Gå til innhold

Lyst å ta tattovering

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei og takk for fornuftig svar.

Ja jeg vet jeg tar en sjangse der, men når tatovøren bruker sterilt utstyr så er man veldig trygg.

Har tenkt å undersøke mer ang tatovering og sikkerheten rundt.

Så får jeg ta kontakt med et tatoverings studio. 

Ja det er uvesentlig for meg hva andre mener om tatoveringer. Men noen klarer ikke å holde seg, og må skrike ut sin mening uansett.

Men slik vil det dessverre alltid være. 

Gjør man dette i Norge tror jeg man er så sikker man kan få blitt. Men jeg vil tro at slike studio i løpet av en dag er mye i kontakt med blod og du gjør fornuftig i å undersøke renslighet/hygiene ved stedet du velger. Evnt allergisk reaksjon er i de fleste tilfeller håndterbar. Jeg har aldri hørt noen få allergisk sjokk ved tatovering?

Ja, det vil alltid være slik. Jeg skulle av og til ønske at mange ville innse at deres meninger om mangt og mye er så uvesentlig haha. Det gjelder garantert mine også, men jeg forsøker da så godt jeg kan å i hvertfall holde meg til å svare på spm som er stillet ;)

Anonymous poster hash: d66aa...9dd

• Svar 102
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• cappella33

34

• AnonymBruker

17

• tonie

10

• Kayia

8

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Gjør man dette i Norge tror jeg man er så sikker man kan få blitt. Men jeg vil tro at slike studio i løpet av en dag er mye i kontakt med blod og du gjør fornuftig i å undersøke renslighet/hygiene ved stedet du velger. Evnt allergisk reaksjon er i de fleste tilfeller håndterbar. Jeg har aldri hørt noen få allergisk sjokk ved tatovering?

Ja, det vil alltid være slik. Jeg skulle av og til ønske at mange ville innse at deres meninger om mangt og mye er så uvesentlig haha. Det gjelder garantert mine også, men jeg forsøker da så godt jeg kan å i hvertfall holde meg til å svare på spm som er stillet ;)

Må vel innrømme at jeg har vært bekymret for allergisk sjokk ved tatovering. 

Men det skal jeg undersøke.

Enig med det du skriver. så får folk mene det de vil. Er mye jeg mener om ting også, men jeg må ikke si hva jeg mener hele tiden. Prøver i allefall å være sakelig

AnonymBruker
Skrevet

Må vel innrømme at jeg har vært bekymret for allergisk sjokk ved tatovering. 

Men det skal jeg undersøke.

Enig med det du skriver. så får folk mene det de vil. Er mye jeg mener om ting også, men jeg må ikke si hva jeg mener hele tiden. Prøver i allefall å være sakelig

Her er en link jeg fant hvor en hudlege gir saklige svar. Kanskje den kan være nyttig for deg.

http://www.lommelegen.no/legesvar/farer-ved-tatovering

Skrevet

Ok takk. Hva med leading light? De er i strandgaten. Tok piercing der, og hører av andre at de er bra også.

De er også veldig flinke. Piercing er billigere hos Let's Buzz! da, kanskje tatoveringene er billigere også? Sjekk i allefall om det er forskjell i pris :)

Skrevet

Trenger ikke å være hverken eldre eller konservativ for å synes at tatoveringer er stygt. Til og med ungene mine synes det er harry og stygt.

NHD snakker ikke om vakkert vs ikkevakkert, men er trekker langt på veg et kausalt - eller faktisk deterministisk forhold - mellom psykisk lidelse (evt disposisjon) og tattoveringer. Det er selvfølgelig bare tull og kan ikke dokumenteres.

Nicklusheletida
Skrevet

NHD snakker ikke om vakkert vs ikkevakkert, men er trekker langt på veg et kausalt - eller faktisk deterministisk forhold - mellom psykisk lidelse (evt disposisjon) og tattoveringer. Det er selvfølgelig bare tull og kan ikke dokumenteres.

