Gå til innhold

Mindre symptomer når man blir eldre?

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Skrevet

Er det vanlig at folk med schizofreni ser og har kontakt med folk som egentlig ikke er der, som i filmen et vakkert sinn?

Jeg har sett folk før og tenkt at dette var ånder, har bare sett de gå bortover og de så ikke på meg. Har ikke snakket med dem som jeg snakker med mennesker, det er flere år siden. Kan jeg gå utifra at dette er borte nå? Hadde jeg snakket til dem tror jeg de hadde sett på meg, men jeg prøvde å ignorere dem. Ble fortalt at når jeg var liten snakket jeg med folk som ikke var der, var i min egen verden. Betyr det at jeg var syk eller hadde livelig fantasi?

I et vakkert sinn ble folkene han så aldri gamle, de var alltid med han. Han sluttet jo med medisiner og bare lot dem være der, en del av hverdagen uten å henge seg for mye opp i det.

Jeg har opplevd mye i livet, litt av det ene og litt av det andre...tenker på stemmer og kommunikasjon med stemmer/ånder,utenomjordiske, syner og kroppslige fenomener. Nå er det lite av det, det var så mye før at jeg var redd hele tiden. Kan dette bedre seg når man blir eldre? Forsvinne helt?

Bare syns det er rart at det ikke er så mye som tidligere år lenger.

Skrevet

Er det vanlig at folk med schizofreni ser og har kontakt med folk som egentlig ikke er der, som i filmen et vakkert sinn?

Jeg har sett folk før og tenkt at dette var ånder, har bare sett de gå bortover og de så ikke på meg. Har ikke snakket med dem som jeg snakker med mennesker, det er flere år siden. Kan jeg gå utifra at dette er borte nå? Hadde jeg snakket til dem tror jeg de hadde sett på meg, men jeg prøvde å ignorere dem. Ble fortalt at når jeg var liten snakket jeg med folk som ikke var der, var i min egen verden. Betyr det at jeg var syk eller hadde livelig fantasi?

I et vakkert sinn ble folkene han så aldri gamle, de var alltid med han. Han sluttet jo med medisiner og bare lot dem være der, en del av hverdagen uten å henge seg for mye opp i det.

Jeg har opplevd mye i livet, litt av det ene og litt av det andre...tenker på stemmer og kommunikasjon med stemmer/ånder,utenomjordiske, syner og kroppslige fenomener. Nå er det lite av det, det var så mye før at jeg var redd hele tiden. Kan dette bedre seg når man blir eldre? Forsvinne helt?

Bare syns det er rart at det ikke er så mye som tidligere år lenger.

Kanskje det har noe med medisinbruk å gjøre?

stjernestøv
Skrevet

Kanskje det har noe med medisinbruk å gjøre?

Tar kun 25 mg seroquel om kvelden, derfor lurer jeg på om det har med alderen å gjøre.

Skrevet

Jeg tror du har rett i at schizofreni kan brenne litt ut med alderen. 

stjernestøv
Skrevet

Jeg tror du har rett i at schizofreni kan brenne litt ut med alderen. 

Ok, det er bra :)

Jeg har plager men det er psykose relaterte problemer.

stjernestøv
Skrevet

Ok, det er bra :)

Jeg har plager men det er ikke psykose relaterte problemer.

Skrevet

Det er vel noen som har det sånn, men sånn som jeg har forstått det er det ikke så mange som har visuelle hallusinasjoner, og for det meste er det ting som skygger og lys.

For øvrig ble symptomene til John Nash som A Beautiful Mind var basert på, utvidet. I virkeligheten hørte han bare stemmene deres, han hadde aldri visuelle hallusinasjoner.

stjernestøv
Skrevet

Det er vel noen som har det sånn, men sånn som jeg har forstått det er det ikke så mange som har visuelle hallusinasjoner, og for det meste er det ting som skygger og lys.

For øvrig ble symptomene til John Nash som A Beautiful Mind var basert på, utvidet. I virkeligheten hørte han bare stemmene deres, han hadde aldri visuelle hallusinasjoner.

Å hadde han ikke? Så en film som heter takling to heaven, kanskje han heller ikke så dem? Som regel kommer det jo i form av bilder i bruddstykker, følelser og tanker, og jeg klarer ikke tyde det. Det er ikke alle mediumer heller som hører stemmer, men det har jeg gjort endel....som regel ber noen om hjelp eller sier noe stygt, men har også fått oppmuntring. Men dette er og en stund siden.

I tankene får jeg inn ting, og i følelsene, ser også lys, skygger og snø. Men det er jo ingenting i forhold til hva jeg har erfart, takler det bedre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...