Gå til innhold

Lyst å ta tattovering

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har i mange år tenkt på å tatovere meg. Men så er jeg redd for å bli dårlig. dvs panikk angst og tenk om jeg er allergisk og dør.

Er dette mulig?

• Svar 102
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• cappella33

34

• AnonymBruker

17

• tonie

10

• Kayia

8

Mest aktive i denne tråden

DexterMorgan
Skrevet

Jeg har i mange år tenkt på å tatovere meg. Men så er jeg redd for å bli dårlig. dvs panikk angst og tenk om jeg er allergisk og dør.

Er dette mulig?

Det er jo bare å hoppe av i svingen det hvis du føler det er ubehagelig. Ja litt kleint med en halv tattovering men kan være værre =P. At du dør av det er ganske usannsynlig ihvertfall hvis du gjør det i Norge av profesjonelle

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Kan du ikke finne en selvdestruktiv handling som ikke er så varig?

stjernestøv
Skrevet

Kan du ikke finne en selvdestruktiv handling som ikke er så varig?

Min eks.behandler hadde tattovering. Betyr det at hun er selvdestruktiv?

Trenger behandling hun da :)

Skrevet

Jeg har i mange år tenkt på å tatovere meg. 

Så dum er du vel ikke.

Skrevet

Kan du ikke ta en sånn juksetatovering som ikke er for alltid, gå med den i sommer og se om du fremdeles har lyst om noen måneder?

Frida Frosk
Skrevet (endret)

Er dette mulig?

Du kan få allerisk reaksjon av reker, bistikk og peanøtter også...og så kan du dø i ei bilulykke...

Så ikke la slike ting hindre deg i å gjøre ting som du har lyst til... :)

Selvfølgelig kan du tatovere deg :)

Men velg en proff tatovør...og tenk godt i gjennom hvilket motiv du ønsker deg ...

:)

Endret av Frida Frosk
Skrevet

Er dette mulig?

Jeg blir nysgjerrig: Hvorfor ønsker du å tatovere deg?

Lurer på det når jeg ser andre med store tatoveringer også. Antar hensikten ofte er å kvitte seg med "snill pike (gutt)"-imaget og skille seg ut. Men når halvparten av ungdommene i en del miljøer har store tatoveringer (gjerne hele ene armen) gjør det en ikke særlig spesiell.

En liten tatovering på et ikke så synlig sted kan jeg ha mer sansen for, selv om jeg ikke ville gjort det på meg selv.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir nysgjerrig: Hvorfor ønsker du å tatovere deg?

Lurer på det når jeg ser andre med store tatoveringer også. Antar hensikten ofte er å kvitte seg med "snill pike (gutt)"-imaget og skille seg ut. Men når halvparten av ungdommene i en del miljøer har store tatoveringer (gjerne hele ene armen) gjør det en ikke særlig spesiell.

En liten tatovering på et ikke så synlig sted kan jeg ha mer sansen for, selv om jeg ikke ville gjort det på meg selv.

Jeg kan synes ett fåtall tattoveringer er estetisk veldig vakre, og som regel er de jeg får sansen for ganske så store. Hadde ikke nølt med å ta på brudekjole med en sånn. Harmonerer med kroppen, riktige farger til hudtonen, passer personlighet, gjennomtenkt motiv og utført av en skikkelig dyktig tattovør. Blir som å ha ett lite kunstverk på kroppen.

Dessverre gjelder det kanskje 3 prosent av alle tattoveringer jeg ser, og jeg er altfor redd for ikke å bli fornøyd til å ta en selv.

U.

Anonymous poster hash: 8b183...6e3

Skrevet

Jeg kan synes ett fåtall tattoveringer er estetisk veldig vakre, og som regel er de jeg får sansen for ganske så store. Hadde ikke nølt med å ta på brudekjole med en sånn. Harmonerer med kroppen, riktige farger til hudtonen, passer personlighet, gjennomtenkt motiv og utført av en skikkelig dyktig tattovør. Blir som å ha ett lite kunstverk på kroppen.

