Gå til innhold

Lyst å ta tattovering

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja bra du gjør det. Er helt greit du har dine erfaringer.

Jeg har mine erfaringer, og jeg er ingen jentunge på 18 år. Jeg er 34, snart 35 år.

Og det er snakk om en tatovering som jeg vil ha som et symbol av min avdøde mor på kroppen min.

Jeg er ikke intressert i å ha masse tatoveringer, men jeg vil ha en som vil bety mye for meg resten av livet. Og hvis folk syns det er så forferdelig, så vær så god. 

Jaja, du om det. Jeg liker tanken, men jeg ville heller hedret en avdød forelder på en annen måte. Det jeg vet er at visse farger er mer allergifremkallende enn andre og at det er veldig mange ulike kjemikalier i blekket, så det kan være lurt å sette deg inn i det før du får deg tatovering, i alle fall hvis du har allergier fra før.

• Svar 102
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• cappella33

34

• AnonymBruker

17

• tonie

10

• Kayia

8

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Forandrer kunstsmaken din seg like fort som smaken for en genser? Fryktelig mange jeg kjenner har hatt kunsten sin hengende på veggen over tiår...

U.

Anonymous poster hash: 8b183...6e3

Ja, den gjør det. Den forandrer seg nesten før malingen har tørket:)

AnonymBruker
Skrevet

Synd for deg. bra for meg :)

Dette er ikke pent!

Face%20Tattoo.gif

Anonymous poster hash: 4f76c...eb3

Skrevet

Jaja, du om det. Jeg liker tanken, men jeg ville heller hedret en avdød forelder på en annen måte. Det jeg vet er at visse farger er mer allergifremkallende enn andre og at det er veldig mange ulike kjemikalier i blekket, så det kan være lurt å sette deg inn i det før du får deg tatovering, i alle fall hvis du har allergier fra før.

Du gjør det på din måte. Jeg vil gjøre det på min måte. Hvordan du ville gjort det er opp til deg, for det har jeg ikke noe med. Det er jeg som skal ha tatoveringen, og som skal leve med den. Ikke du og alle de andre som beklager seg. Er utrolig ingen har sagt noe negativt om at jeg har piercing. 

Skrevet

Prøv og legg litt merke til hva slags type folk som tattoverer seg. Selvfølgelig finnes det unntak som det også gjør blant rom-folk.

Etter seperasjonen traff jeg en mann. La ganske fort merke til tattoveringene (da han fikk av seg klærne, he he) Det ringte en STOR allarmerende bjelle med det samme hos meg da. Jeg bare visste at det ikke ville være rett mann for meg. Vel, han var jo kjekk å ha en periode, men tenkte at dette var en mann jeg ikke kunne slå meg til ro med. Det var jeg helt sikker på. 

Alle "fordommene" jeg har mot mennesker med tattoveringer, ble bekreftet til de grader etter hvert altså :-) Jeg fikk så rett i hva slags type det ante meg at han var. Jeg fant en kjæreste uten tattoveringer. senere og han er jo en helt annen type ellers også. Han har orden på livet sitt.

Men selvfølgelig skal man ikke skjære alle over en kam. Jeg kjenner skikkelige mennesker med tatoveringer også, men da er det bare sånne bitte små.

Du generaliserer på bakgrunn av en mann du møtte det ikke funket med? Selv jobber jeg med studenter som er helt på topp karaktermessig, som er det du kaller "skikkelig" og pliktoppfyllende, og nær halvparten har tattoveringer. Noen har små, noen har større fordi de er mer "typete" som typer. Jeg har ellers mange venner med ordentlige jobber og orden i sysakene som også har tattoveringer, noen av dem jobber faktisk som psykologer også. Tattoveringene er små og beskjedne og ikke veldig synlige, men dette er personer som ikke har vært nærmere terapi, SSRI, kriminalitet eller behandling enn den de selv gir sine pasienter. Jeg tror nok dette veier tyngre for meg enn at du møtte en dårlig mann en gang ;) 

Skrevet

Dette er ikke pent!

Face%20Tattoo.gif

Enig. Jeg ville ikke hatt trynet fult av tatovering. Men det er hennes valg og ikke mitt. Jeg skal ha en liten fin en jeg.

Skrevet

Du gjør det på din måte. Jeg vil gjøre det på min måte. Hvordan du ville gjort det er opp til deg, for det har jeg ikke noe med. Det er jeg som skal ha tatoveringen, og som skal leve med den. Ikke du og alle de andre som beklager seg. Er utrolig ingen har sagt noe negativt om at jeg har piercing. 