Tipper det er litt begge deler og selv om det ikke kan dokumenteres, er det nok ikke bare tull.

Skrevet

Tipper det er litt begge deler og selv om det ikke kan dokumenteres, er det nok ikke bare tull.

Determinisme betyr ikke "litt av og til og sikker litt sant innimellom".

Jeg mener altså at NHD uttaler seg som at det er et deterministisk forhold, og skal man gjøre dét bør man være beredt på å dokumentere. Det er jo denne måten å argumentere på FrP prøver seg på gang etter gang når det kommer til innvandring (og nå rom-folk), men når de blir bedt om å dokumentere kan de aldri gjøre det, nettopp fordi bildet er så mye mer komplekst enn de påstår. I en tid der svært mange tattoverer seg og det har vært en trend er det åpenbart at dette også er gjeldende når det kommer til tattoveringer.

Skrevet

De er også veldig flinke. Piercing er billigere hos Let's Buzz! da, kanskje tatoveringene er billigere også? Sjekk i allefall om det er forskjell i pris :)

Ja det skal jeg sjekke. 

Nicklusheletida
Skrevet

Jeg mener altså at NHD uttaler seg som at det er et deterministisk forhold, og skal man gjøre dét bør man være beredt på å dokumentere. Det er jo denne måten å argumentere på FrP prøver seg på gang etter gang når det kommer til innvandring (og nå rom-folk), men når de blir bedt om å dokumentere kan de aldri gjøre det, nettopp fordi bildet er så mye mer komplekst enn de påstår. I en tid der svært mange tattoverer seg og det har vært en trend er det åpenbart at dette også er gjeldende når det kommer til tattoveringer.

Prøv og legg litt merke til hva slags type folk som tattoverer seg. Selvfølgelig finnes det unntak som det også gjør blant rom-folk.

Etter seperasjonen traff jeg en mann. La ganske fort merke til tattoveringene (da han fikk av seg klærne, he he) Det ringte en STOR allarmerende bjelle med det samme hos meg da. Jeg bare visste at det ikke ville være rett mann for meg. Vel, han var jo kjekk å ha en periode, men tenkte at dette var en mann jeg ikke kunne slå meg til ro med. Det var jeg helt sikker på. 

Alle "fordommene" jeg har mot mennesker med tattoveringer, ble bekreftet til de grader etter hvert altså :-) Jeg fikk så rett i hva slags type det ante meg at han var. Jeg fant en kjæreste uten tattoveringer. senere og han er jo en helt annen type ellers også. Han har orden på livet sitt.

Men selvfølgelig skal man ikke skjære alle over en kam. Jeg kjenner skikkelige mennesker med tatoveringer også, men da er det bare sånne bitte små.

Skrevet

Bare fordi du rotet deg bort i en mann med tatovering, og det gikk til helvete. så¨er alle menn med tatoveringer idioter??

Du har vært jævla uheldig.

Jeg har mange gode venner med tatoveringer og piercinger, og de er så ordentlige og skikkelige.

Men jeg vet om mange uten tatovering som er drittsekker.

Du kan ikke si de fleste med tatoveringer er noen svin pga det. Da vet du veldig lite om virkeligheten.

De som har tatoveringer har det fordi de liker det, og de driter i om andre liker det eller ikke.

De minste fordomsfulle menneskene jeg kjenner har tatoveringer. Det kan jo si litt kanskje........

Skrevet

Prøv og legg litt merke til hva slags type folk som tattoverer seg. Selvfølgelig finnes det unntak som det også gjør blant rom-folk.

Etter seperasjonen traff jeg en mann. La ganske fort merke til tattoveringene (da han fikk av seg klærne, he he) Det ringte en STOR allarmerende bjelle med det samme hos meg da. Jeg bare visste at det ikke ville være rett mann for meg. Vel, han var jo kjekk å ha en periode, men tenkte at dette var en mann jeg ikke kunne slå meg til ro med. Det var jeg helt sikker på. 

