Gå til innhold

Jeg holdt ut!!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå har sommeren kommet og denne uka var det avslutning av den gruppa jeg har vært med i siden august i fjor. Året har vært litt ustabilt for meg og det har vært perioder med en del fravær og sterk tvil om jeg skulle fortsette i gruppa eller ikke.

Jeg holdt imidlertid ut og nå kjenner jeg på en form for lettelse eller glede (vet ikke riktig hva jeg føler) fordi jeg ikke trakk meg unna når ting var vanskelig, men jeg kom meg tilbake dit gang på gang etter fraværsperiodene mine. Er det noe jeg kan være stolt over?

Er forøvrig ikke helt fornøyd med egen innsats i gruppen, føler jeg burde «deltatt mer» de gangene jeg var der og hatt mindre fravær, likevel kjenner jeg på en følelse av å ha mestret noe, bare ved å holde ut hele året. Det er så uvant for meg ikke bare å kjenne på de negative følelsene, men faktisk også være litt fornøyd med noe, selv om jeg vet det ikke er store prestasjonen jeg har gjort, så har det for meg en betydning.

Ville bare dele det med dere, siden dere har vært med og bidratt til at jeg har fortsatt i gruppa. God sommer fra meg! :rolleyes: 

Anonymous poster hash: 68a2d...53e

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Meget bra. Du kan være stolt av deg selv :-)

Det er viktig å lære seg å utholde ubehag inkl negative følelser. Det er kanskje den viktigste forutsetning for å klare seg bra i livet.

Skrevet (endret)

Er det noe jeg kan være stolt over?

Så absolutt! :) God sommer! Endret av laban
Skrevet

Så hyggelig at du unner deg litt mestringsfølelse! Det er bra du holdt ut i gruppa, og enda bedre at du klarer å se dette som noe positivt.

God sommer:-)

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for hyggelige tilbakemeldinger fra dere!

Tror jeg har lært meg å tilpasse forventningene til meg selv til et litt mer realistisk nivå og at jeg derfor klarer å se på dette på en mer positiv måte enn jeg normalt sett ville gjort. Det har faktisk kostet meg ganske mye krefter å stadig vekk begynne på igjen etter noen ukers fravær, så det er derfor jeg nå er litt fornøyd med meg selv fordi jeg ikke ga opp (noe jeg dessverre er veldig rask til å gjøre...).

Skrevet

Så bra, det er så deilig å være fornøyd med seg selv og det krever mot og styrke å stå i noe som er vanskelig, over lang tid. (Selv om jeg er så fersk her at jeg ikke helt hva du har vært med på, så forstår jeg at det har vært vanskelig i perioder) En herlig erfaring å ta med seg videre. :)

AnonymBruker
Skrevet

Godt, da er det bare å lagre erfaringen i ei mappe på disken som du kan hente frem når du har tenkt til å gi opp neste gang :)

Anonymous poster hash: b2c5f...1ad
Skrevet

Gratulerer! Godt gjennomført! Du kan virkelig være stolt av deg selv og klappe deg på skulderen. Du har greid dette. Hva annet kan du greie?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...