Gå til innhold

Medisiner NHD og andre

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal ta seroquel 50 mg til kvelden og jeg kan ta inntil 100 mg på dagtid ved behov. Jeg har ikke psykose, men sliter med dissosiasjon. Jeg har eupf, unnvikende pf, angst, depresjoner og panikkanfall.

Saken er den at jeg har begynt å ta så mye mer enn jeg skal, pga konstant indre uro og redsel for panikkanfall. Nå er jeg oppe i ca 600 mg daglig. Det har hjulpet meg, men jeg har lagt kraftig på meg siste tiden, og jeg er allerede overvektig.

Andre medisiner jeg går på er:

Lamictal 600 mg

Abilify 15 mg

Zoloft 100 mg

Jeg vil ikke ha benzo i redsel for å bli avhengig.

Hva kan jeg gjøre for å slutte/komme på en lav dose seroquel?

Kan jeg feks øke en av de andre medisinene for å bøte på mindre doser med seroquel?

Hvilke evt medisinendringer vile du, NHD, evt foretatt på meg for å minke det indre kjøret?

Hva kan jeg gjøre?

Blir takknemlig for svar.

Anonymous poster hash: 86046...895

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg tror dessverre ikke at ytterligere medisiner er det som skal til for å hjelpe deg.

Det kan faktisk hende at det du trenger er litt mindre AP (seroquel eller abilify)

Dette må du ta opp med den psykiateren som behandler deg.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror dessverre ikke at ytterligere medisiner er det som skal til for å hjelpe deg.

Det kan faktisk hende at det du trenger er litt mindre AP (seroquel eller abilify)

Dette må du ta opp med den psykiateren som behandler deg.

Hei og takk for svar. Jeg skal ta det opp med han ja. Kan ikke fortsette med å gå på disse elefantdosene.

Anonymous poster hash: 86046...895

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...