larimar Skrevet 20. juni 2014 Skrevet 20. juni 2014 Her var det mange svar. Men jeg fikk ikke direkte svar på spørsmålet mitt. Jeg har i mange år hatt lyst på tatovering, så dette er ikke noe spontan greie. Jeg er 34 år, har piercing, og er ei rocka jente. Føler virkelig for en tatovering. Har dessuten tenkt å tatovere noe som vil bety noe for meg. Jeg bryr meg ikke hva andre mener om tatovering er stygt eller fint. Men fikk tanken om tenk hvis jeg blir akutt syk og dør. Dette har med litt tvangstanker å gjøre. Men ut i fra det jeg har lest på nettet så skjer jo ikke det. Kan få allergiske reaksjoner og betennelser og div. Men skal sjekke her i Bergen på stedene vi har her. Anbefaler Let's Buzz! i Marken. Der har de et godt rykte, er veldig profesjonelle og dyktige. 0 Siter
cappella33 Skrevet 20. juni 2014 Forfatter Skrevet 20. juni 2014 Det ødelegger kroppen permanent. Når jeg ser folk med masse tatoveringer tenker jeg at dette nok ikke er de skarpeste knivene i skuffen. Anonymous poster hash: 40553...38c Hehe. Det er forskjell på en tatovering og mange da. Men nå var jeg ikke ute etter meninger om tatoveringer. Du får mene hva du vil. Men det er ingen sannhet. Kun en mening. 0 Siter
cappella33 Skrevet 20. juni 2014 Forfatter Skrevet 20. juni 2014 Anbefaler Let's Buzz! i Marken. Der har de et godt rykte, er veldig profesjonelle og dyktige. Ok takk. Hva med leading light? De er i strandgaten. Tok piercing der, og hører av andre at de er bra også. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 20. juni 2014 Skrevet 20. juni 2014 Hei! Jeg misliker at man ødelegger kroppen på en slik måte. Jeg ville aldri giftet meg med en mann med en tatovering, min mann mener det samme om kvinner, han syns det er Harry og ekkelt. Men da han var i syden med kollegaer så han et par som hadde små tatoveringer, men de angret sa de, da han kommenterte det, så det er kanskje noe man får lyst på... Noen mennesker??, men man bør finne mer kloke og fornuftige måter å pynte seg på. Laban hadde et godt forslag, jeg visste ikke det, men hvis det fins ikke permanenter tatoveringer må dette være mer anbefalt, de fleste angrer jo etter en tid. 0 Siter
Nicklusheletida Skrevet 20. juni 2014 Skrevet 20. juni 2014 Er nok en "smule" konservativ og det er jo forståelig, han er ikke 17 år akkuratt Trenger ikke å være hverken eldre eller konservativ for å synes at tatoveringer er stygt. Til og med ungene mine synes det er harry og stygt. Det eneste som hjelper for å få en finere kropp, er trening. Kroppen blir ikke penere av tatoveringer. Tvert i mot, er min mening :-) Har ikke sett en eneste vakker tatovering. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2014 Skrevet 20. juni 2014 Det er harry så det holder. Anonymous poster hash: 4f76c...eb3 0 Siter
Nicklusheletida Skrevet 20. juni 2014 Skrevet 20. juni 2014 Hei! Jeg misliker at man ødelegger kroppen på en slik måte. Jeg ville aldri giftet meg med en mann med en tatovering, min mann mener det samme om kvinner, han syns det er Harry og ekkelt. Men da han var i syden med kollegaer så han et par som hadde små tatoveringer, men de angret sa de, da han kommenterte det, så det er kanskje noe man får lyst på... Noen mennesker??, men man bør finne mer kloke og fornuftige måter å pynte seg på. Laban hadde et godt forslag, jeg visste ikke det, men hvis det fins ikke permanenter tatoveringer må dette være mer anbefalt, de fleste angrer jo etter en tid. Jeg ville heller ikke ha giftet meg med en mann med tatovering :-) 0 Siter
stjernestøv Skrevet 20. juni 2014 Skrevet 20. juni 2014 Trenger ikke å være hverken eldre eller konservativ for å synes at tatoveringer er stygt. Til og med ungene mine synes det er harry og stygt. Det eneste som hjelper for å få en finere kropp, er trening. Kroppen blir ikke penere av tatoveringer. Tvert i mot, er min mening :-) Har ikke sett en eneste vakker tatovering. Å si at det er selvskading er konservativt, var det jeg mente. Ikke meninger om tattoveringer, folk har ulike meninger om hva som er fint og ikke så alt er relativt. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 20. juni 2014 Skrevet 20. juni 2014 Jeg ville heller ikke ha giftet meg med en mann med tatovering :-) Hei! Og hurra :-) Da er vi flere :-) 0 Siter
