AnonymBruker Skrevet 18. juni 2014 Skrevet 18. juni 2014 Jeg er sammen med en som er diagnostisert med denne lidelsen og har vært sammen med han i tre år. Han veksler mellom å være kjærlig og veldig avvisende, sint og mistenksom. Han har ekstrem sosial angst og klarer ikke å være sammen med min familie og venner, noe som gjør at jeg også mister kontakt. Vi har det fint når det bare er oss to, men jeg kan ikke leve sånn. Jeg har prøvd å vise forståelse, men det er vanskelig når han isolerer seg og veksler i humør hele tiden. Han har også en del paranoide ideer som det er vondt å være en del av. Finnes det noen god behandling for denne lidelsen? Er det håp? Kan vi noen gang få et normalt forhold? Anonymous poster hash: 33303...0fb Anonymous poster hash: 33303...0fb 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 18. juni 2014 Skrevet 18. juni 2014 Små til moderate doser antipsykotika vil dempe symptomene og gjøre livet lettere både for han, deg og dere. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.