Gjest Anonym bruker Skrevet 23. juni 2014 Skrevet 23. juni 2014 For tre år siden døde min mamma. Mamma var den som holdt familien sammen og da hun døde så plutselig av hjerteinfarkt fallt verden min sammen. Oppveksten var tøff der mamma slet med psykiske lidelser og pappa ruset seg på alkohol der han blannt annet mishandlet min bror og krenket meg sexuelt. Men den verden jeg kjente til var nokså trygg til tross for disse utfordringene da jeg hadde godt forhold til mamma. Så da hun døde kom pappa med papirer på begravelses dagen som vi skulle skrive under på. I sorg skrev vi under uten å vite hva det egentlig inneholdt, og sviket kjentes ekstra sterkt da vi fant ut at det var særeie. Pappa satt igjen med alt etter mamma, blannt annet en livsforsikring på 1.8 millioner. 4 uker etter begravelsen fannt jeg et brev fra en svært ung utlandsk dame som trengte penger til fly for å besøke pappa. Dette var selvsagt svindel og han fallt for det, mange ganger med forskjellige kvinner. Han reiste til philipinene og "horet" rundt. Pengene gikk tom og igjen sto det en dame på 28 år som er like gammel som meg. Fikk høre av min bror i går at de har forlovet seg her i norge og skal gifte seg. Jeg føler meg så bitter og sviktet av pappa, og har så dårlig samvitighet for at jeg tenker arv der jeg ikke klarer å skape en relasjon med den kvinnen. Hvordan skal jeg komme over bitterheten og heller glede meg over at pappa har funnet en han kunne tenke seg å dele livet med? Det er jo ikke mine penger, mitt hus eller bil men alikavel ønsker jeg ikke at hun sitter igjen med det som også tilhøre mamma. Jeg har distansert meg til min far og tar helst ikke telefonen når han ringer. Hvordan skal jeg opprettholde en sund kontakt uten vonde følelser? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 23. juni 2014 Skrevet 23. juni 2014 Oppveksten var tøff der mamma slet med psykiske lidelser og pappa ruset seg på alkohol der han blannt annet mishandlet min bror og krenket meg sexuelt + + Hvordan skal jeg komme over bitterheten og heller glede meg over at pappa har funnet en han kunne tenke seg å dele livet med? Hvordan skal jeg opprettholde en sund kontakt uten vonde følelser? Som barn er de vanskelig å rømme, men som voksen kan man rømme. Du bør rømme fra denne mannen og aldri se/snakke/skrive til han igjenn. Det er ingen grunn til at du skal glede deg noe over hva denne mannen oppnår i livet sitt, fokuser på ditt eget. Han ødela nok mye av barndommen din det var utenfor din kontroll, men det er ingen grunn til at han skal få lov til å ødelegge voksenlivet ditt også. Lykke til Anonymous poster hash: 92110...177 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.