cappella33 Skrevet 20. juni 2014 Forfatter Skrevet 20. juni 2014 Jeg skrev ikke dette innlegget for at det skulle handle om hva folk mener om tatovering. Folk er forskjellige, noen liker det og noen liker det ikke. Jeg bryr meg ikke hva folk syns om tatovering. Så lenge jeg syns det er fint, så er det faktisk det som betyr noe for meg. Ikke hva dere som absolutt må spytte ut at tatovering er så stygt. Javel. Men jeg har ikke bedt om deres mening. Hadde dere lest min trådstart så kanskje dere hadde skjønt litt fra første stund. Er i allefall lov å håpe på det. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 20. juni 2014 Skrevet 20. juni 2014 Jeg skrev ikke dette innlegget for at det skulle handle om hva folk mener om tatovering. Folk er forskjellige, noen liker det og noen liker det ikke. Jeg bryr meg ikke hva folk syns om tatovering. Så lenge jeg syns det er fint, så er det faktisk det som betyr noe for meg. Ikke hva dere som absolutt må spytte ut at tatovering er så stygt. Javel. Men jeg har ikke bedt om deres mening. Hadde dere lest min trådstart så kanskje dere hadde skjønt litt fra første stund. Er i allefall lov å håpe på det. Hei Det er naturlige nevne selvskadingsproblematikk m.m. I et sånt aspekt, kanskje tror man at det er fint og at man vil tøffe seg litt, jeg har ikke oversikt, men du bør ta med den negative oppfatningen mange har. Det er blitt vanligere og noe mange bestemødre også gjør, Men å utsette seg for så store evige og merkbare forandringer tror jeg man er dum om man ikke tenker over. Mange innser fortsatt ikke at de fleste angrer og må ha hjelp med å fjerne, å stå i helsekø... Utsette seg for risiko m.m. Kan du ikke heller gjøre noe mer fornuftig? Få deg en midlertidig tatovering. 0 Siter
cappella33 Skrevet 20. juni 2014 Forfatter Skrevet 20. juni 2014 Hei Det er naturlige nevne selvskadingsproblematikk m.m. I et sånt aspekt, kanskje tror man at det er fint og at man vil tøffe seg litt, jeg har ikke oversikt, men du bør ta med den negative oppfatningen mange har. Det er blitt vanligere og noe mange bestemødre også gjør, Men å utsette seg for så store evige og merkbare forandringer tror jeg man er dum om man ikke tenker over. Mange innser fortsatt ikke at de fleste angrer og må ha hjelp med å fjerne, å stå i helsekø... Utsette seg for risiko m.m. Kan du ikke heller gjøre noe mer fornuftig? Få deg en midlertidig tatovering. Hehe. Jeg må jo bare le av dette da. Denne saken handler ikke om å være fornuftig eller om tatovering er fint eller stygt. Og jeg trenger ikke forsvare meg for hvorfor jeg vil ha tatovering. Det er min sak og mitt valg. Jeg er glad jeg ikke er sånn som må spytte ut MIN mening på alt og alle som mange gjør her. For en mening er bare en mening, det er ikke sannheten. Og å være så fordømmende er jeg heldigvis ikke heller. Glad er jeg for det. Jeg kjenner flere folk med tatoveringer og piercinger, og de er verdens beste mennesker. Derfor dømmer jeg aldri et menneske pga utseende !!! 0 Siter
Madelenemie Skrevet 20. juni 2014 Skrevet 20. juni 2014 Hehe. Jeg må jo bare le av dette da. Denne saken handler ikke om å være fornuftig eller om tatovering er fint eller stygt. Og jeg trenger ikke forsvare meg for hvorfor jeg vil ha tatovering. Det er min sak og mitt valg. Jeg er glad jeg ikke er sånn som må spytte ut MIN mening på alt og alle som mange gjør her. For en mening er bare en mening, det er ikke sannheten. Og å være så fordømmende er jeg heldigvis ikke heller. Glad er jeg for det. Jeg kjenner flere folk med tatoveringer og piercinger, og de er verdens beste mennesker. Derfor dømmer jeg aldri et menneske pga utseende !!! He he he må jo bare le av dette da. For du poster dette under psykiatri:-) Så jeg tror du vet det handler om psykiatri :-) 0 Siter
cappella33 Skrevet 20. juni 2014 Forfatter Skrevet 20. juni 2014 Nei sier du det? Det visste jeg virkelig ikke du. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 20. juni 2014 Skrevet 20. juni 2014 (endret) Nei sier du det? Det visste jeg virkelig ikke du. Hei! Jeg vet du visste det :-) ironi vet du frøken Capella33 Når du har bestemt deg trenger du ikke late som du lurer på :-D Endret 20. juni 2014 av Madelenemie 0 Siter
cappella33 Skrevet 20. juni 2014 Forfatter Skrevet 20. juni 2014 Late som lurer på hva? Det går an å bestemme seg for noe, men og være redd for noe. Men det har du kanskje aldri opplevd selv. Lykke til om du gjør det engang. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 20. juni 2014 Skrevet 20. juni 2014 (endret) Late som lurer på hva? Det går an å bestemme seg for noe, men og være redd for noe. Men det har du kanskje aldri opplevd selv. Lykke til om du gjør det engang. Hei! Hm..det virket som du hadde bestemt deg. Da du fikk innvendinger leste man jo de. Jeg er er redd for ting jeg bestemmer meg for, det er jeg, da skriver og uttrykker jeg det og pakker ikke ordene inn i spørsmål. Jeg skal på cravmaga i sommer og siden det er bestemt, spør jeg ikke noen om det, det et bestemt og bare jeg selv kan befri meg selv fra den avgjørelsen:-( Endret 20. juni 2014 av Madelenemie 0 Siter
