Gjest Skrevet 24. juni 2014 Skrevet 24. juni 2014 Psykolog sier jeg prater så fort og at hun av og til må spørre opp igjen. Begynt m det mer nå føler jeg- ikke i starte . Følte meg alvorlig feilforstått ( referert ) v forrige epikrisekorsveg... hun trodde jeg hadde vært i konflikt - det hadde jeg ikke ; les trakk m unna v utfrysning- ( null aggresjon el motmæle fra min side )- er ikke dette såpass vesentlig forskjell at jeg må be om at hun retter på det. Nevnte at hun hadde forstått m feil , virket som hun tok då lett på det"å ja"...! Synes det er ubehagelig om jeg blir tolket som en som aggressivt velger å ikke vil ha m noen å gjøre . Dette skjedde i ungdommen .. Var ulykkelig log svarte m tilbaketrekking ..,Slitsomt å ikke stole på psykologen sin leit å være redd for at hun tror jeg er noe annet enn jeg føler jeg er( råd?! 0 Siter
XbellaX Skrevet 24. juni 2014 Skrevet 24. juni 2014 Psykolog sier jeg prater så fort og at hun av og til må spørre opp igjen. Begynt m det mer nå føler jeg- ikke i starte . Følte meg alvorlig feilforstått ( referert ) v forrige epikrisekorsveg... hun trodde jeg hadde vært i konflikt - det hadde jeg ikke ; les trakk m unna v utfrysning- ( null aggresjon el motmæle fra min side )- er ikke dette såpass vesentlig forskjell at jeg må be om at hun retter på det. Nevnte at hun hadde forstått m feil , virket som hun tok då lett på det"å ja"...! Synes det er ubehagelig om jeg blir tolket som en som aggressivt velger å ikke vil ha m noen å gjøre . Dette skjedde i ungdommen .. Var ulykkelig log svarte m tilbaketrekking ..,Slitsomt å ikke stole på psykologen sin leit å være redd for at hun tror jeg er noe annet enn jeg føler jeg er( råd?! Jeg synes du surrer fryktelig for tiden. Du tolker det aller meste negativt. Det er vanlig at misforståelser skjer i terapi, hvorfor bruke unødvendig mye energi på det? Du tok det opp og forklarte, hva mer mener du at du skal gjøre? 0 Siter
Gjest Skrevet 24. juni 2014 Skrevet 24. juni 2014 Hva mener du med " surrer" ? Bare spør altså .. Skal det ikke være lov å stille spørsmål ved hvordan en blir tolket ? Skjønner det kan være vanskelig å henge m på munndiareen min, gjentar gjerne - forklarer..men litt ekkelt når jeg føler hun har bestemt seg for å snappe opp alt som kan gi gyldighet til hennes / Evt teamets mistanker ift alle mine feil . Blir så lei meg - sittet og holder foredrag om alle mine feil og manglet... Men har ikke lyst til å bli feilsitert .. Og tatt for å være noe jeg aldri har vært : les en sur kranglefant 0 Siter
XbellaX Skrevet 24. juni 2014 Skrevet 24. juni 2014 Hva mener du med " surrer" ? Bare spør altså .. Skal det ikke være lov å stille spørsmål ved hvordan en blir tolket ? Skjønner det kan være vanskelig å henge m på munndiareen min, gjentar gjerne - forklarer..men litt ekkelt når jeg føler hun har bestemt seg for å snappe opp alt som kan gi gyldighet til hennes / Evt teamets mistanker ift alle mine feil . Blir så lei meg - sittet og holder foredrag om alle mine feil og manglet... Men har ikke lyst til å bli feilsitert .. Og tatt for å være noe jeg aldri har vært : les en sur kranglefant Problemet er ikke å at du tar det opp men at du ikke klarer å gi slipp på det. Du referer stadig til "alle dine feil og mangler". Du er syk, det er det som er problemet, ikke deg som person. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 24. juni 2014 Skrevet 24. juni 2014 Det krever mer å forstå dine innlegg enn de fleste andre her på DOL. Hvis du snakker tilsvarende, kan jeg forstå at du innimellom blir misforstått. Da er det sikkert en god ide å senke hastigheten noe. 0 Siter
