Gjest Skrevet 23. juni 2014 Skrevet 23. juni 2014 Jeg vet det er forskjell på oss mennesker, men jeg er lei av å noen ganger høre at du sover nok for mye, og andre ganger at jeg må komme meg tidligere i seng, når jeg sliter med tretthet. Galt samme hva jeg gjør. Så hva regnes som minimum antall timer søvn til natten for å holde seg våken? Og hvor mange timer regnes som maksimum antall timer for å ikke bli trett? Når jeg var redd for å ikke få nok søvn sov jeg 9 timer. Men har hatt perioder jeg i tillegg har sovnet mye på dagen. Det har ikke nyttet å ta seg sammen og ikke sove da. Nå har jeg lagt opp til 7 timer. Men jeg føler denne trettheten kommer og går uavhengig av alt. Jeg plasserer dette innlegget på psykiatri for jeg ble til slutt henvist til psykiater på grunn av dette problemet også. Jeg har hatt en ny arbeidsdag med mye dupping på jobb og er sliten og lei av det. Jeg hadde en veldig lang bra periode også. 0 Siter
stjernestøv Skrevet 23. juni 2014 Skrevet 23. juni 2014 Jeg vet det er forskjell på oss mennesker, men jeg er lei av å noen ganger høre at du sover nok for mye, og andre ganger at jeg må komme meg tidligere i seng, når jeg sliter med tretthet. Galt samme hva jeg gjør. Så hva regnes som minimum antall timer søvn til natten for å holde seg våken? Og hvor mange timer regnes som maksimum antall timer for å ikke bli trett? Når jeg var redd for å ikke få nok søvn sov jeg 9 timer. Men har hatt perioder jeg i tillegg har sovnet mye på dagen. Det har ikke nyttet å ta seg sammen og ikke sove da. Nå har jeg lagt opp til 7 timer. Men jeg føler denne trettheten kommer og går uavhengig av alt. Jeg plasserer dette innlegget på psykiatri for jeg ble til slutt henvist til psykiater på grunn av dette problemet også. Jeg har hatt en ny arbeidsdag med mye dupping på jobb og er sliten og lei av det. Jeg hadde en veldig lang bra periode også. Kjenner flere som har bp som til tider er veldig trøtte, de sover noen timer på dagen selv om de sover om natten. 0 Siter
Gjest Skrevet 23. juni 2014 Skrevet 23. juni 2014 (endret) Kjenner flere som har bp som til tider er veldig trøtte, de sover noen timer på dagen selv om de sover om natten. Men følger ikke tretthet ved BP de depressive periodene? Jeg har vært deprimert uten å slite med tretthet, og jeg har vært psykisk bra men sitter å dupper av til alle upassende tider. Men jeg har nok hatt mest perioder jeg sliter med begge deler på en gang, og da spør jeg meg alltid om det er trettheten som fører til depresjon, eller depresjonen som fører til tretthet. Hva kom først høna eller egget. Jeg er ikke deprimert nå, men blir frustrert når jeg begynner å duppe av. Endret 23. juni 2014 av eller 0 Siter
stjernestøv Skrevet 23. juni 2014 Skrevet 23. juni 2014 Men følger ikke tretthet ved BP de depressive periodene? Jeg har vært deprimert uten å slite med tretthet, og jeg har vært psykisk bra men sitter å dupper av til alle upassende tider. Men jeg har nok hatt mest perioder jeg sliter med begge deler på en gang, og da spør jeg meg alltid om det er trettheten som fører til depresjon, eller depresjonen som fører til tretthet. Hva kom først høna eller egget. Jeg er ikke deprimert nå, men blir frustrert når jeg begynner å duppe av. De har det i perioder uavhengig av depresjon. 0 Siter
Gjest Skrevet 23. juni 2014 Skrevet 23. juni 2014 De har det i perioder uavhengig av depresjon. Ja vel. Jeg har alltid trodd at tretthet ved BP var forbundet med depresjonene, derfor har jeg aldri fått det helt til å stemme at det er årsaken hos meg. Merkelig hva som da gjør det da. Skulle tro det er andre prosesser som skjer i kroppen ved BP enn bare depresjoner og hypo/manier. 0 Siter
Nycora Skrevet 24. juni 2014 Skrevet 24. juni 2014 Ja vel. Jeg har alltid trodd at tretthet ved BP var forbundet med depresjonene, derfor har jeg aldri fått det helt til å stemme at det er årsaken hos meg. Merkelig hva som da gjør det da. Skulle tro det er andre prosesser som skjer i kroppen ved BP enn bare depresjoner og hypo/manier. Har du sjekket stoffskiftet ditt? Jeg må ligge i øvre grensen av referanseområdet for å være noenlunde våken. Mange kan faktisk utvikle symptomer på lavt stoffskiftet lenge før blodprøvene går under grensen. Ellers tror jeg svingende søvn er et symptom ved bipolare lidelser ja. Sover usannsynlig mye jeg også. Så kan jeg plutselig våkne til og holde det gående nesten uten søvn i flere dager. Da går gjerne tankene også fortere og jeg får gjort unna de tingene jeg ikke greier til vanlig. Vet ikke om dette er hypomani, ihvertfall ikke sånne store svingninger som jeg har hatt før. Tror hver og en som har BP kan være forskjellig. Du har dine symptomer, jeg og andre har ulike symptomer. Det må være slitsomt å være så trett hele tiden da. Ingen medisiner som gjør deg sånn? 0 Siter
Gjest Skrevet 24. juni 2014 Skrevet 24. juni 2014 Har du sjekket stoffskiftet ditt? Jeg må ligge i øvre grensen av referanseområdet for å være noenlunde våken. Mange kan faktisk utvikle symptomer på lavt stoffskiftet lenge før blodprøvene går under grensen. Ellers tror jeg svingende søvn er et symptom ved bipolare lidelser ja. Sover usannsynlig mye jeg også. Så kan jeg plutselig våkne til og holde det gående nesten uten søvn i flere dager. Da går gjerne tankene også fortere og jeg får gjort unna de tingene jeg ikke greier til vanlig. Vet ikke om dette er hypomani, ihvertfall ikke sånne store svingninger som jeg har hatt før. Tror hver og en som har BP kan være forskjellig. Du har dine symptomer, jeg og andre har ulike symptomer. Det må være slitsomt å være så trett hele tiden da. Ingen medisiner som gjør deg sånn? Jeg bruker ingen medisiner nå som har tretthet som bivirkning. Prøvde litt forskjellig for uro og de ble jeg trett av og måtte kutte ut. Jeg er ikke så trett hele tiden, men det var en periode jeg ikke visste om jeg klarte å fortsette å gå på jobb hvis det skulle fortsette slik. Men så roet det seg over en lengre periode. Jeg finner ikke noe mønster på hvorfor jeg får det slik, men begynner nå å tro at det likevel har noe med BP å gjøre. Det er en ting å være trett når jeg er alene, men flaut når øynene faller igjen ute blant andre. Og veldig slitsomt når du må bruke all energi for å holde deg våken. Stoffskiftet var i nedre grense for ikke så lenge siden. Men var godt innenfor normalen gangen etterpå. Jeg har flere ganger misunt de som har fått diagnosen lavt stoffskifte, fått medisiner for det og problemet er over. Men jeg vet at det heller ikke blant dem alltid løser seg så lett at det bare er å ta en tablett så er problemet over. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.