Dessverre gjelder det kanskje 3 prosent av alle tattoveringer jeg ser, og jeg er altfor redd for ikke å bli fornøyd til å ta en selv.

U.

Tilbøyelig til å være enig med deg. Ca. 3 % av tatoveringer er flotte, så lenge de er på unge relativt pene mennesker med forholdsvis glatt hud.

På eldre hud er prosenten betydelig lavere, jeg vil si den er tilnærmelsesvis lik 0.

AnonymBruker
Skrevet

På eldre hud er prosenten betydelig lavere, jeg vil si den er tilnærmelsesvis lik 0.

Jeg tror jeg ganske enig med deg. Det vil si, jeg kan ikke huske å ha sett eldre hud med tattoveringer som jeg kan se for meg har vært fine noengang. 

Unntaket er nok gamle (snille) menn med sjømannstattoveringer, som jeg heller ikke tror har vært så veldig fine når de var nye, men der tror jeg det er noe med avtrykk og spor etter levd liv, som gjør at jeg kan finne det vakkert likevel. 

Skrevet

Her var det mange svar. Men jeg fikk ikke direkte svar på spørsmålet mitt.

Jeg har i mange år hatt lyst på tatovering, så dette er ikke noe spontan greie.

Jeg er 34 år, har piercing, og er ei rocka jente. Føler virkelig for en tatovering.

Har dessuten tenkt å tatovere noe som vil bety noe for meg. 

Jeg bryr meg ikke hva andre mener om tatovering er stygt eller fint. 

Men fikk tanken om tenk hvis jeg blir akutt syk og dør. Dette har med litt tvangstanker å gjøre.

Men ut i fra det jeg har lest på nettet så skjer jo ikke det.

Kan få allergiske reaksjoner og betennelser og div. Men skal sjekke her i Bergen på stedene vi har her.

stjernestøv
Skrevet

Jeg er 34 år, har piercing, og er ei rocka jente. Føler virkelig for en tatovering.

Men fikk tanken om tenk hvis jeg blir akutt syk og dør. Dette har med litt tvangstanker å gjøre.

Kan få allergiske reaksjoner og betennelser og div. Men skal sjekke her i Bergen på stedene vi har her.

Hvis du vil ha tattovering så gjør det, tror ikke noen har dødd av det og det er maaaange som har det. Lykke til :)

Skrevet

Men fikk tanken om tenk hvis jeg blir akutt syk og dør.

Tror nok komplikasjonene ved tatovering er i kategorien "plagsomme, men ikke dødelige".

Mødre og andre skeptikere hadde nok kjent til skrekkeksemplene hvis det hadde vært noen ;)

Finn et seriøst sted, så går det sikkert greit.

Skrevet

Jeg synes også svaret fra NHD var litt rart. Jeg ser i alle fall ikke på tatoveringer som en selvdestruktiv handling.

Jeg tror det beste rådet kan være å velge et seriøst sted hvor mange går, da er gjerne hygienen bedre også. Gjerne sørg for å se selv at de rengjør/steriliserer utstyret.

Får du allergiske reaksjoner (alvorlige) er det bare å oppsøke nærmeste legevakt, så ordner de dette enkelt. Og det er jo utrolig sjeldent.

stjernestøv
Skrevet

Jeg synes også svaret fra NHD var litt rart. Jeg ser i alle fall ikke på tatoveringer som en selvdestruktiv handling.

Er nok en "smule" konservativ og det er jo forståelig, han er ikke 17 år akkuratt ;)

AnonymBruker
Skrevet

Det ødelegger kroppen permanent. Når jeg ser folk med masse tatoveringer tenker jeg at dette nok ikke er de skarpeste knivene i skuffen.

Anonymous poster hash: 40553...38c

Skrevet

Er nok en "smule" konservativ og det er jo forståelig, han er ikke 17 år akkuratt ;)

Jeg har det ikke selv, men det ser utrolig nice ut på en rocka jente ;)

stjernestøv
Skrevet

Jeg har det ikke selv, men det ser utrolig nice ut på en rocka jente ;)

Har ikke jeg heller men synes det er stilig på andre :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...