Gjest Skrevet 24. juni 2014 Skrevet 24. juni 2014 Syk? Gir jeg ik slipp? Vet ikke - ingen sier det.. Tross pestbefengt symptomer ... Les : i relasjon til min omgang m verden . Krenkbar visst ! Osv Er forresten utdannet - ift til mitt fag er kritisk refleksjon et viktig aspekt). Kanskje det er det som gjør m så "vrang? "Tar ikke alt for god fisk .. Legger det fra m når jeg får gode ( les relevante )svar og føler m tatt på alvor:( les at det er empirisk belegg for de antagelser / diagnoser som blir fremmet -men takk for at du skiller mellom " sak/ sykdom" og person:) tror jo jeg er sykdommen og , tar livskraft !!!!!!!!!!!! 0 Siter
frosken Skrevet 24. juni 2014 Skrevet 24. juni 2014 Syk? Gir jeg ik slipp? Vet ikke - ingen sier det.. Tross pestbefengt symptomer ... Les : i relasjon til min omgang m verden . Krenkbar visst ! Osv Er forresten utdannet - ift til mitt fag er kritisk refleksjon et viktig aspekt). Kanskje det er det som gjør m så "vrang? "Tar ikke alt for god fisk .. Legger det fra m når jeg får gode ( les relevante )svar og føler m tatt på alvor:( les at det er empirisk belegg for de antagelser / diagnoser som blir fremmet -men takk for at du skiller mellom " sak/ sykdom" og person:) tror jo jeg er sykdommen og , tar livskraft !!!!!!!!!!!! Jeg foreslo for en tid tilbake at du skulle ha litt større mottakerbevissthet når du skriver innlegg på dol. Hvorfor velger du å ikke bruke fulle setninger, normal rettskrivning osv.? Jeg antar at du ønsker å kommunisere når du skriver innlegg her inne, og synes det ville ha vært en fordel om du velger å skrive slik at det blir litt mindre rom for misforståelser. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2014 Skrevet 24. juni 2014 Det hadde også hjulpet å bruke avsnitt.Anonymous poster hash: 8774d...7a5 0 Siter
Gjest Skrevet 24. juni 2014 Skrevet 24. juni 2014 Tatt meg fri fra rettskriving og alt det der.. Del sv mitt protestregime.. sorry- verst for meg 0 Siter
Gjest Skrevet 24. juni 2014 Skrevet 24. juni 2014 Men av respekt for de jeg øser ut min pest og mine plager til så skal jeg selvsagt forsøke å skjerpe meg.. Å ta meg sammen er dessverre ikke mitt sterkeste kort om dagen, men:( verdt et forsøk:) 0 Siter
Kayia Skrevet 25. juni 2014 Skrevet 25. juni 2014 Tatt meg fri fra rettskriving og alt det der.. Del sv mitt protestregime.. sorry- verst for meg Siden du så lett føler deg misforstått bør du kanskje tenke mer på hvordan du kommuniserer? Kan det være noe i at du er vanskelig å forstå for tiden tror du? 0 Siter
Gjest Skrevet 25. juni 2014 Skrevet 25. juni 2014 Har alltid snakket fort , særlig når jeg er engasjert - el nervøs el begge deler -noe jeg er ofte.., i følge journal snakker jeg mye ut i luften.. psykolog lurte på hvorfor.. Jeg tror det er fordi jeg kjenner meg så forpint og flau- føler ikke for å se sp mye på psykologen.. Huff.. Kjent meg litt misforstått av psykolog i den forstand at jeg noen ganger lurer på om hun henger med på det jeg prater om . Fastlege sier at jeg må gjenta og "hva mener du med det.?" Ja ja- er vel litt rotete i hodet, vil alt og ingenting ((( kan ha mot- så flater det totalt ut.. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.