stjernestøv Skrevet 18. juni 2014 Skrevet 18. juni 2014 Finnes det noen andre medisiner man kan ta pga økt smerter og slitenhet, ligger mer og mer og føler jeg blir verre og verre fysisk. Er ofte kvalm og det er så ekkelt, tror ofte det er noe alvorlig og at jeg skal dø snart...det fører til engstelse. Planlegger min begravelse, at den skal foregå i stillhet osv. Hva jeg skal gjøre når jeg dør, tenker mye på den andre siden og livet der. Dette er jo ikke psykisk, mine smerter er fysiske og beveger seg i hele kroppen. Får støt i hodet og jeg lurer på hva det er, var skikkelig dårlig i går når jeg la meg. Det irriterer meg veldig, blir dårlig av folk og av å gjøre husarbeid. Tåler mindre og det strømmer i kroppen, kjenner det er elektrisk. Ber Gud om å fjerne smerter som ikke tilhører meg, jeg tror ikke det er mine...ikke alt. Finnes det andre medisiner for dette enn ap? Er det andre folk med diagnoser som har erfaring med fysiske smerter, hva gjør dere for å bli kvitt det? 0 Siter
stjernestøv Skrevet 18. juni 2014 Forfatter Skrevet 18. juni 2014 Og i dag har jeg innvitert til selskap, det burde jeg ikke gjort. Pleier ikke ha selskap men tenkte det er fint å sitte ute nå, og jeg skal jo dø snart...phu 0 Siter
Gjest Skrevet 18. juni 2014 Skrevet 18. juni 2014 Kjære deg da:) høres ikke lett ut- hold ut, fortell hva som plager deg til noen som står deg nær el din psykolog. Håpet du klarer å overraske deg selv, nyte livet på tross av alle dine tyngende bekymringer. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 18. juni 2014 Forfatter Skrevet 18. juni 2014 Kjære deg da:) høres ikke lett ut- hold ut, fortell hva som plager deg til noen som står deg nær el din psykolog. Håpet du klarer å overraske deg selv, nyte livet på tross av alle dine tyngende bekymringer. Takk Mannen ser jo at jeg ikke er bra, han sier det er fordi jeg ikke tar medisiner. Men kan bare ikke forstå dette, det er jo fysisk og sier det til han. Sier jeg er glad i han, vil han ska ha gode minner om meg. Jeg kommer til å passe på dem fra den andre siden, men da vil de ikke se meg mer. Jeg nyter alltid alle gode dager og stunder, er så glad da. 0 Siter
slabbedask Skrevet 18. juni 2014 Skrevet 18. juni 2014 Finnes det noen andre medisiner man kan ta pga økt smerter og slitenhet, ligger mer og mer og føler jeg blir verre og verre fysisk. Er ofte kvalm og det er så ekkelt, tror ofte det er noe alvorlig og at jeg skal dø snart...det fører til engstelse. Planlegger min begravelse, at den skal foregå i stillhet osv. Hva jeg skal gjøre når jeg dør, tenker mye på den andre siden og livet der. Dette er jo ikke psykisk, mine smerter er fysiske og beveger seg i hele kroppen. Får støt i hodet og jeg lurer på hva det er, var skikkelig dårlig i går når jeg la meg. Det irriterer meg veldig, blir dårlig av folk og av å gjøre husarbeid. Tåler mindre og det strømmer i kroppen, kjenner det er elektrisk. Ber Gud om å fjerne smerter som ikke tilhører meg, jeg tror ikke det er mine...ikke alt. Finnes det andre medisiner for dette enn ap? Er det andre folk med diagnoser som har erfaring med fysiske smerter, hva gjør dere for å bli kvitt det? Er ikke seponeringssymptomer da? 0 Siter
