stjernestøv Skrevet 17. juni 2014 Skrevet 17. juni 2014 Vet du det? Forresten så tenker jeg st om jeg er så fæl som det beskrives i disse diagnosekriteriet må jeg skåne sndre fra meg; barna mine , mann - arbeidsliv oa. Jeg mister meg selv og hva jeg trodde jeh sto for m en slik diagnostikk og har ikke lenger noe å leve for:(((( Du er IKKE en diagnose men et menneske, det samme som du alltid har vært. For dine nærmeste er du den de alltid har vært glad i, resten av verden merker ikke at du har fått en diagnose. Og med medisiner kan du fungere mye bedre enn det du gjør nå, vil du ikke det? 0 Siter
Gjest Skrevet 17. juni 2014 Skrevet 17. juni 2014 Jo jeg tror alle merker det og jeg er ikke sikker på om jeg har livets rett 0 Siter
stjernestøv Skrevet 17. juni 2014 Skrevet 17. juni 2014 Jo jeg tror alle merker det og jeg er ikke sikker på om jeg har livets rett Det er mange som har diagnoser og lever godt med det. Du må virkelig fortelle din psykolog alt du tenker på i morgen, du kan ikke ha det sånn. 0 Siter
frosken Skrevet 17. juni 2014 Skrevet 17. juni 2014 Jo jeg tror alle merker det og jeg er ikke sikker på om jeg har livets rett Og allikevel betviler du at det kan være noe i at du har mye paranoid tenkning? Det kjennes litt ut som at en del av det som skrives til deg preller av "som vann på gåsa". Hva har du bestemt deg for når det gjelder psykologtimen i morgen? Har du f.eks tenkt å si noe om rådet fra nhd? Jeg synes du kaster bort tiden med å henge deg opp i dette med paranoid pf eller ikke, og at du i stedet burde sørge for å få behandling for paranoiditeten din. 0 Siter
Gjest Skrevet 17. juni 2014 Skrevet 17. juni 2014 Og all fortvilelse jeg mobiliserer blir tatt til inntekt for min påståtte sykelighet el skal jeg heller kalle det karakteravik?!(( tror ingen vil lytte til hva jeg har å si heretter og jeg blir redd meg selv og fremtiden. Tror jeg kan blu dopet ned og kildesortert og jeg vil aldri gjenvinne glød og glede . Og psykologen .. Jeg skal be henne være ærlig m meg - klarer ikke mer:((( 0 Siter
Gjest Skrevet 17. juni 2014 Skrevet 17. juni 2014 Innkalt til to nye intervju o dag , men hva skal samfunnet m et karakteravik som tenker uberettiget slemme el. Misforståtte tanker om sndre . Jeg har aldri vært i konflikt m noen !!! Kun kjempet for livet og selvresprkyrn. Min mor sier dps setter diagnose for de er sp opptatt av slikt og at jeg bør skippe dette tullet. Hun er mer parsnoid enn meg !!!! Min tilknytning til henne har vært sterk gj livet og jeg ser ikke bort o fra st jeg er påvirket ( uten at jeg vil skylde på noen, hun et også svært omsorgsfull) 0 Siter
frosken Skrevet 17. juni 2014 Skrevet 17. juni 2014 Innkalt til to nye intervju o dag , men hva skal samfunnet m et karakteravik som tenker uberettiget slemme el. Misforståtte tanker om sndre . Jeg har aldri vært i konflikt m noen !!! Kun kjempet for livet og selvresprkyrn. Min mor sier dps setter diagnose for de er sp opptatt av slikt og at jeg bør skippe dette tullet. Hun er mer parsnoid enn meg !!!! Min tilknytning til henne har vært sterk gj livet og jeg ser ikke bort o fra st jeg er påvirket ( uten at jeg vil skylde på noen, hun et også svært omsorgsfull) Er det slik du tenker også om andre mennesker som strever med psykiske vansker? 0 Siter
Gjest Skrevet 17. juni 2014 Skrevet 17. juni 2014 Nei absolutt ikke. Men jeg antar dette er relstivt vanlig tanker 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.