Alle "fordommene" jeg har mot mennesker med tattoveringer, ble bekreftet til de grader etter hvert altså :-) Jeg fikk så rett i hva slags type det ante meg at han var. Jeg fant en kjæreste uten tattoveringer. senere og han er jo en helt annen type ellers også. Han har orden på livet sitt.

Men selvfølgelig skal man ikke skjære alle over en kam. Jeg kjenner skikkelige mennesker med tatoveringer også, men da er det bare sånne bitte små.

Glemte å si at alle slags mennesker tatoverer seg. Hvis du ser etter så ser du det.

Skrevet

Du kommer sikkert til å få allergisk sjokk og ramle død om. Enten det eller angst for at noen skal se den. Om et par, tre år eller kanskje før. Kommer an på hvor fort du går lei av ting og hvor mye smaken din har forandret seg i løpet av tiden du har hatt den. 

Skrevet

Du kommer sikkert til å få allergisk sjokk og ramle død om. Enten det eller angst for at noen skal se den. Om et par, tre år eller kanskje før. Kommer an på hvor fort du går lei av ting og hvor mye smaken din har forandret seg i løpet av tiden du har hatt den. 

Jeg skjønner jo at du snakker om egen erfaring her. Men jeg skjønner du følte deg truffet av hva jeg skrev om fordomsfulle folk.

Skrevet

Jeg skjønner jo at du snakker om egen erfaring her. Men jeg skjønner du følte deg truffet av hva jeg skrev om fordomsfulle folk.

Jeg trives godt med fordommene mine! :) Jeg snakker vel på en måte av erfaring. Jeg vet hvor inderlig lei jeg blir av en genser når jeg har brukt den veldig mye, og jeg vet at det er stor sannsynlighet for at smaken min forandrer seg over år og at jeg vil rødme av noe av det jeg synes er fint i dag. En stygg eller gammeldags genser kan jeg heldigvis kaste og kjøpe meg en ny, men en tatovering sitter der.

Skrevet

Jeg trives godt med fordommene mine! :) Jeg snakker vel på en måte av erfaring. Jeg vet hvor inderlig lei jeg blir av en genser når jeg har brukt den veldig mye, og jeg vet at det er stor sannsynlighet for at smaken min forandrer seg over år og at jeg vil rødme av noe av det jeg synes er fint i dag. En stygg eller gammeldags genser kan jeg heldigvis kaste og kjøpe meg en ny, men en tatovering sitter der.

Ja bra du gjør det. Er helt greit du har dine erfaringer.

Jeg har mine erfaringer, og jeg er ingen jentunge på 18 år. Jeg er 34, snart 35 år.

Og det er snakk om en tatovering som jeg vil ha som et symbol av min avdøde mor på kroppen min.

Jeg er ikke intressert i å ha masse tatoveringer, men jeg vil ha en som vil bety mye for meg resten av livet. Og hvis folk syns det er så forferdelig, så vær så god. 

AnonymBruker
Skrevet

Tattoveringer er stygt og harry. Slik er det bare.

Anonymous poster hash: 4f76c...eb3

AnonymBruker
Skrevet

Forandrer kunstsmaken din seg like fort som smaken for en genser? Fryktelig mange jeg kjenner har hatt kunsten sin hengende på veggen over tiår...

U.

Anonymous poster hash: 8b183...6e3

Skrevet

Tattoveringer er stygt og harry. Slik er det bare.

Anonymous poster hash: 4f76c...eb3

Synd for deg. bra for meg :)

Skrevet

Forandrer kunstsmaken din seg like fort som smaken for en genser? Fryktelig mange jeg kjenner har hatt kunsten sin hengende på veggen over tiår...

U.

Anonymous poster hash: 8b183...6e3

Ja det kan jo hende det finnes folk som har lik smak livet ut. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...