Madelenemie Skrevet 18. juni 2014 Skrevet 18. juni 2014 Finnes det noen andre medisiner man kan ta pga økt smerter og slitenhet, ligger mer og mer og føler jeg blir verre og verre fysisk. Er ofte kvalm og det er så ekkelt, tror ofte det er noe alvorlig og at jeg skal dø snart...det fører til engstelse. Planlegger min begravelse, at den skal foregå i stillhet osv. Hva jeg skal gjøre når jeg dør, tenker mye på den andre siden og livet der. Dette er jo ikke psykisk, mine smerter er fysiske og beveger seg i hele kroppen. Får støt i hodet og jeg lurer på hva det er, var skikkelig dårlig i går når jeg la meg. Det irriterer meg veldig, blir dårlig av folk og av å gjøre husarbeid. Tåler mindre og det strømmer i kroppen, kjenner det er elektrisk. Ber Gud om å fjerne smerter som ikke tilhører meg, jeg tror ikke det er mine...ikke alt. Finnes det andre medisiner for dette enn ap? Er det andre folk med diagnoser som har erfaring med fysiske smerter, hva gjør dere for å bli kvitt det? Hei! Jeg vet ikke. Trodde for et halvt år siden at helsevesenet fant ut av det viktigste. Nå er jeg høyst usikker. Har et barn som hadde ekstreme smerter, smertehelvete et halvt år, vi har startet vår egen behandling i mangel av hjelp. Den går på store doser antibiotika! Barnet ble i løpet av to dager smertefri, klarer gå, jamrer ikke, blitt aktiv osv... Dette er min egen eksperimentelle behandling, men jeg nekter å høre på riksrn!! Legg henne i en seng, rull ned gardinene, gi henne ro! Ikke normalt tenker jeg!! 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 18. juni 2014 Skrevet 18. juni 2014 Nei, for de plagene du beskriver her tror jeg ikke det er andre medisiner enn AP som vil hjelpe deg. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 18. juni 2014 Forfatter Skrevet 18. juni 2014 Hjelper AP mot disse plagene? Ja det er det som er så rart. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 18. juni 2014 Forfatter Skrevet 18. juni 2014 Er ikke seponeringssymptomer da? Lenge siden jeg seponerte og syns det har gått greit, men nå går det bare nedover. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 18. juni 2014 Forfatter Skrevet 18. juni 2014 Hei! Jeg vet ikke. Trodde for et halvt år siden at helsevesenet fant ut av det viktigste. Nå er jeg høyst usikker. Har et barn som hadde ekstreme smerter, smertehelvete et halvt år, vi har startet vår egen behandling i mangel av hjelp. Den går på store doser antibiotika! Barnet ble i løpet av to dager smertefri, klarer gå, jamrer ikke, blitt aktiv osv... Dette er min egen eksperimentelle behandling, men jeg nekter å høre på riksrn!! Legg henne i en seng, rull ned gardinene, gi henne ro! Ikke normalt tenker jeg!! Det er mye rart i helsevesenet Har ikke så lyst å gå til lege for de har ikke funnet noe før når jeg har vært "dødssyk", sier bare det er psykisk. De hadde blitt redd selv og gått til lege, hvis de hadde hatt så mange smerter og følt seg døden nær. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 18. juni 2014 Forfatter Skrevet 18. juni 2014 Nei, for de plagene du beskriver her tror jeg ikke det er andre medisiner enn AP som vil hjelpe deg. Så da er det psykisk, det fysiske og? Må jo vurdere det da. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 18. juni 2014 Skrevet 18. juni 2014 (endret) Så da er det psykisk, det fysiske og? Må jo vurdere det da. Hei! Ja det bør vel vurderes, men man bør alltid tenke selv. Finne ut av om noe er logisk forklart og belegg for. Jeg har måttet kjøre et parallell opplegg med riksen, dette fordi jeg har blitt tvunget inn i noe jeg før har sluppet ta stilling, til. Jeg ruller ikke ned noen rullgardin og sier ". Hvil du" Jeg hentet rullestol og sier, " opp å gå" Da mener jeg gå som mulig var nå, gå med rullestol. Inntil vi startet intensiv AB kur var barnet mitt avhengig av rullestol og krykker på gode dager. Når , idag :-) kjører jeg bort rullestol og barn har begynt å få hår og :-) munnsår borte og:-) halter ikke:-) og jeg er så glad. Hvor er barnet nå?:-) Ikke i sengen, I byen, på kafé, med venner, og hva som feiler vet ikke, men jeg samler, og distribuerer AB fordi jeg nekter gi opp. Endret 18. juni 2014 av Madelenemie 0 Siter
