Gå til innhold

NHD/ Snart står jeg uten noen oppfølgning..Hva synes du?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har gått til psykiatrisk poliklinikk i mange år hos en psykiater. Nå til sommeren skal han slutte. Jeg har bipolar lidelse og post traumatisk stress lidelse.

Han har sagt til meg at nå skal jeg slutte for godt hos han og i behandling forøvrig. Og fastlegen får overta resept utskrivningen..

Jeg føler vel min travle fastlege ikke akkurat er rette person til videre oppfølgning og da vil det evt kun være skriving ev resepter..

Føler meg litt "lost".. Hva syns du NHD?

Anonymous poster hash: aea0a...833
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Gode fastleger bør kunne følge opp personer med stabil BP 3-4 ggr i året.

Det er viktig at fastlegen har en tilgjengelig psykiater å konferere med når dette er nødvendig.

Ved vår avd prøver vi å prioritere disse sakene slik at psykiater/erfaren assistentlege kan ta de 3-4 årlige kontrollene som er nødvendig.

Skrevet

Det er viktig at fastlegen har en tilgjengelig psykiater å konferere med når dette er nødvendig.

Ved vår avd prøver vi å prioritere disse sakene slik at psykiater/erfaren assistentlege kan ta de 3-4 årlige kontrollene som er nødvendig.

Bør ikke pasienten være stabil. Holdt seg på stabil medisinering over lang tid. Ha rask tilgang til psykiater ved behov, når en kun har oppfølging av fastlege.

Jeg har dårlig erfaring med det. Brevkommunikasjon mellom psykiater og lege ved endringer mens tiden gikk og jeg ikke hadde det bra. Ny lang venteliste for igjen komme til psykiater. Aldri mer hvis jeg kan slippe det.

Skrevet

Er det ikke det jeg skriver?

Skrevet

Er det ikke det jeg skriver?

Jo det var det.

Men det var denne jeg har dårlig erfaring med.

Men de hadde kanskje ikke noe avtale om kommunikasjon da, og da ble det lenge å gå syk uten å få optimal hjelp.

AnonymBruker
Skrevet

Du skriver "de 3-4 årlige kontrollene som er nødvendige". Slik jeg forsto psykiateren min er jeg ferdig behandlet for alltid, ingen flere timer eller kontroller.. Jeg føler dette ganske usikkert dersom jeg går på medisiner og har bipolar lidelse..

Anonymous poster hash: aea0a...833

Skrevet

Jeg synes det er tryggest å følge opp mine pasienter med BP noen ganger i året.

Ikke alle ønsker det. Noen vil bare vite at de kan sende epost når de trenger kontakt. Senest i forrige uke mailet jeg med en jeg ikke har truffet på > 3 år.

Skrevet

Jeg synes det er tryggest å følge opp mine pasienter med BP noen ganger i året.

Ikke alle ønsker det. Noen vil bare vite at de kan sende epost når de trenger kontakt. Senest i forrige uke mailet jeg med en jeg ikke har truffet på > 3 år.

Du følger BP pasientene dine godt opp.  Bra at de har mulighet for å kunne ta kontakt etter så lang tid. Jeg har god oppfølging nå, men det er den tryggheten å vite at jeg kan få rask hjelp ved behov som er viktigst for meg.  Derfor reagerer jeg når psykiateren til TS vil avslutte alt og overlate alt til fastlegen.  

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...