Gå til innhold

Lamictal og Selexid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Har gått på Lamictal i 2.5 måneder nå. Økte dosen til 250mg for 6 dager siden, og iflg psykolog vil jeg da mest sannsynlig komme innenfor verdien han vil ha meg inn i. Har fått et nytt liv med Lamictal og har hatt mye energi, generelt godt stemningsleie, positiv osv. Har faktisk følt at livet er godt. Har ikke hatt tankekjør som før, og sovet godt. Har forresten Rapid Cycling som diagnose.

Nå har jeg fått Selexid mot en UVI. Begynte med den for 3 dager siden. Leser i felleskatalogen at Selexid ikke bør blandes med valproatbehandling. Som jeg skjønner er et epileptikum som jo da Lamictal også er. Har plutselig møtt en vegg nå, tankekjøret er tilbake, får ikke sove, føler meg veldig, veldig sliten og deppa igjen.

Kan dette skyldes enten økning av dosen, eller evt. Selexidbehandlingen? Eller kombinasjonen? Eller at det rett og slett er rapid cyclingen som bryter igjennom? Kan det skje i blant tross medisinering?

Skrevet

Hei.

Har gått på Lamictal i 2.5 måneder nå. Økte dosen til 250mg for 6 dager siden, og iflg psykolog vil jeg da mest sannsynlig komme innenfor verdien han vil ha meg inn i. Har fått et nytt liv med Lamictal og har hatt mye energi, generelt godt stemningsleie, positiv osv. Har faktisk følt at livet er godt. Har ikke hatt tankekjør som før, og sovet godt. Har forresten Rapid Cycling som diagnose.

Nå har jeg fått Selexid mot en UVI. Begynte med den for 3 dager siden. Leser i felleskatalogen at Selexid ikke bør blandes med valproatbehandling. Som jeg skjønner er et epileptikum som jo da Lamictal også er. Har plutselig møtt en vegg nå, tankekjøret er tilbake, får ikke sove, føler meg veldig, veldig sliten og deppa igjen.

Kan dette skyldes enten økning av dosen, eller evt. Selexidbehandlingen? Eller kombinasjonen? Eller at det rett og slett er rapid cyclingen som bryter igjennom? Kan det skje i blant tross medisinering?

anbefaler deg å ringe legen eller psykiateren din i morgen tidlig for å høre. ofte gir de beskjed på apoteket hvis du bruker flere medisiner som ikke skal brukes samtidig også. 

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er ingen problemer med kombinasjonen.

Ikke uvanlig at en psykisk lidelse blir verre når en får en akutt somatisk/kroppslig sykdom (UVI).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...