Gjest Skrevet 18. juni 2014 Skrevet 18. juni 2014 Skal aldri ta ting " for gitt"- slutte å stille spørsmål. Virker som dette er en stor styrke hos deg,, samtidig : Glem ikke å lytte til majoriteten heller ( av medisinsk personell)- kan tenkes de vurderer kortsiktig virkning kontra langtids virkning osv . Tipper de også vil ditt barns beste:) Jeg skjønner godt at du vil være m å kjempe , og er resultatorientert-men sikkert lurt og også kjenne egne begrensninger - ?! Tipper du gjør avveininger sammen m andre- sikkert lurt all den tid du ikke er medisiner;) 0 Siter
Gjest Skrevet 18. juni 2014 Skrevet 18. juni 2014 Det jeg skrev var til M- kommer kanskje ik helt frem!? 0 Siter
XbellaX Skrevet 18. juni 2014 Skrevet 18. juni 2014 Finnes det noen andre medisiner man kan ta pga økt smerter og slitenhet, ligger mer og mer og føler jeg blir verre og verre fysisk. Er ofte kvalm og det er så ekkelt, tror ofte det er noe alvorlig og at jeg skal dø snart...det fører til engstelse. Planlegger min begravelse, at den skal foregå i stillhet osv. Hva jeg skal gjøre når jeg dør, tenker mye på den andre siden og livet der. Dette er jo ikke psykisk, mine smerter er fysiske og beveger seg i hele kroppen. Får støt i hodet og jeg lurer på hva det er, var skikkelig dårlig i går når jeg la meg. Det irriterer meg veldig, blir dårlig av folk og av å gjøre husarbeid. Tåler mindre og det strømmer i kroppen, kjenner det er elektrisk. Ber Gud om å fjerne smerter som ikke tilhører meg, jeg tror ikke det er mine...ikke alt. Finnes det andre medisiner for dette enn ap? Er det andre folk med diagnoser som har erfaring med fysiske smerter, hva gjør dere for å bli kvitt det? Dette linker jeg uten tvil direkte tilbake til din psykiske grunnlidelse. Du spør om dette er psykisk eller fysisk, det er begge deler. Kropp og sjel henger sammen og bør ikke sees så isolert på. 0 Siter
XbellaX Skrevet 18. juni 2014 Skrevet 18. juni 2014 Det jeg skrev var til M- kommer kanskje ik helt frem!? Bruk "sitatknappen til høyre når du svarer så kommer det litt tydeligere frem. 0 Siter
Gjest Skrevet 18. juni 2014 Skrevet 18. juni 2014 Bruk "sitatknappen til høyre når du svarer så kommer det litt tydeligere frem. 0 Siter
Gjest Skrevet 18. juni 2014 Skrevet 18. juni 2014 Nydelig å lese din replikk- tror det er viktig m et holistisk menneskesyn også innenfor psykiatrien... Eh! Men nå ansees jeg ik for p være særlig troverdig om dagen( men det er en annen sak).. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 18. juni 2014 Forfatter Skrevet 18. juni 2014 Hei! Ja det bør vel vurderes, men man bør alltid tenke selv. Finne ut av om noe er logisk forklart og belegg for. Jeg har måttet kjøre et parallell opplegg med riksen, dette fordi jeg har blitt tvunget inn i noe jeg før har sluppet ta stilling, til. Jeg ruller ikke ned noen rullgardin og sier ". Hvil du" Jeg hentet rullestol og sier, " opp å gå" Da mener jeg gå som mulig var nå, gå med rullestol. Inntil vi startet intensiv AB kur var barnet mitt avhengig av rullestol og krykker på gode dager. Når , idag :-) kjører jeg bort rullestol og barn har begynt å få hår og :-) munnsår borte og:-) halter ikke:-) og jeg er så glad. Hvor er barnet nå?:-) Ikke i sengen, I byen, på kafé, med venner, og hva som feiler vet ikke, men jeg samler, og distribuerer AB fordi jeg nekter gi opp. Glad for å lese at det går bedre med barnet ditt, du er en god mor og vet tydeligvis barnets beste Hva er AB? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.