Gjest Skrevet 18. juni 2014 Skrevet 18. juni 2014 Er det vanlig å få angst for å kjøre bil når du bruker lamictal? I så fall kan det være at problemet ikke er selve angsten men at det er vanskeligere å bedømme avstand og div? Hvis jeg kan skrive en pm kan jeg skrive mer hvorfor jeg spør og mer detaljert. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2014 Skrevet 19. juni 2014 Jeg også lurer på dette! Opplever det samme!Anonymous poster hash: 8c07b...349 0 Siter
Gjest Skrevet 19. juni 2014 Skrevet 19. juni 2014 (endret) Jeg også lurer på dette! Opplever det samme!Anonymous poster hash: 8c07b...349 Har du tenkt på noe sammenheng før du leste innlegget mitt? Merker du mer enn bare angst? Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det da jeg ikke ønsker å skrive alt her, men at ting som du normalt slipper å tenke på når du kjører ikke lenger foregår like automatisk. Endret 19. juni 2014 av eller 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2014 Skrevet 19. juni 2014 Vanskelig å svare på. Men føler at kjøringa ikke går på autopilot som det har gjort tidligere. Har også mye angst for å ikke ha klart overblikk. Dvs om jeg stopper ved fotovergang hvis noen skal over. At jeg bremser ved vikeplikt hvis nødvendig. Må konsentrere meg veldig. Bruker mye energi på en kjøretur der jeg før kunne kose meg når jeg kjørte bil. Leste svaret ditt raskt før jeg svarte, og ser nå at du også har skrevet dette med automatikk!Anonymous poster hash: 8c07b...349 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 19. juni 2014 Skrevet 19. juni 2014 Nei, det er ikke vanlig. Det er heller ingen generell advarsel med Lamictal og bilkjøring. Når du likevel har det slik, skal du ikke kjøre bil med Lamictal. Snakk med legen/psykiateren din. 0 Siter
Gjest Skrevet 19. juni 2014 Skrevet 19. juni 2014 Nei, det er ikke vanlig. Det er heller ingen generell advarsel med Lamictal og bilkjøring. Når du likevel har det slik, skal du ikke kjøre bil med Lamictal. Snakk med legen/psykiateren din. Jeg bruker det ikke selv nå lenger. Jeg skrev en pm hvorfor jeg likevel tok det opp. Jeg begynner å tro at vi er flere som reagerer slik på lamictal. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2014 Skrevet 20. juni 2014 Nei, det er ikke vanlig. Det er heller ingen generell advarsel med Lamictal og bilkjøring. Når du likevel har det slik, skal du ikke kjøre bil med Lamictal. Snakk med legen/psykiateren din. Ikke trådstarter dette, men anonym som har svart tidligere i tråden. Jeg vet ikke om det trenger å være Lamictal, men tenker at det kan være denne da hukommelsen er svekket samt konsentrasjon og en opplevelse av å være "fjern" av denne. Etter svaret ditt NHD så burde jeg nok levere inn førerkortet mitt:( Skal snakke med psykiater om dette og ikke kjøre bil før dette er avklart. Har aldri vært så frisk som nå, så ved valget førerkort/friskhet velger jeg friskhet. Men hvordan gjør andre det ifht spesielt barn og kjøring. Kabalen er vanskelig nok som det er ifht bringe/hente på forskjellige aktiviteter. Mannen min har ikke mulighet til å ta over all bilkjøring pga arbeid og skolegang.Anonymous poster hash: 8c07b...349 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.