wreath Skrevet 19. juni 2014 Skrevet 19. juni 2014 Så innlegget om antipsykotika for schizotyp lidelse. Hvor vanlig er det at man får medisiner? Har diagnosen, men hverken psykolog eller lege har nevnt dette. Hadde en del hypoman-aktige episoder i barndom-opp i 20-årene. Disse episodene gikk ut på at jeg var gira og hadde hang-ups. Har nevnt det til et par psykologer men de brydde seg ikke noe om det. Tror du det var vanlig hormonell fjortis-oppførsel? Eller kan det være en del av schizotyp lidelse? Har vært stabil siden midten av 20-årene, men har tilbakevendene depresjon. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 20. juni 2014 Skrevet 20. juni 2014 Diagnosen medisineres ikke - kun symptomene. Jeg tenker at du kan ha bipolar lidelse type 2. Tilbakevendende depresjoner og hypomani. 0 Siter
wreath Skrevet 20. juni 2014 Forfatter Skrevet 20. juni 2014 Diagnosen medisineres ikke - kun symptomene. Jeg tenker at du kan ha bipolar lidelse type 2. Tilbakevendende depresjoner og hypomani. Takk for svar. Tror du jeg har bipolar lidelse i tillegg til schizotyp-diagnosen (som jeg forøvrig føler stemmer), eller er de schizotype trekkene en del av bipolar lidelse? Er det vanlig at man ikke har hypomane episoder i løpet av en 10-års periode? Bør jeg ta opp dette med lege? Hvordan går jeg fram, når dette bare har blitt feid bort før? Går ikke til psykolog lenger. 0 Siter
wreath Skrevet 22. juni 2014 Forfatter Skrevet 22. juni 2014 NHD, hvis du har mulighet, hadde jeg satt pris på om du kunne svare på innlegget over. Er litt forvirret... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.