cappella33 Skrevet 20. juni 2014 Forfatter Skrevet 20. juni 2014 Jeg har hatt lyst på tatovering siden jeg var 15 år. Nå er jeg 34 år. Men jeg har angst, og har fått litt panikk tanker om man kan dø av å ta det osv. Er helt sykt å tenke sånn, men jeg måtte bare få det ut. Selv om jeg vet at man dør ikke av å tatovere seg. Så da skjønner du kanskje at jeg trengte å få positive tilbakemeldinger på at man ikke dør? Men så skriver folk om hvor stygt det er osv. Ja det får være opp til de å synes, men det var ikke i henhold til mitt spørsmål her inne. Men var nok dumt av meg å skrive inn her, siden man får mange kommentarer som ikke har noe med mitt innlegg å gjøre. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2014 Skrevet 20. juni 2014 Jeg forstår at du engster deg. Man vet jo at man har en liten risiko for å kunne bli syk av av dette, feks hepatitt og virus/bakterier i sår o.l. Men livet er litt risikosport og om dette er noe du virkelig ønsker så må du jo da veie "fordeler" opp mot mulige "ulemper". Du ønsker, men vil samtidig forsikres om at det ikke på noe vis er farlig og den forsikringen er det ingen som kan gi deg. Jeg ville selv aldri risikert å påføre meg selv hepatitt ved å la noen tegne på kroppen min. Det er en for høy pris å måtte betale for et lite kunstverk på kroppen som jeg fint klarer meg uten. Jeg kan heller beundre andres Jeg ville, om jeg ønsket å gjøre det, kun vurdert inn følgende: er jeg villig til å risikere helsa mi for dette? Det ser ut til at du, fornuftig nok, lar dustete argumentasjon som jeg ville aldri giftet meg med, det er harry, selvskadere/psykisk psyke er de som gjør dette, prelle av deg. Det er jo uvesentlig for deg, om ei syngende husmor, ikke vil gifte seg med en mann med tattoo. Det er også revnende likegyldig om noen mener ønske om dette skyldes ønske om å skade seg eller at man er psykisk syk. De samme menneskene ville jo ved andre spm fra en selvskader/psykisk syk svart så pk at du er ikke psykdommen din. Deg, derimot, med et ønske om en slik merking av egen kropp føler de at de kan pøse ut siin lavmålte argumentasjon/tanker på. Enda du ikke har spurt etter meningene deres. Lol, som min sønn ville sagt. Eller YOLO Anonymous poster hash: d66aa...9dd 0 Siter
cappella33 Skrevet 20. juni 2014 Forfatter Skrevet 20. juni 2014 Jeg forstår at du engster deg. Man vet jo at man har en liten risiko for å kunne bli syk av av dette, feks hepatitt og virus/bakterier i sår o.l. Men livet er litt risikosport og om dette er noe du virkelig ønsker så må du jo da veie "fordeler" opp mot mulige "ulemper". Du ønsker, men vil samtidig forsikres om at det ikke på noe vis er farlig og den forsikringen er det ingen som kan gi deg. Jeg ville selv aldri risikert å påføre meg selv hepatitt ved å la noen tegne på kroppen min. Det er en for høy pris å måtte betale for et lite kunstverk på kroppen som jeg fint klarer meg uten. Jeg kan heller beundre andres Jeg ville, om jeg ønsket å gjøre det, kun vurdert inn følgende: er jeg villig til å risikere helsa mi for dette? Det ser ut til at du, fornuftig nok, lar dustete argumentasjon som jeg ville aldri giftet meg med, det er harry, selvskadere/psykisk psyke er de som gjør dette, prelle av deg. Det er jo uvesentlig for deg, om ei syngende husmor, ikke vil gifte seg med en mann med tattoo. Det er også revnende likegyldig om noen mener ønske om dette skyldes ønske om å skade seg eller at man er psykisk syk. De samme menneskene ville jo ved andre spm fra en selvskader/psykisk syk svart så pk at du er ikke psykdommen din. Deg, derimot, med et ønske om en slik merking av egen kropp føler de at de kan pøse ut siin lavmålte argumentasjon/tanker på. Enda du ikke har spurt etter meningene deres. Lol, som min sønn ville sagt. Eller YOLO Anonymous poster hash: d66aa...9dd Hei og takk for fornuftig svar. Ja jeg vet jeg tar en sjangse der, men når tatovøren bruker sterilt utstyr så er man veldig trygg. Har tenkt å undersøke mer ang tatovering og sikkerheten rundt. Så får jeg ta kontakt med et tatoverings studio. Ja det er uvesentlig for meg hva andre mener om tatoveringer. Men noen klarer ikke å holde seg, og må skrike ut sin mening uansett. Men slik vil det dessverre alltid være. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.