Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker min tid som samfunnmedlem er over. Tenker jeg er et grusomt menneske siden jeg har så slemme tanker om andre. Tenker jeg ik er noe verdt. Og at min stemme ikke har validitet:(kan sikkert være det samme m alt - tenker jeg kan råtne :( tenker alle sier du kan for det selv- gråter

Skrevet

Tenker min tid som samfunnmedlem er over. Tenker jeg er et grusomt menneske siden jeg har så slemme tanker om andre. Tenker jeg ik er noe verdt. Og at min stemme ikke har validitet:(kan sikkert være det samme m alt - tenker jeg kan råtne :( tenker alle sier du kan for det selv- gråter

Når du er så langt nede som nå vil jeg sterkt råde deg til å forsøke å tenke litt mindre. Du lar alle negative tanker ta energien fra deg og spise deg opp. Du er deprimert, dette er sykdom som snakker, forsøk å ikke gi den for mye næring.

Skrevet

Hvem er det du har slemme tanker om? Det du primært har skrevet om her, er relasjonen og tankene du har om psykologen din.

Din stemme skal høres, men problemet akkurat nå er at du sier ganske mange ting som gjør det nærliggende å oppfatte deg som "psyk". Det sier du også selv at du er jevnlig, men samtidig er du opptatt av alt du _ikke_ er eller hvilke diagnoser du ikke har.

Snakk med psykologen din i morgen om hvordan du har det. Du kan kanskje også fortelle om de diskusjonene du har her inne?

Skrevet

Har ikke de paranoid forstyrrede slemme tanker om andre da- som ik er holdbare og bare befinner seg i deres forstyrrende hode. ? Jeg er ikke sinna på andre - mest på meg selv , men kan finne på å tro at sndre vil m veldig vondt. Er ik det slemt da? Ser Nhd snakket m forrakt om paranoid file her på forumet ( særlig er set synd på deres pårørende) unnskyld -, sikkert bare min forvridde tolkning. Spørs om du skulle filleristet min forskrudde sjel litt dr.Bommet på psykoloftimen min.. Ligger på sofaen nå ( e første taxi!!!) hjem og kjenner m lidende:(((((( og svigermoreb min skal komme:(((( og jeg må skjule det.. Tror det renner over- tatt en sovepille.. Kanskje jeg er bedre når jeg våknet? Gråter

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

"De andre" rundt den paranoide plages av den ubegrunnede mistillit. Det er belastende når en bare har de beste hensikter å stadig bli beskyldt for negative/fiendtlige intensjoner. Det blir som når den mest trofaste stadig blir beskyldt for utroskap. Det blir lett mye konflikter.

Samtidig lider også den syke. Det er svært belastende å stadig tro at andre vil en vondt, er utro, ler av en, ser ned på en osv.

Løsningen er å akseptere at en har denne tendensen som en ikke kan noe for og la seg behandle for den. Jeg har hatt mange pasienter som med små doser AP har fått et het nytt liv - for seg selv, for parforholde, fo rfamilien og for arbeidsplassen.

Bella Dotte
Skrevet

Du skulle bare visst hvor slemme tanker vi andre tenker!  :ph34r:

stjernestøv
Skrevet

"De andre" rundt den paranoide plages av den ubegrunnede mistillit. Det er belastende når en bare har de beste hensikter å stadig bli beskyldt for negative/fiendtlige intensjoner. Det blir som når den mest trofaste stadig blir beskyldt for utroskap. Det blir lett mye konflikter.

Samtidig lider også den syke. Det er svært belastende å stadig tro at andre vil en vondt, er utro, ler av en, ser ned på en osv.

Løsningen er å akseptere at en har denne tendensen som en ikke kan noe for og la seg behandle for den. Jeg har hatt mange pasienter som med små doser AP har fått et het nytt liv - for seg selv, for parforholde, fo rfamilien og for arbeidsplassen.

Det kan jeg skrive under på, min mann ble beskyldt for utroskap og det som verre var. Jeg kan ikke ha vært lett å leve med i så mange år, innser nå så glad jeg er i han. Og andre hadde vonde hensikter, til og med de som prøvde å hjelpe meg. Er glad jeg er bedre nå, og det håper jeg namlaus blir også :)

Skrevet

Har ikke de paranoid forstyrrede slemme tanker om andre da- som ik er holdbare og bare befinner seg i deres forstyrrende hode. ? Jeg er ikke sinna på andre - mest på meg selv , men kan finne på å tro at sndre vil m veldig vondt. Er ik det slemt da? Ser Nhd snakket m forrakt om paranoid file her på forumet ( særlig er set synd på deres pårørende) unnskyld -, sikkert bare min forvridde tolkning. Spørs om du skulle filleristet min forskrudde sjel litt dr.Bommet på psykoloftimen min.. Ligger på sofaen nå ( e første taxi!!!) hjem og kjenner m lidende:(((((( og svigermoreb min skal komme:(((( og jeg må skjule det.. Tror det renner over- tatt en sovepille.. Kanskje jeg er bedre når jeg våknet? Gråter

Legger merke til at du flere ganger i det siste sier du har tatt en sovepille uten at det er sent på kvelden og tid for søvn. Jeg kan ikke skjønne at du har noe å tape på å ta Nhds forslag om seroquel på alvor. Seroquel vil også fremkalle søvn om kvelden slik at du kan få en ryddig søvnrytme.

Hvordan gikk det hos psykologen? Jeg synes du skal be om å få en medisinvurdering snarest - før de som kjenner deg starter ferie.

Skrevet

For øvrig beskylder j mine pårørende for svært lite

- fiendtligheten som beskrives innenfor denne lidelsen kjenner jeg meg ikke igjen i. Ingen uvenner el dårlige relasjoner rundt m
Skrevet

- fiendtligheten som beskrives innenfor denne lidelsen kjenner jeg meg ikke igjen i. Ingen uvenner el dårlige relasjoner rundt m

Jeg er ikke så opptatt av om du kan sies å ha paranoid pf eller ikke, og anser det heller ikke som avgjørende for å følge rådet til nhd om seroquel. Du har beskrevet fortvilelse og søvnløshet  i kombinasjon med mye paranoid tenkning, og da tror jeg du vil kunne ha stor nytte av seroquel.

Madelenemie
Skrevet

Du skulle bare visst hvor slemme tanker vi andre tenker!  :ph34r:

Hei!

Tenker nok selv, noe helt annet er å være ærlig og innrømme:-D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...