Jeg lot være fordi du fikk så mange negative tilbakemeldinger på tatoveringen, men jeg kan godt mene noe om den også hvis du vil.  ;)

Skrevet

Du generaliserer på bakgrunn av en mann du møtte det ikke funket med? Selv jobber jeg med studenter som er helt på topp karaktermessig, som er det du kaller "skikkelig" og pliktoppfyllende, og nær halvparten har tattoveringer. Noen har små, noen har større fordi de er mer "typete" som typer. Jeg har ellers mange venner med ordentlige jobber og orden i sysakene som også har tattoveringer, noen av dem jobber faktisk som psykologer også. Tattoveringene er små og beskjedne og ikke veldig synlige, men dette er personer som ikke har vært nærmere terapi, SSRI, kriminalitet eller behandling enn den de selv gir sine pasienter. Jeg tror nok dette veier tyngre for meg enn at du møtte en dårlig mann en gang 

Helt enig med deg. En politimann jeg kjenner har tatovering, en lege jeg vet om har også. 

Men noen er så trangsynte, så får de heller få lov til å være det. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja, den gjør det. Den forandrer seg nesten før malingen har tørket:)

Hehe, godt du ikke handler tattoveringer på impuls :)

Skrevet

Tattoveringer er stygt og harry. Slik er det bare.

Smak er personlig, og ikke vits i å diskutere. Om du leser svaret mitt en gang til får du kanskje med deg at jeg kommenterer og betviler at det er belegg for å hevde et deterministisk forhold mellom psykiske lidelser og tattoveringer i dag.

Skrevet

Jeg lot være fordi du fikk så mange negative tilbakemeldinger på tatoveringen, men jeg kan godt mene noe om den også hvis du vil.   ;)

Folk får mene det de vil, men jeg skal nå uansett ha tatovering hva du og andre negative mennesker mener. for det er kun en mening og ikke en sannhet. Forskjell på det skjønner du.

Skrevet

Hehe, godt du ikke handler tattoveringer på impuls :)

Jeg har brukbar selvinnsikt i alle fall, det er ikke det verste man kan ha;) Med kunst og mye annet er det nødvendig for meg å gå lei etter en viss tid, for det er det som driver meg videre. 

Skrevet

Smak er personlig, og ikke vits i å diskutere. Om du leser svaret mitt en gang til får du kanskje med deg at jeg kommenterer og betviler at det er belegg for å hevde et deterministisk forhold mellom psykiske lidelser og tattoveringer i dag.

Ja det er mulig det, men det bryr meg ikke. Vet om leger og politimenn som har tatoveringer. da er de syke psykisk og da? hehe

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror du misforstår. Slik jeg oppfatter det er virker det som om alle enige i at du nok ikke kommer til å dø om du tar den, også har vi begynt å diskutere litt på generelt grunnlag, med starttråden som utgangspunkt. Forsøk å ikke ta det personlig :)

U.

PS. Dersom du henger deg opp i at det kommer mange negative kommentarer om tattoveringer her, er du sikker på at du er så klar for å ta en?

AnonymBruker
Skrevet

Ja det er mulig det, men det bryr meg ikke. Vet om leger og politimenn som har tatoveringer. da er de syke psykisk og da? hehe

De er neppe helt gode.

Skrevet

Jeg har brukbar selvinnsikt i alle fall, det er ikke det verste man kan ha;) Med kunst og mye annet er det nødvendig for meg å gå lei etter en viss tid, for det er det som driver meg videre. 

Ingen er like. Selv om du kan gå lei av en ting betyr ikke at ALLE andre kan gå lei. 

F eks. Jeg ville ha hund da jeg var liten, min mor sa jeg fikk vente til jeg var voksen med å få meg hund.

Og det gjorde jeg. Har aldri angret et sekund på at jeg har hund. 

Skrevet

Folk får mene det de vil, men jeg skal nå uansett ha tatovering hva du og andre negative mennesker mener. for det er kun en mening og ikke en sannhet. Forskjell på det skjønner du.

Jeg vet, men jeg er ikke sikker på om du også skjønner det. Du lar deg hisse opp og stempler oss som ikke liker din smak som trangsynte. Er du sikker på at du virkelig skal ha den tatoveringen når du går sånn i forsvar? Hvordan blir det hvis noen mener noe om den når den faktisk sitter permanent på armen?

AnonymBruker
Skrevet

Ingen er like. Selv om du kan gå lei av en ting betyr ikke at ALLE andre kan gå lei. 

Kanskje du angrer deg om to år. Da er det for sent å angre.

Skrevet

Hadde sammenhengen mellom psykiske lidelser, medisinering og tattoveringer vært så deterministisk som enkelte hevder, hadde holdningen til tattoveringer her på dol vært motsatt... ;)

Skrevet

Jeg tror du misforstår. Slik jeg oppfatter det er virker det som om alle enige i at du nok ikke kommer til å dø om du tar den, også har vi begynt å diskutere litt på generelt grunnlag, med starttråden som utgangspunkt. Forsøk å ikke ta det personlig :)

U.

PS. Dersom du henger deg opp i at det kommer mange negative kommentarer om tattoveringer her, er du sikker på at du er så klar for å ta en?

Alle har jo rett å si det de mener her eller? Skal ikke jeg da få lov til å svare for meg hvis jeg vil det?

Har vært klar for tatovering for lenge siden. Men så kom angst tanker og de er ikke gode å ha ha. Men skjønner jo det var en stor tabbe å skrive det her inne. Kan på en måte forstå at det er så mye nettmobbing og slikt på nettet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...