AstrIA Skrevet 16. juni 2014 Skrevet 16. juni 2014 Begynte på Zoloft for ca fem uker siden. Har ikke engang tenkt på før nå at nær-suicidal-episoder for ca tre uker siden hadde med antidep å gjøre. Fikk en kul i bakhodet for noen uker siden. Lege mente det var hårsekkbetennelse. Dette har blitt til flere kuler, væskefylte. Kløe i hodebunnen. Ødem i bakhode, nakke, øvre rygg, armer, ben, hender, føtter etc. Spesielt fingrene ser merkelige ut, kun det innerste leddet på alle fingrene er kjempehovent. Hoven rundt øynene, nummen i leppene. Veksler mlm ekstrem svette og kulderier. På fredag var smertene sterke og jeg ble vel litt redd. Dro på legevakt da omtrent alt av lymfer hovnet, og hals/bryst tetnet. Bortsett fra litt økt blodtrykk, 144/90, så kunne de ikke finne ut hva årsaken var. Jeg glemte, utrolig nok, å opplyse om at jeg har brukt Zoloft kun i kort tid. Dette begynte jeg å tenke på selv senere. Tok en kikk på bivirkningene, og kjente igjen mange av mine symptomer. Tok MR for noe annet, og der ble artrose nevnt. Dette kan visst også skyldes Zoloft(!) Jeg bråstoppet Zoloft. Klarte ikke å putte i meg noe jeg er ganske sikker på er årsak til problemene. Nå får jeg sikkert bivirkninger av bråstoppen også, og skulle absolutt ha snakket med lege. Resepsjonsdamen skjønte ikke helt hva jeg sa da jeg prøvde å få time i stad. Hun ga meg ikke time, og var i det hele tatt ganske uinteressert i å høre hvorfor jeg trenger å komme til lege. "Jeg kan skrive en mld. til legen om at du tror du har bivirkninger" var tilbudet jeg fikk.Er det jeg som overdriver? Bør jeg komme meg gjennom dette på egen hånd? Hva kan jeg forvente av fysiske og psykiske reaksjoner framover? Ser ikke noe poeng i å dra på legevakt igjen i kveld. Misbruk av ressurser, de kan jo ikke gjøre noe. Bør jeg få time hos noen andre enn fastlege? Har ikke psykologisk oppfølging fra annet hold for tiden, så dette er ekstremt dårlig timing. Kjenner jeg blir fortvilet. Håper du orker å svare selv om innlegget ble litt langt. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 16. juni 2014 Skrevet 16. juni 2014 Selv om dette er ikke er farlig, kun meget ubehagelig, synes jeg du skulle få time hos fastlegen denne uke. Jeg synes du skal prøve igjen. 0 Siter
AstrIA Skrevet 16. juni 2014 Forfatter Skrevet 16. juni 2014 Selv om dette er ikke er farlig, kun meget ubehagelig, synes jeg du skulle få time hos fastlegen denne uke. Jeg synes du skal prøve igjen. 0 Siter
AstrIA Skrevet 16. juni 2014 Forfatter Skrevet 16. juni 2014 Tusen takk for raskt svar! Jeg prøver igjen . I mlm.tiden, riktig av meg å slutte med Zoloft? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.