AnonymBruker Skrevet 15. juni 2014 Skrevet 15. juni 2014 Kan Fluanxol være grunnen til at jeg blir ekstremt tungpusta av å gjøre små ting? Ja, jeg er i dårlig fysisk form, men ingenting som tilsier at det skal være så ille som det jeg har det nå... Legen sa ved et tidspunkt at jeg hadde astmabronkitt, så gikk bronkitten over, men ikke tungpustheta. Lege lytta og hørte litt "ulyd" fra ene lunga, så fikk jeg Ventoline og ble litt bedre, men langt fra bra nok. Selv om jeg er i jevnlig aktivitet, føler jeg meg like tungpustet og j***** i luftveiene, nesten verre fra gang til gang. Kjennes ut som jeg ikke får puste til tider... Må jeg slutte med Fluanxol? hva kan jeg evt stå på i stede som gir like god virkning? Må jeg gjennom prøv og feil-metoden igjen? Jeg står på 2mg morgen og 1mg kveld. I tillegg står jeg på 200mg Seroquel morgen og 600mg kveld. Dette er kombinasjonen vi har kommet til som faktisk har fjerna hallusinasjonene mine helt.(men tankekjøret er der nesten mer enn før start av disse medsa) Meds: Cipralex 20mg Fluanxol 2+1mg Imovane 7,5mg Lamictal 150+150mg (Levaxin100µg og 125µg) Seroquel 200+600mg Jeg er også ganske deprimert, skal ha innleggelse til høsten, hadde en fra mars til mai også. Den siste innleggelsen skulle jeg lære å håndtere livet med depresjon og uten barnet mitt. Neste steg er å minske depresjonssymptomene. Det må presiseres at jeg var deprimert før bv tok over ansvaret. Hadde da vært deprimert mer eller mindre i nesten tre år (og hatt en innleggelse inni der.Rett etter at min far døde altfor tidlig, 59år - min mor døde for 10år siden(49år), hadde en innleggelse for depresjon et år etter hennes dødsfall, i over ett år sammenhengende..føler liksom litt at jeg ikke har sørget noe over foreldrene mine, ble foreldreløs som 30åring. Akkurat som om depresjonene har overskygga sorgen...) Har gode timer og dager innimellom. (ingen sammenhengende dager) Jeg har en Bipolar diagnose, vært manisk 2 ganger - vår 2007 og høst/vinter 2007, og skal utredes for ADD til høsten. Kan du foreslå en annen medisin enn Cipralex? som jeg føler ikke fungerer som den burde. Skal også sies at jeg sliter med søvnen. Jeg passer på å være uten Imovane innimellom sånn at jeg ikke skal bli tilvendt. Jeg våkner mange ganger i løpet av natta, og synes livet blir så slitsomt.. tankekjør og deppa på dagtid, og lite søvn på natta hjelper ikke på en depresjon heller. (jeg sliter med veldig overvekt, og trenger egentlig ikke enda flere medisiner som kan gi vektøkning - jeg har prøvd Wellbutrin, men kanskje ikke lenge nok til å merke virkning, var på 300mg. Kanskje jeg kan foreslå for legen om å få prøve den på nytt?men den hjelper jo ikke på søvnen da, slitt med søvnen i flere år) Beklager et veldig langt innlegg.! Noen råd og/eller tips eller forslag eller ..eller...eller?? Anonymous poster hash: 7d611...b42 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 16. juni 2014 Skrevet 16. juni 2014 1. Fluanxol KAN være årsaken til din dyspnè. Kun et forsøk med redusering av dosen/seponering kan gi et sikkert svar. 2. Wellbutrin kan være et godt alternativ til Cipralex. Evt kan du går ned til Cipralex 10 mg og legge til Wellbutrin 300 mg. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2014 Skrevet 16. juni 2014 Tusen takk for svarene! Jeg skal ta det opp med psykiateren eller legen. Jeg orker ikke ha det sånn, hverken på "pustesiden" eller på "depresjonsiden". Er litt redd for å få hallusinasjoner igjen da de er helt borte med denne kombinasjonen av AP Anonymous poster hash: 7d611...b42 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.