AnonymBruker Skrevet 19. juni 2014 Skrevet 19. juni 2014 Det skjer med meg. Jeg har en datter som forakter meg. Hun er voksen og etablert med egen familie nå. Vi har hatt det vanskelig siden hun kom i tenårene. Nå begrenser det seg til et og annet besøk når noe skal feires. Dog, tidvis blir jeg nærmest hyllet som den beste, flotteste, sprekeste moren. Før hun uten forvarsel slår rett om og legger meg for hat. Hun prøver å sette mine andre barn, mine kolleger, kjæreste og venner opp mot meg med å fortelle de verste ting. I disse periodene mottar jeg masse meldinger om hvor grusom jeg er. Hvor mye hun hater meg og at hun ønsker jeg var død. Ting jeg har sagt eller valg jeg har gjort, blir vrengt på og dradd ned. Samtidig; hun kopierer alt jeg gjør. Skoler, søker jobber på mine arbeidsteder, kopiere klesstil, meninger, holdninger og verdier. Skifter jeg frisyre, kommer hun etter. Blir jeg syk, blir også hun syk. Alt blir smurt utover på sosiale medier. Da hun var yngre prøvde hun å komme imellom meg og min kjæreste, fordi hun ville gifte seg med han selv. Hun var rundt 14 år... Adferden har etterhvert blitt veldig synlig. Mange i vår by kjenner til meg. Og etterhvert henne, da hun prøver å gå i mine fotspor. Dette er etterhvert blitt en stor byrde i vår familie. Mine venner og min partner seg hvordan det sliter på. Mine tidligere kolleger blir satt i vanskelig situasjon med å bli fortalt løgner om meg, men samtidig skulle ha en jobbrelasjon til henne. Min datter kan være den søteste og snilleste. Når noe er å hente... Og mange faller for sjarmen, dessverre... Desto vanskeligere blir det for oss i nær relasjon.. Har du noen råd, tanker om hva jeg som mor kan gjøre? På forhånd takk!Anonymous poster hash: 297c5...26b 0 Siter
larimar Skrevet 19. juni 2014 Skrevet 19. juni 2014 Det høres ut som om datteren din kan ha en personlighetsforstyrrelse. Går hun eller har hun vært i behandling? 0 Siter
Rosavina Skrevet 19. juni 2014 Skrevet 19. juni 2014 Hei! Ja, hun har vært til psykolog et par korte perioder. Men kutter de ut, for hun enten ikke trenger det (sier hun) eller psykologen er ukompotent. Uansett, ifølge henne er det meg som er problemet.. Da hun var yngre startet hun og venninnen med selvskading. Hun har mange arr på armer og lår. For en tid tilbake sa hun at hun hadde bulimi... Jeg vet ikke, det er så mye som feiler hele veien. Neste dag er det glemt og massevis av selvskryt og selfies blir delt i sosiale medier... 0 Siter
larimar Skrevet 19. juni 2014 Skrevet 19. juni 2014 Det er nok ikke deg som er problemet Har du lest om emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse? Det kan høres ut som om hun kanskje har det. Bulimi og selvskading er noe som ofte forekommer sammen med EUPF. Jeg tror at det beste du kan gjøre er å oppfordre henne til å prøve å gå i behandling igjen. Ellers vil jeg si at man kan nok ikke vite hvordan en egentlig har det utifra hva en deler på sosiale medier. Ting er som regel veldig, veldig overfladisk der 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 19. juni 2014 Skrevet 19. juni 2014 Hun har sikkert veldig lav selvtillit. Anonymous poster hash: 71b41...5ef 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.